Toon posts:

[2000-XP] Poortnummer externe server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet connection sharing

Besturingsystemen. Server Windows 2000 prof.
Client Windows XP prof.

Internetconnectie: Chello (kabel)

geen router of proxy

Internet connection firewal in XP staat uit!

Ben bezig met het opengooien van enkele poorten via: http://www.microsoft.com/windows2000/en/professional/help/default.asp?url=/windows2000/en/professional/help/howto_share_conn_config.htm

(dit staat er als uitleg) - In Service port number, type the port number of the computer where the service resides, and then click either TCP or UDP.

Nou snap ik wel welke poorten ik open moet zetten alleen staat er op een gegeven moment poortnummer externe server Ik denk zelf dat hij nu bedoelt naar welke poort er moet worden geforward. (kan dit ook mis hebben hoor)

Probleem is: Ik zou niet weten welke?

Hoop dat iemand tips of suggesties heeft!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je moet gewoon stap 5 doen ipv stap 4 :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet je nog steeds:
In Service port number, type the port number of the computer where the service resides, and then click either TCP or UDP.
weet dan nog steeds niet welk port number ik moet gebruiken? Dus........?

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm. niemand?

Kan iemand me dan aub vertellen op welke andere manier ik dat dan kan doen.

Heb het al met zonealarm geprobeerd maar dat lukt me ook niet. Ben echt desperate dus hoop dat iemand een mooie tutoral heeft of iets dergelijks. Er moet toch een oplossing zijn :'(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je stelt zelf dat je bezig bent "met het opengooien van poorten" en je weet niet eens welke poorten je open wilt gooien? Waarom wil je dan die poorten opengooien? Wil je services aanbieden? (mag niet van Chello). Zo ja, welke services? HTTP = port 80, FTP = port 21, SMTP = port 25, staat allemaal in de FAQ

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
ik weet welke poorten ik open wil gooien zodat ik bepaalde dingen kan doen achter mijn netwerkje, zoals msn bestanden ontvangen, multiplayer games hosten enz,

Weet alleen niet welke poort gebruik maakt van je netwerk. tenminste dat staat er dat ik in moet vullen.

Raar dat niemand hier iets vanaf weet?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Ik denkt dat jij zelf niet weet waarover jij bezig bent :P

Je moet gewoon het poortnummer van de service invullen.
zoals Brahiewahiewa zei

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 04 juli 2002 21:19 schreef floooo het volgende:
[..]Raar dat niemand hier iets vanaf weet?
Bedoel je nou echt dat je niet snapt dat je, als je bijv. een mail server wilt hosten, dat je dan op je ICS bak aangeeft dat die op port 25 luistert en dattie dat moet mappen naar port 25 op 192.168.0.2 ?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste kan het voorkomen dat iemand iets niet snapt!
Ten tweede wil ik helemaal geen mail server hosten.

Ik wil fatsoenlijk kunnen downloaden met Edonkey. Ik wil bestanden verzenden met MSN. Ik wil games kunnen hosten enz enz. Verder weet ik welke poorten bovenstaande programma's gebruiken dus weet ik ook welke ik open moet gooien. Maar als ik dat probeer in windows 2000 vraagt hij nog wat anders het poortnummer van de client. Weet niet waar ik dat vandaan moet halen. Of het moet zo zijn dat dat gewoon het ip adres is van de client. :?

Is het nou zo raar dat ik dat niet helemaal snap? En heb zat reseach gedaan maar kan gewoon niks vinden. Ik probeer het gewoon te begrijpen.

Dus nog een keer mijn vraag.......

Kan iemand mij vertellen wat het poortnummer is van de client. dus waarnaar moet ik het forwarden.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hier heb je meer aan:
[topic=309398/1/30]

En heel misschien ook deze:
[topic=184484/1/30]

Verwijderd

Topicstarter
je zou ook gewoon even kunnen zeggen hoe je achter de "poort" komt waarmee je server en client communiceren.

Heb die faq's al geregeld gelezen en niks gevonden. Mischiener erover heen gelezen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 06 juli 2002 16:48 schreef floooo het volgende:
je zou ook gewoon even kunnen zeggen hoe je achter de "poort" komt waarmee je server en client communiceren.

