"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Verwijderd
Zoiets dus
for ...
if (exists rij)
{
}
next
Verwijderd
desnoods: select * from table where rowID < 1000 ORDER BY rowID
exist> werkt gewoon niet want er is geen exist functie
dat order by> hiermee verhelp ik nog niet de gaten
De eis die je aan je id's stelt is (zoals oa ook hier al uit veel topics naar voren is gekomen) alleen maar erg lastig. Er zijn legio oplossingen die hier niet van afhankelijk zijn en deze zijn vaak ook veel makkelijker te implementeren.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik wil de gaten niet verhelpen, ik wil ze omzeilen. Ik wil dus gewoon naar een volgend recoprd mbv een teller. Dit gaat dus echter niet omdat die teller ook waarden aanneemt van die id die er dus niet zijn.Op woensdag 03 juli 2002 15:54 schreef Janoz het volgende:
Waarom WIL je de gaten verhelpen.. Waarvoor heb je het strikt opvolgend zijn van je id's nu werkelijk NODIG?
De eis die je aan je id's stelt is (zoals oa ook hier al uit veel topics naar voren is gekomen) alleen maar erg lastig. Er zijn legio oplossingen die hier niet van afhankelijk zijn en deze zijn vaak ook veel makkelijker te implementeren.
Het is trouwens zo dat ik hem niet kan herontwerpen zeg maar, de tabel is zoals ie is en daar kan ik niets aan veranderen.
Waarom met een teller??Op woensdag 03 juli 2002 15:58 schreef siggy het volgende:
[..]
Ik wil de gaten niet verhelpen, ik wil ze omzeilen. Ik wil dus gewoon naar een volgend recoprd mbv een teller. Dit gaat dus echter niet omdat die teller ook waarden aanneemt van die id die er dus niet zijn.
Het is trouwens zo dat ik hem niet kan herontwerpen zeg maar, de tabel is zoals ie is en daar kan ik niets aan veranderen.
Je kan toch ook met een query alle id's ophalen, en het resultaat van de query dan gebruiken om langs alle id's heen te gaan?
Er zijn hier op GoT en op PHP.net legio voorbeelden te vinden van een select query, die daarna compleet wordt doorlopen, ZONDER afhankelijk te zijn van de teller, en toch het ID kan gebruiken.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
1
| <?while( $driverid < 705){ $result_driver = mysql_query("select driverid, vnaam, tnaam, anaam from drivers where driverid=$driverid");$result = mysql_query("select count(res_rac_id) from results_gpl_core where res_per_id=$driverid and res_race_pos=1");$result2 = mysql_query("select count(res_qual_pos) from results_gpl_core where res_per_id=$driverid and res_qual_pos=1");$result3 = mysql_query("select count(res_fastlap_pos) from results_gpl_core where res_per_id=$driverid and res_fastlap_pos=1");if (!$result_driver) die("<center>Fout bij het uitvoeren van de 1e query<center>");while ($rij = mysql_fetch_array($result_driver)){ echo "<tr align=\"left\">" ; echo "<td>" . $rij["driverid"] . "<td>" . $rij["vnaam"] . " " . $rij["tnaam"] . " " . $rij["anaam"]; }if (!$result) die("<center>Fout bij het uitvoeren van de 1e query<center>");while ($rij = mysql_fetch_array($result)){ echo "<td>" . $points_wins = $rij["count(res_rac_id)"]; $points_wins = $points_wins * 10;}if (!$result2) die("<center>Fout bij het uitvoeren van de 2e query<center>");while ($rij = mysql_fetch_array($result2)){ echo "<td>" . $points_poles = $rij["count(res_qual_pos)"]; $points_poles = $points_poles * 2; }if (!$result3) die("<center>Fout bij het uitvoeren van de 3e query<center>");while ($rij = mysql_fetch_array($result3)){ echo "<td>" . $points_fastestlaps=$rij["count(res_fastlap_pos)"]; $points_fastestlaps = $points_fastestlaps * 1; $points = $points_wins + $points_poles + $points_fastestlaps; echo "<td>" . $points; echo "</tr>" ;}$driverid++; }?> |
Dit is de code zoals ie werkt, maar zo krijg ik ook nog eens allemaal nulletjes doordat de driverid niet gelijk is aan de driverid in de tabel.
mzzz die wist ik nog niet, zal er ff op searchenOp woensdag 03 juli 2002 16:03 schreef Creepy het volgende:
[..]
Waarom met een teller??
Je kan toch ook met een query alle id's ophalen, en het resultaat van de query dan gebruiken om langs alle id's heen te gaan?
Er zijn hier op GoT en op PHP.net legio voorbeelden te vinden van een select query, die daarna compleet wordt doorlopen, ZONDER afhankelijk te zijn van de teller, en toch het ID kan gebruiken.
SELECT MIN(id) FROM table WHERE ID > CurrentID
vorige met:
SELECT MAX(id) FROM table WHERE ID < CurrentID
Niks nodig met teller oid
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
1
| <?$result_driver = mysql_query("select driverid, vnaam, tnaam, anaam from drivers where driverid < 705");while ($rij = mysql_fetch_array($result_driver)) { $driverid = $rij["driverid"]; $result = mysql_query("select count(res_rac_id) from results_gpl_core where res_per_id=$driverid and res_race_pos=1"); $result2 = mysql_query("select count(res_qual_pos) from results_gpl_core where res_per_id=$driverid and res_qual_pos=1"); $result3 = mysql_query("select count(res_fastlap_pos) from results_gpl_core where res_per_id=$driverid and res_fastlap_pos=1"); //enz enz}?> |
mzzzz hij skipped het eerste record nu om de een of andere vage reden en hij werkt niks af. Maar dat kan ik zelf wel verhelpen, hoop ik..Op woensdag 03 juli 2002 16:10 schreef Vigory het volgende:
PHP:
1<??>
dank allen!