Toon posts:

computer morsdood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik ben bezig een computje in elkaar aan het flansen voor m'n broertje/zusje voor the sims etc.

kheb een ASUS P2B-F moederbord
Een pentium 2 450mhz proc.
ATI3D videokaartje
3com netwerkkaartje
10gig HD'tje
cd-rommetje

Ik pc helemaal netjes geinstalleerd met win98.

Vervolgens de bus snelheid op 133 mhz gezet, zodat m'n 450 mhz nu op 600 mhz draaide.

niks aan het handje.

Ik heb 2 video kaarten, ik wou weten welke sneller was.
Na hier 2 topics geopend te hebben over welke dat was, moest ik op de ati site kijken, waar natuurlijk niks te vinden is.

ik dacht, ik ga dat testen met 3dmark 2000.

1e vid kaart getest en scores opgeschreven.

2e vid kaart wou ik testen, vliegt de pc vast.

ik nog een keer, weer vast.

Ik dacht, ik zet de bussnelheid weer op 100mhz (normaal dus).

Ik druk op de aan knop hij doet HELEMAAL NIKS MEER.

Er begin GEEN 1 fannetje te draaien
ik hoor geen piepjes, HELEMAAL NIKS!!

rara?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou erg handig zijn als je erbij vermeldde om welke videokaarten het precies ging :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
zitten alle kabels er nog goed in, kan zijn dat je er 1tje hebt aangeraakt waardoor hij net geen contact meer maakt

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:10 schreef BalusC het volgende:
Het zou erg handig zijn als je erbij vermeldde om welke videokaarten het precies ging :)
Ik wil niet zeggen dat ik een expert ben op hardware gebied, maar als een computer helemaal niks meer doet, heeft het volgens mij niet zo heel erg veel te maken welke vid. kaart erin zit.
Maar voor hetgeval van wel, een ATI 3D RAGE PRO AGP en als laatste een ATI 3D RAGE IIC

met de eerst liep de pc vast.
Op woensdag 03 juli 2002 15:15 schreef MBrulez het volgende:
zitten alle kabels er nog goed in, kan zijn dat je er 1tje hebt aangeraakt waardoor hij net geen contact meer maakt
kabels allemaal nagekeken.

Kheb de voeding vervangen, en nou werktie wel.

vreemd

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Op woensdag 03 juli 2002 15:26 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat ik een expert ben op hardware gebied, maar als een computer helemaal niks meer doet, heeft het volgens mij niet zo heel erg veel te maken welke vid. kaart erin zit.
Maar voor hetgeval van wel, een ATI 3D RAGE PRO AGP en als laatste een ATI 3D RAGE IIC

met de eerst liep de pc vast.
[..]

kabels allemaal nagekeken.

Kheb de voeding vervangen, en nou werktie wel.

vreemd
niet vreemd :)

dan zat er dus een kabel los..... lijkt me sterk dat die andere voeding kadduuk is gegaan (maar zou kunnen)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
voeding waarschijnlijk ove4rbelast ofzow.

Verwijderd

Uit frustratie wellicht heel veel en kort achter elkaar aan en uitgezet en daarmee de voeding teveel op de sodemieter gegeven, oftewel voeding kapoet??

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sterk het vermoeden dat je je videokaart er niet goed in hebt gestoken en sluiting maakt, OF je hebt je powerswitch en PC speaker kabels uit je moederbord gerukt tijdens het vervangen :P

het is niet handig om op post reply te drukken en vervolgens nog een mailtje te gaan tikken alvorens op de verstuur knop te drukken :z :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 03 juli 2002 15:26 schreef arjo_kamp het volgende:
Stel je voor dat je een AGP kaartje die alleen 1,5V of 3,3V mag hebben in een 5V AGP slot steekt.. Dus het maakt wel degelijk uit :)
In dit geval: dat zou toch inderdaad niet mogen uitmaken..
Just 2b sure ;)

Terug ontopic: ik zou inderdaad de voeding eens checken :{

Verwijderd

Topicstarter
dblpst

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:27 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

niet vreemd :)

dan zat er dus een kabel los..... lijkt me sterk dat die andere voeding kadduuk is gegaan (maar zou kunnen)
wel vreemd, want als ik de oude voeding er weer insteek werkt ie gewoon niet.

Alleen maar op het mobo, dus niet op andere apparaten.
Op woensdag 03 juli 2002 15:27 schreef Galaxis het volgende:
voeding waarschijnlijk ove4rbelast ofzow.
ut zijn niet echt heavy apparaten ofzo, maar zou kunnen, maar dan gaattie toch niet kapot?
Op woensdag 03 juli 2002 15:29 schreef Vision-450 het volgende:
Uit frustratie wellicht heel veel en kort achter elkaar aan en uitgezet en daarmee de voeding teveel op de sodemieter gegeven, oftewel voeding kapoet??
dat is wel gebeurt
Op woensdag 03 juli 2002 15:29 schreef Plague het volgende:
Ik heb sterk het vermoeden dat je je videokaart er niet goed in hebt gestoken en sluiting maakt, OF je hebt je powerswitch en PC speaker kabels uit je moederbord gerukt tijdens het vervangen :P
zelfs als er GEEN VID. KAART inzit, beginnen nog de fans te lopen (met die andere voeding) dat deed ie met die andere niet.

Verwijderd

Zou gewoon ff het batterijtje eruit halen en er weer in natuurlijk......ff compleet resetten dus dat bordje.....

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 15:32 schreef arjo_kamp het volgende:
zelfs als er GEEN VID. KAART inzit, beginnen nog de fans te lopen (met die andere voeding) dat deed ie met die andere niet.
Met de powerswitch eruit, gaat ie echt niet aan hoor :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:44 schreef Kendiemen het volgende:
Zou gewoon ff het batterijtje eruit halen en er weer in natuurlijk......ff compleet resetten dus dat bordje.....
hielp ook niet
Op woensdag 03 juli 2002 15:52 schreef Plague het volgende:

[..]

Met de powerswitch eruit, gaat ie echt niet aan hoor :+
je hoeft de powerswitch helemaal niet te gebruiken, als er spanning op staat, gaat ie direct weer aan!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:14

nrg

Als 'ie het wel doet met een andere voeding is het toch opgelost :?
Voeding trekt t niet/is kapot, klaar! :)

Wie weet kan je oude voeding alle hardware niet aan, en de nieuwe wel?
Pagina: 1