Toon posts:

Unable to connect (irc) proxy/firewall???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,
Op mijn werk maak ik gebruik van een computer (win2000) die op een heel groot netwerk zit. Nu werkt msn wel perfecto bij mij (gewoon standaard msn automatisch laten settings laten detecteren en zonder proxy) maar mirc geeft de hele tijd "unable to connect" Ik heb mijn systeembeheerder eerst om hulp gevraagd, maar die vind dit soort programma's niet onder zijn desk vallen (en misschien wel een beetje terecht) Voor mij klinkt het vrij logisch dat als msn werkt mirc ook kan werken!??? heb al onder search gekeken maar daar stond niet mijn probleem bij :'(

Heb ook ff poortscan gedaan (megaping) en de results r:
Authorized: poort 135 - TCP - Location Service
poort 445 - TCP - Microsoft-DS (Outlook?)
Hostile: poort 1040 - TCP - Unknown

graag some good advice en de gene die een oplossing heeft krijg een dikke :* hehe, alvast bedankt!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:52
meschien dat de IDENT request niet doorgestuurd wordt naar jouw computer of dat de Firewall de IDENT request blocked. kan je de exacte foutmelding posten?

Verwijderd

Topicstarter
hmm die poort van 1024 naar 5000 onder dcc had ik al, maar werkt niet...

de preciese foutmelding is Unable to connect (Connection timed out) maar daar heb je volgens mij niet zoveel aan?

Verwijderd

Gebruik voor mirc es de zelfde poorten die op die pagina staan om Msn te poorten. Heeft bij mij ook geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
waar vul ik welke waardes in is dat onder dcc>options want daar kan ik alleen de DCC poorten invullen? moet ik de identd server, firewall support voor server/dcc,enable dcc server opties aan of uit hebben???

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog geen reply gehad en hij doet het helaas nog steeds niet :( zou iemand er nog si naar willen kijken...
Btw heb rafthor al gemailed maar die reageerd niet.
Pagina: 1