Toon posts:

pII 350 of AMD k6 II 500 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he allemaal,

ik kan binnekort kiezen (als alles door gaat) tussen een moederbord en processor! nu kan ik kiezen uit een amd k6II 500 mhz met een asus p5a B moederbord of een pentium II 350 Mhz met een asus p2b moederbord! welke raden jullie mij aan? ik zou niet zo snel weten welke beter is. alvast bedankt,

ps ze hebben allebij 256 mb ram geheugen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou dat asus P2B mobo nemen, omdat je daar ook nog een snellere P3/celeron op kunt doen :)

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Op woensdag 03 juli 2002 15:34 schreef SH007 het volgende:
Ik zou dat asus P2B mobo nemen, omdat je daar ook nog een snellere P3/celeron op kunt doen :)
:7

Verwijderd

K6 is instabiel
PII is traag (wel upgraden)

Waar ga je het voor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:34 schreef SH007 het volgende:
oh, dat wist ik niet, weet je toevallig ook tot welke snelheden? en of die processoren nog verkrijgbaar zijn. bedankt iig

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 15:36 schreef Meyotch het volgende:

[..]

oh, dat wist ik niet, weet je toevallig ook tot welke snelheden? en of die processoren nog verkrijgbaar zijn. bedankt iig
iig tot een celeron 1,1ghz(coppermine) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:34 schreef ADMINX het volgende:
K6 is instabiel

het wordt de 2e computer op netwerk (voor mn broertje) hij wordt gebruikt voor internet en games zoals counterstrike en unreal tournament! wat mp3z afspelen. er komt een geforce 2 mx400 64mb videokaart in, missch dat dat wat uitmaakt bij de keuze

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
pak het mobo en pleur er daarna een celeron 1100 op

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 juli 2002 15:34 schreef ADMINX het volgende:
K6 is instabiel

En jij blaat :Z

K6 instabiel |:(

Onderbouw dat eens. Bovendien is de P2-350 ook erg bezwaarlijk traag te noemen (of zeg ff traag waarin :z )

On-topic:

Kijk eens ff hier:
[topic=538686/1/50]

Bijna dezelfde situatie, alleen ipv de P2B heeft de P2 een of andere vage mobo met onboard VGA.

Maar goed, Meyotech, wat wil je ermee gaan doen?

Ook nuttig om van tevoren te weten: welke revisie P2B is het (zie de etterlijke threads over CPU upgrades op P2B voor waarom dat relevant is).

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
kunnen ze allebij een 40gb 7200rpm harde schijf aan?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 juli 2002 15:40 schreef Meyotch het volgende:
Moeilijk te zeggen. Geen van beide heeft ATA-66, dus sowieso gaat het maar op ATA-33 draaien, maar dat scheelt IRL erg weinig. Wel relevant is BIOS support, maar ook al is die er niet, je kunt een MaxBlast achtig util gebruiken (zie FAQ van Opslagmedia & I/O controllers)

Als je wilt gamen en een GF2MX gebruiken dan is het duidelijk: de Ali Aladdin V chipset heeft het niet zo op nVidia kaarten. Bovendien is gamen FPU intensive (al dacht ik dat dat bij Counterstrike nog meeviel), dus valt dat ook in het voordeel van de P2 uit, zeker als je er een goede OC uit trekt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:39 schreef dion_b het volgende:

[..]

En jij blaat :Z

K6 instabiel |:(

Onderbouw dat eens. Bovendien is de P2-350 ook erg bezwaarlijk traag te noemen (of zeg ff traag waarin :z )

On-topic:

Kijk eens ff hier:
[topic=538686/1/50]

Bijna dezelfde situatie, alleen ipv de P2B heeft de P2 een of andere vage mobo met onboard VGA.

Maar goed, Meyotech, wat wil je ermee gaan doen?

