The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Wat is de waarde van smtpd_recipient_restrictions (check met postconf)? En geeft postfix nog een verhelderende foutmelding in de logfile?
"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Ook al eens voor de gein de hostnaam ingevuld van de host die je wilt laten relayen ?Op woensdag 03 juli 2002 14:59 schreef Sjonny het volgende:
ik wil een host relayen met mijn postfix, maar als ik het ip in relay_domains toevoeg, dan werkt dat niet. van alles geprobeerd, maar opstfix wil niet mailtjes van dat ip relayen. iemand dit wel eens werkend gekregen?
smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks,check_relay_domainsOp woensdag 03 juli 2002 17:44 schreef wiho het volgende:
Wat is de waarde van smtpd_recipient_restrictions (check met postconf)? En geeft postfix nog een verhelderende foutmelding in de logfile?
die bedoel je denk ik. maar check_relay_domains staat er wel bij.
hostname of ip maakt niet uit. en in de log main.(err|info|log|warn) staat niet veel boeiends. geen startup errors iig. alleen dat als een mailtje binnenkomt van het ip die ik had toegevoegd een relay error.
Voeg het IP adres wat je toe wilt voegen toe bij mynetworks. Als het om 1 adres gaat voeg je zoiets toe: 1.2.3.4/32 (1.2.3.4 is het ip adres van de host welke mag relayen).Op woensdag 03 juli 2002 19:34 schreef Sjonny het volgende:
[..]
smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks,check_relay_domains
die bedoel je denk ik. maar check_relay_domains staat er wel bij.
hostname of ip maakt niet uit. en in de log main.(err|info|log|warn) staat niet veel boeiends. geen startup errors iig. alleen dat als een mailtje binnenkomt van het ip die ik had toegevoegd een relay error.
jups .. dit werkt eindelijkOp woensdag 03 juli 2002 22:20 schreef Mark het volgende:
Voeg het IP adres wat je toe wilt voegen toe bij mynetworks. Als het om 1 adres gaat voeg je zoiets toe: 1.2.3.4/32 (1.2.3.4 is het ip adres van de host welke mag relayen).
die /32 is niet verplicht trouwens.
Pagina: 1