• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hej,

met de canon s30 kunnen filmpjes van 320x200x15fps worden opgenomen. Als ik op record druk neemt de camera automatisch 30sec op. Ik heb er 128mb in zitten.

Hoe kun je instellen dat de camera langere filmpjes opneemt?
Search leverde weinig op.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Kan volgens mijn niet. Hij neemt max 30sec op.

www.powershot.com:
Fun capabilities like Movie Mode and Voice Memo make the PowerShot S40/S30 portable entertainment. Shoot vibrant, sound-and-motion digital movies 30 seconds long at the highest resolution or 2 minutes at the lower resolution. And now when you view your still images in replay mode, you can record up to one minute of commentary that will attach to the image making photographic memories even more memorable.
www.dpreview.com:
320 x 240, 15 fps, max 30 secs (including audio)
160 x 120, 15 fps, max 120 ses (including audio)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

op hoogste resolutie 30 sec
op laagste resolutie 120 sec

kan niet meer, omdat na 30/120 sec de 4MB buffer volzit en de camera het gefilmde beeld op de CF kaart moet opslaan

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Nou is dat niet de mogelijkheid dat hij gewoon op de geheugenkaart kan opnemen? Snap niet waarom :(

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op woensdag 03 juli 2002 16:52 schreef Yokozuna het volgende:
Nou is dat niet de mogelijkheid dat hij gewoon op de geheugenkaart kan opnemen? Snap niet waarom :(
omdat de geheugenkaart waarschijnlijk trager werkt dan die buffergeheugen.
omdat het meer stroom kost als gegevens constant wordt overgepompt naar geheugenkaart.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Mooody

Mooody

elmoody

Op woensdag 03 juli 2002 16:52 schreef Yokozuna het volgende:
nee, dat kan geen enkele camera

interne geheugen is honderden keren sneller als CF geheugen en dit is nodig omdat hij in een hele korte tijd > 1 MB aan data weg moet schrijven (bijv. bij foto's)

volgens mij is de S30 met zijn 4MB buffer nog behoorlijk gelukkig, de meeste camera's hebben 2MB (o.a Ixus, A-serie) en ik weet zo niet welke camera's > 4 MB hebben (misschien G2 :?)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• waslijn
Op woensdag 03 juli 2002 17:05 schreef Mooooody het volgende:

[..]

interne geheugen is honderden keren sneller als CF geheugen en dit is nodig omdat hij in een hele korte tijd > 1 MB aan data weg moet schrijven (bijv. bij foto's)

volgens mij is de S30 met zijn 4MB buffer nog behoorlijk gelukkig, de meeste camera's hebben 2MB (o.a Ixus, A-serie) en ik weet zo niet welke camera's > 4 MB hebben (misschien G2 :?)
Fuji camera's kunnen dit wel(zelf op een 2x zo hoge resolutie en bij een hogere framerate)! Compact flash heeft btw een schrijfsnelheid tussen de 1MB-2,5MB/sec, zou dus makkelijk moeten kunnen.
Toen ik mijn s30 kocht heb ik deze vergeleken met de F601 die beter in film is, maar aangezien ik voornamelijk foto's wil maken met de camera vond ik dit niet belangrijk. Ik film wel met mijn DV-cam.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Minolta Dimage S304 heeft 16 MB! Echt supersnel, foto's bekijken in playback (helemaal geen wachttijden, je drukt op de knop en hij is er al).

De Minolta Dimage S404 heeft zelfs 32 MB!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 08:49
Op woensdag 03 juli 2002 17:05 schreef Mooooody het volgende:

[..]

Mijn Sony kan dat wel hoor (net als fuji's) maareh is dat memorystick geheugen dan zo snel ofzo (kweet niet wat er in een fuji gaat :?)?

• Mooody

Mooody

elmoody

Op woensdag 03 juli 2002 18:58 schreef Ashen het volgende:

[..]

Mijn Sony kan dat wel hoor (net als fuji's) maareh is dat memorystick geheugen dan zo snel ofzo (kweet niet wat er in een fuji gaat :?)?
hoe weet je dat zo zeker?

zit er in Sony en Fuji camera geen buffer ofzo? lijkt me sterk...

• waslijn
Op woensdag 03 juli 2002 19:11 schreef Mooooody het volgende:

[..]

hoe weet je dat zo zeker?

zit er in Sony en Fuji camera geen buffer ofzo? lijkt me sterk...
Daar zit ook een buffer in, maar die beginnen al naar het flash geheugen te schrijven voordat de buffer vol zit. Er gaat in de fuji F601 smartmedia geheugen, maar in de S602 kan zowel smartmedia als compactflash geheugen. Volgens mij is geen enkel flash geheugen de bottleneck, aangezien 1MB/s ruim voldoende is voor video op 320x240@15fps

Voor de F601, zie dpreview:
Just like the S602Z the F601Z has a significantly better movie clip capability than other digital cameras. Not only does it allow you to record 15 fps video at 640 x 480 (VGA), but that you can record movies limited only by the amount of storage space available. On a 128 MB SmartMedia card you could record a non-stop movie of 3.5 minutes at 640 x 480 or 8.5 minutes at 320 x 240.
Voor de S602Z, zie dpreview:
Record movie clips in AVI (Motion JPEG) format with audio. The S602Z has definitely the best video recording capability of any digital camera. Not only does it allow you to record 30 fps video at 640 x 480 (VGA), but that you can record movies limited only by the amount of storage space available. This means using a 1 GB IBM Microdrive you can record up to 15 minutes of 640 x 480 video or 37 minutes at 320 x 240 (both with audio).

320 x 240, 30 fps with audio (unlimited length)
640 x 480, 30 fps with audio (unlimited length)

Verwijderd

ok tijd voor een topic: 'hoe mijn digitale camera overclocken?'

Verwijderd

Het is mogelijk om met de s-30 filmpjes op te nemen van 2 minuten in de 160x120 stand. 320x240 kunnen er 30 Sec film worden opgenomen.

RTW
Pagina: 1