Ook nuttig om van tevoren te weten: welke revisie P2B is het (zie de etterlijke threads over CPU upgrades op P2B voor waarom dat relevant is).
over die revisie dat weet ik niet uit mn hoofd! alleen weet ik mij nog te herinerren dat hij 3 jumpers had om de proc in te stellen terwijl er in het boekje alles stond aangegeven met 4 jumpers, dat was ook vervelend met overklokken! voor de rest ben ik niet zo'n techneut alleen ben lerende, het wordt een 2e comp op netwerk hij moet xp draaien en wordt gebuikt voor inet en games zoals cs en ut

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 juli 2002 15:46 schreef Meyotch het volgende:

[..]

over die revisie dat weet ik niet uit mn hoofd! alleen weet ik mij nog te herinerren dat hij 3 jumpers had om de proc in te stellen terwijl er in het boekje alles stond aangegeven met 4 jumpers, dat was ook vervelend met overklokken! voor de rest ben ik niet zo'n techneut alleen ben lerende, het wordt een 2e comp op netwerk hij moet xp draaien en wordt gebuikt voor inet en games zoals cs en ut
UT=FPU=P2

Niets mis met een K6-2 systeem (ik word ZO moe van al die mensen die niet weten hoe een chipset driver te installeren en dan instabiele CPU beginnen blaten :( ), maar hij is vooral erg goed in multitasking en windows apps- kortom, voor 75% van apps is het allicht sneller. Maar zodra je wil gaan gamen of DiVXen, begint FPU zwaarder te tellen, en die heeft AMD pas met de Athlon prioriteit gegeven.

Internet kan op een 486, dus dat is volkomen egaal.

Oslik blyat! Oslik!

• SH007
  • Niet online
De P2B iig:
http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/bios/faq076_32gb_ide_hdd.htm

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik zou voor de p2 gaan, kan je celly opgooien is lekker over te clocken, ik heb over het algemeen gewoon slechte ervaringen met die k6 II van AMD

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
p2b wel (na bios update)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan het beste voor de PII gaan met moederbord? ik ben een beetje een twijfelaar. iig bedankt voor jullie mening

• Sailorman
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb mijn broertje ook een Pentium II 350 gegeven met een TNT2 32mb videokaartje en daar speelt hij FIFA 2001 vloeiend op, unreal heb ik nog nooit geprobeerd. Mp3's en zo gaat allemaal prima met dat bakje. Zowiezo denk ik dat je beter voor een slot 1 dan voor een socket 7 mobo kunt gaan. De slot 1 is immers nog niet eens zolang geleden uit productie genomen dus zijn hier nog snellere processoren voor verkrijgbaar. Socket 7 is een stuk ouder. De enige ervaring die ik met een K6-2 heb gehad was niet erg prositief (en ik had igg alle chipsetdrivers geinstalleerd), behoorlijk instabiel en bovendien een veel grotere hitte ontwikkeling dan de p II die met een mini-fannetje en flink koelblok al koel genoeg blijft.
Laatste argument: de Asus P2B is gewoon een goed bord.

Verwijderd

om het even over een iets andere boeg te gooien, je kan voor iets van 100 euro een moederbord met duron 800 en 256 mb 133mhz kopen, is dat dan niet het (extra) geld waard? heb je en ata66, meer snelheid en meer mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 01:12 schreef xzipthis het volgende:
om het even over een iets andere boeg te gooien, je kan voor iets van 100 euro een moederbord met duron 800 en 256 mb 133mhz kopen, is dat dan niet het (extra) geld waard? heb je en ata66, meer snelheid en meer mogelijkheden.
ik hoef het niet te kopen, ik kan gewoon uit een van beide kiezen,

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

P2 350.

K6, is met alle respect, klote.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 05 juli 2002 01:47 schreef nigelator het volgende:
P2 350.

K6, is met alle respect, klote.
Kom op zeg- respect tot daar aan toe, maar onderbouw ff zo'n hoogst technische term als klote

De K6-2 heeft een zwakke FPU en dat is bij uitstek wat UT nodig heeft. Bovendien zijn er bekende problemen tussen specifiek de chipset van de P5A en de te gebruiken VGA kaart. Daarom ben ik het met jouw conclusie eens in dit geval.

Maar als deze bak een ander doel had of een andere VGA kaart zou hebben, had ik net zo goed de K6-2 kunnen aanbevelen.

Reacties zonder onderbouwing zijn volkomen nutteloos- alleen als je zegt waarom je iets klote vindt kunnen de andere lezers jouw mening op waarde beoordelen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1