[OC] funest voor hd's (Seagate en Fujitsu)

Pagina: 1
Acties:

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ik had hier op mijn werk nog twee oude hd's liggen, een Seagate van 2,1 GB en een Fujitsu van 30 GB op 5400 rpm, die niet meer werden gebruikt en die heb ik thuis in mijn systeempje gedaan.
Van die Seagate wist ik dat die nog goed was maar van die Fujitsu wist ik dat niet zeker, maar ik dacht van wel.

Nou heb ik met allebei de schijven problemen gekregen, niet meteen maar na een paar dagen.
Kan dit zijn omdat ik mijn systeem (Asus TUSL2-C met PIII 933) heb overgeclockt tot 1050 of niet. Met mijn andere schijf (een Maxtor D540X van 20 GB) heb ik geen problemen.

Is het zo dat, als de problemen inderdaad door het overclocken komen, de problemen weer verdwijnen als ik terugclock naar 933 Mhz of zijn ze definitief vern**kt. :(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 03 juli 2002 14:20 schreef mlevd het volgende:
Is het zo dat, als de problemen inderdaad door het overclocken komen, de problemen weer verdwijnen als ik terugclock naar 933 Mhz of zijn ze definitief vern**kt. :(
Tja, 't kan inderdaad door overclocken komen (zie faq). In dat geval zijn vaak je partitie-tabellen nogal rot geworden waardoor je het ding dus opnieuw moet formateren enzo..
De schijf zelf is vaak niet kapot, de data is wel weg..

Verwijderd

Ik heb een HD gehad die boven de 146MHz (exact daarboven) kuren kreeg. Op het laatst maakte hij meer herrie als de rest van de PC bij elkaar. Regelmatig fouten ed met lezen en schrijven. Later de FSB maar op 145MHz gezet en hij loopt nu 1,5 jaar later weer heel rustig en zeer betrouwbaar.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Met die Seagate gaat het nu idd wat beter, maar die Fujitsu ben ik nog niet uit.