Toon posts:

2 bedrijfsnetwerken & 1 internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Internet (kabel)
|
|
ROUTER
/ \
/ \
LanA LanB

(LanA bestaat uit 20pc's LanB uit 15pc's)

De vraag:
LanA & LanB zijn twee bedrijfsnetwerk. Van 2 aparte bedrijven. We willen met 2 bedrijven dus internetten over 1 IP en kabelmodem. (allemaal legaal) We willen deze 2 netwerken strikt gescheiden houden. Het liefst willen we dit gerealiseerd hebben d.m.v. een hardwarematige router o.i.d.

mogelijke oplossingen:
freesco? (heeft iemand een complete handleiding om de bovenstaande situatie te verwezelijken)
cisco router? (heeft iemand ervaring & typenummers)
andere oplossing???

Het liefst de beste, betrouwbaarste en efficientste (kwa tijd)oplossing.

thnx!

Verwijderd

Met winroute moet dit ook te realiseren zijn lijkt mij?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Gewoon een servertje bouwen met 3 netwerk kaarten inderdaad. 1 voor Lan A, 1 voor Lan B en 1 naar de kabelmodem en dan een gateway (bijv. Win2K en winroute of freesco) draaien op de server. Op die manier houd je al het verkeer duidelijk gescheiden. Een router kan ook, maar dat is in dit geval een beetje overkill lijkt me (kabelmodem is nooit meer dan 2MBit toch?)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Hier nog een goeie Firewall/NAT/DHCP/
http://www.netboz.net/

Download de (gratis) netboz1.0rc11.iso 174 Mb
http://files.netboz.net/netboz/netboz1.0rc11.iso
en de Manual http://files.netboz.net/netboz/netboz_manual_en_06.pdf

Zelfs een werkende Online demo

When asked in an interview whether we should forgive the 11 September
terrorists?.
General Schwarzkopf replied: "I believe that forgiving them is God's
function, our job is to simply arrange that meeting" 8-)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
winroute, pak een windows bak, install winroute en klaar :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Sorry maar ik zie het hele "probleem" niet
Werkt toch gewoon. Gewoon de servers van lan a en lan b aan de router hangen en klaar (router krijgt ip van de kabelmodem)... zelfs met NAT/ICS standaard in Win2000

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Dit is gewoon een 'standaard' geval van 2 netwerken routen.. zoek maar es in de search ofzo.

Je kan hiervoor freesco gebruiken, dan heb je niet echt een manual nodig want zo ingewikkeld is 't niet.

Of je kan hiervoor een linux server opzetten maar dan moet je wel meteen meer oppassen met security enzo en een linux server moet ook een wat dikkere server zijn als een simpele freesco.

Ik zou voor die 35 pc's gewoon voor freesco gaan.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk persoonlijk dat elk bedrijf een apparte kabelmodemaansluiting toch iets voordeliger uitkomt dan een router (een hardware dan, geen freesco bak).

Trouwens als je kabelmodem upload met 35 comps gaat delen blijft er niet veel meer over?

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1