Cold reboot met MSI 745 en Win2K

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hoi,

Ik heb sinds kort een MSI 745 Ultra bordje (met SIS 745 chipset) en een AthlonXP 1800+. De overige onderdelen zijn gelijk aan mijn vorige config. Sinds deze switch heb ik een verse Windows install gedaan, nieuwste drivers, etc. Af en toe gebeurt het echter dat de computer spontaan een koude reset doet tijdens het spelen van 3D games. Ik weet dat niet veel mensen dit bord of deze chipset hebben maar ik hoop dat iemand een oorzaak/oplossing weet. Ik heb niet veel ervaring met SIS chipsets en Win2K, dus ik weet niet of de combo Win2K/SIS vaker problemen geeft (ik weet uit ervaring dat de combo Win2K/VIA dit wel doet, IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL, je kent het wel).

Ter info, Fast Writes staat uit, AGP op 4x, derest alles op default speeds (dus geen overclocks).

Alvast bedankt :) .

PC Specs

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je zou de agp driver kunnen instaleren van de SiS site ,ik geloof dat dat 109f is
De voltages chekken in de bios zou je ook kunnen doen.
Meschien dat hij in 3d in een dipje komt met de +5V oid..
Het voltage van je geheugen op 2.6V zetten ken ook helpen, 2.8 wil hier ook wel eens een probleem geven ,en vooral met wat strakke geheugen timings ken hij eruit knallen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
AGP driver heb ik geinstalleerd, voltages zijn ok en geheugenvoltage staat standaard al op 2.6V. Geheugentimings staan verder niet strak, gewoon normal, SPD en 3-3-6 ...

PC Specs

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hmm ff wat anders dan ,heb je pci slot 5 in gebruik ?
Die deeld nammelijk met de AGP in irq gebeuren.
Wat betreft je OS ,ik draai winXP .
W2K heb ik nog niet geprobeerd op de MSI plank..

kom ff hier kijken voor je probleem ,er staat redelijk veel over de 745 voor je..
http://www.ocworkbench.com/msi

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x