Toon posts:

hdd of cpu vervangen? wat kan ik beter doen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik vind mun pc de laatste tijd nog al wat traag worden en nou zat ik te denken wat ik het beste kan vervangen,

de hdd of de cpu

ik dacht zelf aan de hdd omdat die toch al redelijk vol is zo`n 90% en dat vertraagt me systeem drastish lijkt het wel

ik moet meer op mun hdd w8en dan op me cpu..

voor specs zie signature ofzo :D

Verwijderd

Leek me heel erg duidelijk...

Tweede Harddisk er bij.

Voor de rest kan jouw computer nog wel een tijdje mee. Het is dan wel een Duron, maar ook die trekt het nog wel.

Wat is het goedkoopst zou ik zeggen :P

Verwijderd

Ik zou er ook nog een hd'tje bij zetten. Ook al vervang je binnen niet al te lange tijd je cpu, een hd is nooit weg. En misschien wordt ie weer een stukkie sneller erdoor.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Een PC met jou specs moet gewoon vlot kunnen werken. Ik zou de PC softwarematig eens grondig uitkuisen, en dan moet hij normaal terug vlotjes werken

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:19 schreef WimB het volgende:
Een PC met jou specs moet gewoon vlot kunnen werken. Ik zou de PC softwarematig eens grondig uitkuisen, en dan moet hij normaal terug vlotjes werken
heb ik 2 weken terug al gedaan maar t help niet :(

de hdd is denk ik gewoon de bottleneck :)

Verwijderd

Sluit ik me helemaal bij aan :P

Je hebt een 40 gieg schijf helemaal vol ?!

Wat heb je dan in godsnaam op dat ding staan :?

Ik heb een 20gieg en ik heb nog plenty ruimte over.

Gooi al die niet gebruikte spellen er eens af. Je wilt me niet vertellen dat je die allemaal in een week speelt. Gooi je savegames op een schijfje en als je het spel weer wilt spelen installeer je het spel, savegamepje der bij en spelen maar! :P :P

En al die plaatjes kun je branden.
De Windows/temp-map kan leeg, vink je temp/internet/files eens aan. Scheelt je mega aan schijfruimte en is goedkoper dan een nieuwe schijf kopen!!!

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Op woensdag 03 juli 2002 15:25 schreef Dannyke het volgende:

[..]

heb ik 2 weken terug al gedaan maar t help niet :(

de hdd is denk ik gewoon de bottleneck :)
Als een 7200rpm HD de bottleneck is, dan is er een fout met die HD. Normaal werken deze meer dan snel genoeg. In het ergste geval kan je eens overwegen om de ganse boel te formatteren en goed te installeren (met alle laatste drivers enzo)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 15:25 schreef Grunneger het volgende:

/me heeft 138gb waarvan er nog 30 vrij zijn...

Verwijderd

Vertel mij dan eens wat daar in hemelsnaam allemaal op staat!!!

Over de harde schijf...

Ik neem aan dat je de DMA-functie ingeschakeld hebt.
Wat wordt er allemaal opgestart?

En wat is eigenlijk traag? Geeft eens een tijdsaanduiding.

Als dat ding dan nog zo traag is, is er serieus wat met dat ding aan de hand!
Heb je er een koeler op zitten?
Ik heb ook een 7220rpm-schijfje en dat ding draait als een tierelier.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 03 juli 2002 15:25 schreef Grunneger het volgende:

Gooi al die niet gebruikte spellen er eens af. Je wilt me niet vertellen dat je die allemaal in een week speelt. Gooi je savegames op een schijfje en als je het spel weer wilt spelen installeer je het spel, savegamepje der bij en spelen maar! :P :P

En al die plaatjes kun je branden.
De Windows/temp-map kan leeg, vink je temp/internet/files eens aan. Scheelt je mega aan schijfruimte en is goedkoper dan een nieuwe schijf kopen!!!
Toen ik nog ongecomprimeerde video opnam had ik m'n 20 GB zo vol hoor >:)

Maar inderdaad, als je schijf al voor 90% vol is wordt je sys ook trager. Pleur zooi die je niet gebruikt weg zoals hierboven beschreven...

Cpu vervangen lijkt me niet zo zinnig nu. Volgens mij zit je gewoon de hele tijd naar je knipperende hdd ledje te starten :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
C:\ (0.96GB Free, 4.16GB Total), F:\ (3.41GB Free, 34.17GB Total)

dat is de indeling van me hdd
C:\ is fat32 en daar loopt gehele windows XP op met zun bijbehorende spul
op F:\ staan mun spellen

staan niet zo veel op hoor :)

GTA3 + cd om te spelen.. en nee die haal ik niet weg :D dies gemodded met wat betere muziek :)

en en prakje mp3
en gemiddeld 3 tot 4 divxjes

ik defrag me hdd ook vaak genoeg
in de regel als ik lig de :z

op http://members.home.nl/compuroom/temp/ staan screenshots van me hdd preformance :( ik vin um droefig

heb de zelfde test op eem 40 gig maxtor van 5400 rondjes gedaan en die was zelfs nog sneller :(

en welk merk moet ik nemen als ik een nieuwe haal ? ene maxtor of gewoon een ibm ?

