Toon posts:

een heel klein pieterpeuterig postfix vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo Medetweakers ik heb ff een klein vraagje
stel ik zet dit in mijn main.cf van postfix
relay_domains = hotmail.com
dan kan ikd us email ontvangen van postfix maar moet ik nu alle domeinen van het internet in dat kleine regeltje proppen? het zal toch niet he ;)
ik heb al met google gezocht maar nix geonden iemand ff een tippie of zelfs de oplossing voor mij? stel ik zet dat regeltje er niet in krijg ik:

Jul 3 02:03:28 localhost postfix/smtpd[14593]: connect from relay1.zonnet.nl[62.58.50.37]
Jul 3 02:03:28 localhost postfix/smtpd[14593]: 7B6C537F33: client=relay1.zonnet.nl[62.58.50.37]
Jul 3 02:03:28 localhost postfix/smtpd[14593]: reject: RCPT from relay1.zonnet.nl[62.58.50.37]: 554 <daan@neder.mine.nu>: Recipient address rejected: Relay access denied; from=<webwire@zonnet.nl> to=<daan@neder.mine.nu>
Jul 3 02:03:35 localhost postfix/smtpd[14593]: disconnect from relay1.zonnet.nl[62.58.50.37]

MvGroetjes Daan

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Relay hosts zijn die hosts, die hun mail via jouw server mogen versturen. In jouw geval dus waarschijnlijk alleen localhost en je lokale netwerk. Je wilt niet dat je een open relay bent, want dan gaan spammers je mailserver daarvoor gebruiken.

De instelling die jij zoekt, is iets van receipthosts. Ik ken postfix zelf niet echt (alleen qmail..), maar waarschijnlijk moet je als receipthosts instellen alle namen waarvoor jij mail wilt _ontvangen_, dus waarschijnlijk onder andere je eigen hostnaam (piet@neder.mine.nu), je ip (piet@124.1.1.1) en, voor lokale programma's, localhost.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Euuhhh, de relay_domains is voor domeinen waarvoor jij mail wilt relayen (doorsturen). Dit is dus niet voor domeinen waar je mail voor wilt ontvangen.
Wat jij wilt is je lokale domein opnemen in de mydestination optie in je main.cf.

Verwijderd

Topicstarter
Nope :)
ik wil geen lokale domeinen ik wild at ik mail kan ontvanmgen vanaf iedere host :) de users kunnen hun SMTP van hun provider gebruiken dus.

MvGroetjes Daan

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op woensdag 03 juli 2002 16:12 schreef BacoBoy het volgende:
Nope :)
ik wil geen lokale domeinen ik wild at ik mail kan ontvanmgen vanaf iedere host :) de users kunnen hun SMTP van hun provider gebruiken dus.

MvGroetjes Daan
Dat zeg ik......dan moet je jou domein (het stukje wat mensen achter het @'tje tikken om jou mailserver te mailen)opnemen in de mydestination.

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 11:42

wiho

Certified Nerd

Voor de duidelijkheid: die "Relay access denied" foutmelding wordt veroorzaakt doordat postfix niet weet dat hij de mailserver is voor mail gericht aan neder.mine.nu. Omdat postfix dus denkt dat de mail niet voor hem bestemd is, gaat 'ie ervan uit dat 'ie de mail moet doorsturen (relayen). En dat mag niet (terecht!), dus vandaar die foutmelding.

Je zal postfix dus moeten vertellen dat 'ie mail voor neder.mine.nu gewoon moet ontvangen en in de locale mailbox moet stopppen. En dat doe je dus door neder.mine.nu toe te voegen aan de mydestination lijst in main.cf. Let er dan wel op dat je een locale user (of alias) 'daan' moet hebben als je mail gericht aan daan@neder.mine.nu wil ontvangen.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Pagina: 1