[xsl] lijst uitklappen d.m.v. checkbox

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik heb in XML een cd, met daarin voor elke cd een lijst met nummers ..
nu wil ik een checkbox hebben, die bij checked de lijst met nummers voor die cd uitklapt in de td ..
Dit wil ik dus doen in de XSL, maar weet niet hoe de XSL omgaat met de checkbox. heb al een tijd wezen prutsen, maar is me nog niet helemaal gelukt ..
een voorbeeld staat op www.jgrim.dds.nl/xml/cd.xml
hier zie je onder <nummers> een checkbox. Als deze unchecked is, moeten de nummers van die cd niet zichtbaar zijn .. als de box checked is wel (anders krijg je zo\n lange pagina)...

nu is dit de code achter :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
      <td valign="top"><input type="checkbox" id="shownummers" onclick="shownummers(this.checked);"/></td>
    <td valign="top" class="cellNummer" id="cellNummers">
    <xsl:for-each select="nummers/nummer">
     <a href="#"><xsl:eval>gett()</xsl:eval> <xsl:value-of select="." /></a>
        <br />
          </xsl:for-each>
    <xsl:eval>tzero()</xsl:eval>
        </td>

de functie shownummers() werkt dus niet .. weet iemand op welke manier ik dit zou kunnen aanpakken ?

Verwijderd

Het lijkt erop dat de html/javascript niet werkt. Microsoft heeft een command-line tooltje, waarmee je gemakkelijk een xml/xsl naar een htm transformeerd (kun je natuurlijk ook zelf schrijven). Dan zie je wat beter wat je fout doet.

volgens mij kun je een unieke index beter met iets van <xsl:value-of select="pos()"/> doen (ik weet niet of ik het helemaal goed heb).

• whitehouse
nou, het is niet zo dat ik wat fout doe, ik weet gewoon niet hoe het aan te pakken .. :'(

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Wil je dit real-time op een pagina laten plaatsvinden? Dat kan niet met XSL. Dit zal je moeten doen met JavaScript. XSL is alleen voor pre-processing van je html-pagina, niet voor het dynamisch updaten hiervan.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Even off topic:
De beveiliging van je XML code is een beetje een schijnbeveiliging, met Opera kan je de source wel zien. En O ja, Mozilla geeft een foutmelding.

Verder, succes ermee!

• whitehouse
ja..die foutmelding komt door de nog niet bestaande functie shownummers() ..
ik dacht al iets met JS te moeten doen ..
maar ik weet nog niet hoe ...lastig ..

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Je kan de nummers in een invisible div zetten en dan op visible zetten als je de checkbox aanklikt.
Maar hoort dit niet in W&G thuis?

• whitehouse
hangt ervan af .. als het om code gaat (o.a. XSL & XML) dan gaat het toch naar P&W ?

Verwijderd

elly & rikkert rules {by the way}
Pagina: 1