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 15:59 schreef Dannyke het volgende:

en welk merk moet ik nemen als ik een nieuwe haal ? ene maxtor of gewoon een ibm ?
Ik zou zeker voor een nieuwe maxtor gaan van iig 7200 rondjes per minuut!
Ik zou btw eerst tog egt ff een format er overheen gooien om te checken of ie anders niet beter draait, tog zonde anders. Maja zo te horen kun je wel wat xtra ruimte gebruiken sowiezo.....
Het is sowiezo vreemd dat zoon schijf als die van jou zo aan ut flippen is. (hep zelf maxtor 40 gig met 7200 rondjes en die draait als een zonnetje)
Daarom altijd eerst ff c:\format (in jou geval een F: erbij hehehe)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

Croga

The Unreasonable Man

plotselinge afname van de performance kan duiden op aankomende doodgang......

Als ik kijk naar de stats van die HD mag hij nog geen bottleneck zijn... 960MB is meer dan genoeg voor swapfile. Mischien moet je er over denken om beide partities om te zetten naar NTFS, is ietsje sneller dan FAT32.

Ofwel: Een extra harddisk kan natuurlijk nooit kwaad (heb zelf zo'n 140GB die binnenkort vol komt, komt dus nog 160GB extra bij...) maar het zal waarschijnlijk je systeem niet veel sneller maken....

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 15:46 schreef Grunneger het volgende:
Vertel mij dan eens wat daar in hemelsnaam allemaal op staat!!!
Divx, MP3, schoolstuff, spellen, telefoongids, virtual cd-rom's en een heeeeel klein beetje PrOn...>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 16:12 schreef Red_rocketeer het volgende:

[..]

Ik zou zeker voor een nieuwe maxtor gaan van iig 7200 rondjes per minuut!
Ik zou btw eerst tog egt ff een format er overheen gooien om te checken of ie anders niet beter draait, tog zonde anders. Maja zo te horen kun je wel wat xtra ruimte gebruiken sowiezo.....
Het is sowiezo vreemd dat zoon schijf als die van jou zo aan ut flippen is. (hep zelf maxtor 40 gig met 7200 rondjes en die draait als een zonnetje)
Daarom altijd eerst ff c:\format (in jou geval een F: erbij hehehe)
c:\ en f:\ -> 1 fysike disk :)

/me gaat dus voor een nieuwe disk :)

een 80 gig

Verwijderd

Hdd tje meer kan ik niet zeggen :)

Verwijderd

Succes met je nieuwe !!! :)

Hopen dat ie beter draait.

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op woensdag 03 juli 2002 15:59 schreef Dannyke het volgende:
C:\ (0.96GB Free, 4.16GB Total), F:\ (3.41GB Free, 34.17GB Total)

dat is de indeling van me hdd
C:\ is fat32 en daar loopt gehele windows XP op met zun bijbehorende spul
op F:\ staan mun spellen

staan niet zo veel op hoor :)

GTA3 + cd om te spelen.. en nee die haal ik niet weg :D dies gemodded met wat betere muziek :)

en en prakje mp3
en gemiddeld 3 tot 4 divxjes

ik defrag me hdd ook vaak genoeg
in de regel als ik lig de :z

op http://members.home.nl/compuroom/temp/ staan screenshots van me hdd preformance :( ik vin um droefig

heb de zelfde test op eem 40 gig maxtor van 5400 rondjes gedaan en die was zelfs nog sneller :(

ik weet dat mijn 2 maxtor DTLA740l6 40 gig in raid 0 ATA 133 niet eens zo snel zijn als een single disk maar dit ? 4004 >>KB<< random read is nou wel abnormaal laag ( was hij ook zo voor hij helemaal vol zat ? want dan is je hdd dus echt brak )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:57 schreef RS_003 het volgende:

[..]

ik weet dat mijn 2 maxtor DTLA740l6 40 gig in raid 0 ATA 133 niet eens zo snel zijn als een single disk maar dit ? 4004 >>KB<< random read is nou wel abnormaal laag ( was hij ook zo voor hij helemaal vol zat ? want dan is je hdd dus echt brak )
Geen idee :) ga nu niet formatten enzo :) doet ik wel als ik mun 80 gig maxtortje heb :)
Pagina: 1