shuttle ss50 instal probs.

Pagina: 1
Acties:

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 15:21

lange

Boom Boom?

Topicstarter
we willen voor een klant 11 shuttle ss50 barebone systemen gebruiken als workstations, nu hebben we net de eerste binnengekregen om een beetje mee te testen en nu krijg ik bij de installatie van windows 2000 een aantal problemen.
de installatie van win2k zelf werkt in geen geval, vanaf hhd, vanaf cd-rom, of als upgrade vanaf win98, bij allemaal krijg ik of een plotselinge reboot tijdens de setup of een blauw scherm.
nu heb ik de hard disk in mijn eigen bak gehangen en win2k geinstalleerd en vervolgens de hdd weer in de shuttle, bij het booten krijg ik dan de melding "inaccesable boot device" , nou heb ik daar op gezocht en kwam ik dit artikel tegen en hier hebben ze dus hetzelfde probleem als ik, dus zoals ze daar voorstellen heb ik het nieuwste bios erin geflasht, maar ook dat geeft geen resultaat.
kent iemand dit probleem, of nog beter, weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Zoveel mogelijk onboard devices in bios uitzetten, Windhoos installeren, daarna alle onboard devices aanzetten.

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 14:31 schreef Bunny het volgende:
Zoveel mogelijk onboard devices in bios uitzetten, Windhoos installeren, daarna alle onboard devices aanzetten.
heb ik geprobeert, (alles uit behalve de onboard video), maar het probleem bleef.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Moet je niet gewoon een driver installeren voor je IDE aansluiting tijdens de 1e fase van de setup?

* Varienaja had hetzelfde toen hij Win2k ging installeren op HDD op de onboard ATA-66 aansluiting.

/edit F6 inderdaad, Thanx Spyro_the_Dragon. ;)

Siditamentis astuentis pactum.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Je bedoelt die melding dat je op F6 moet drukken.... voor het laden van third-party device drivers... (ff voor de uitleg :) )

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 14:48 schreef Varienaja het volgende:
Moet je niet gewoon een driver installeren voor je IDE aansluiting tijdens de 1e fase van de setup?

* Varienaja had hetzelfde toen hij Win2k ging installeren op HDD op de onboard ATA-66 aansluiting.
even voor de duidelijkheid, had jij hetzelfde op zo'n shuttle barebone?

ik zal het nu iig even proberen.

/edit
net gekeken en er is geen ide driver voor dit systeem, enigste chipset driver die erbij zit is voor agp.

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik had hetzelfde op me ABIT B6-2 (ofzow) met een ATA66 controller erop..... W2K wil alleen maar installen als je tijdens de install middels F6 de drivers ervoor laadt...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• lange

lange

Boom Boom?

Topicstarter
hmm niemand verder nog suggesties...?

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

The same thing happened in WindowsXP and again, it is some weird interaction between the IDE and the memory controller that kicks in as soon as UATA/100 is enabled but there should not be any problem to remedy this issue with a BIOS update.
ATA100 dus disablen?
Shuttle support al ge-emailed?
Pagina: 1