Heb die faq's al geregeld gelezen en niks gevonden. Mischiener erover heen gelezen?
welke "poort" bedoel je dan? volgens mij heb je echt die faq nog niet gelezen hoor!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 06 juli 2002 16:32 schreef floooo het volgende:
Ten eerste kan het voorkomen dat iemand iets niet snapt!
Ten tweede wil ik helemaal geen mail server hosten.
Het was dus ook een voorbeeld, bedoeld om jou op het idee te laten komen dat de port op de externe server dezelfde moet zijn als die op de interne server, normaal gesproken
[..]Is het nou zo raar dat ik dat niet helemaal snap?
Kwenie of het raar is; ik weet wel dat ik het heel erg raar vind dat je dit niet begrijpt.
En heb zat reseach gedaan maar kan gewoon niks vinden. Ik probeer het gewoon te begrijpen.

Dus nog een keer mijn vraag.......

Kan iemand mij vertellen wat het poortnummer is van de client. dus waarnaar moet ik het forwarden.
Dezelfde als je externe port. Jouw client (de masjien op je interne netwerk) luistert op een bepaalde poort bijvoorbeeld poort 25; SMTP. Je wilt dus dat binnenkomende connecties op de externe adapter van je ICS bak, via de interne adapter worden doorgesluist naar hetzelfde portnummer op je client PC.

Er zijn scenario's te bedenken, waarin je het portnummer niet 1:1 wilt overnemen, maar bijvoorbeeld op de externe adapter wilt luisteren op port 2525 en dat doorsturen naar port 25 op je client PC (heel valide mogelijkheid, in het geval dat jouw ISP ports < 1024 blokkeert en je toch via SMTP mail wilt ontvangen). Voor dit soort scenario's heeft Microsoft de moeite genomen om in de User Interface de mogelijkheid te geven om externe en interne portnummers apart op te geven. Stom, stom, stom! Ze hadden gewoon "externe port == interne port" moeten implementeren en ergens een bijna onzichtbaar "advanced..." knopje waar je eventueel verschillende portnummers kunt specificeren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Je vraag is kort: je wil weten welke poorten bepaalde programma gebruiken zodat jij ze kan mappen naar een interne computer. Dat is in de FAQ te vinden en anders op de site/in de handleiding van het betreffende programma/spel.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 02:03 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Het was dus ook een voorbeeld, bedoeld om jou op het idee te laten komen dat de port op de externe server dezelfde moet zijn als die op de interne server, normaal gesproken
[..]

Kwenie of het raar is; ik weet wel dat ik het heel erg raar vind dat je dit niet begrijpt.
[..]

Dezelfde als je externe port. Jouw client (de masjien op je interne netwerk) luistert op een bepaalde poort bijvoorbeeld poort 25; SMTP. Je wilt dus dat binnenkomende connecties op de externe adapter van je ICS bak, via de interne adapter worden doorgesluist naar hetzelfde portnummer op je client PC.

Er zijn scenario's te bedenken, waarin je het portnummer niet 1:1 wilt overnemen, maar bijvoorbeeld op de externe adapter wilt luisteren op port 2525 en dat doorsturen naar port 25 op je client PC (heel valide mogelijkheid, in het geval dat jouw ISP ports < 1024 blokkeert en je toch via SMTP mail wilt ontvangen). Voor dit soort scenario's heeft Microsoft de moeite genomen om in de User Interface de mogelijkheid te geven om externe en interne portnummers apart op te geven. Stom, stom, stom! Ze hadden gewoon "externe port == interne port" moeten implementeren en ergens een bijna onzichtbaar "advanced..." knopje waar je eventueel verschillende portnummers kunt specificeren.
Kijk aan zo'n antwoord heb ik wat! leerzaam en behulpzaam! Niets dan Lof! Ga gelijk aan de slag.

p.s. nou kan ik lekker Microsoft weer de schuld geven! in plaats van dat ik de clue niet snapte! hehe!

p.s. 2 Het is gelukt! :) snap het nu, en daar ben ik heel blij mee! was er geloof ik al 10 keer mee bezig geweest! Leuk dat een oplossing soms zo makkelijk kan zijn.
Pagina: 1