Cooler eraf ?? echt niet te doen

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ìk heb een probleem, Ik wil mijn coolermaster die qua geluidsproductie voor een APACHE helikopter niet onderdoet (38 DB) vervangen door een Arctic 2000 cooler (20 db) plus Arctic Silver 3 pasta.
Nu is het probleem dat ik gewoon die verdomde cooler van coolermaster niet van de proc af krijg. Die klemmen zitten zo strak dat ik er met geen vinger of schroevdraaier iets aan kan doen. En te hardhandig te werk gaan betekent misschien dat de Ahtlon XP 1800 beschadigd raakt of anders het moederbord (ECS K7s5A). Ik kan ook moeilijk bij de klemmen. Ik haal de DIMMs uit hun slotjes trek veel kabels weg maar toch lukt het me niet. Die klemmen zitten te strak. Wat te doen???? Iemand tips??

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet gewoon heel voorzichtig, en toch met kracht een schroevendraaier in het gaatje in die klem steken, en dan voorzichtig genoeg kracht zetten om de klem los te halen :)
Een andere manier is er niet(als je de klem heel wilt laten).

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:08 schreef shadax het volgende:
Ìk heb een probleem, Ik wil mijn coolermaster die qua geluidsproductie voor een APACHE helikopter niet onderdoet (38 DB) vervangen door een Arctic 2000 cooler (20 db) plus Arctic Silver 3 pasta.
Nu is het probleem dat ik gewoon die verdomde cooler van coolermaster niet van de proc af krijg. Die klemmen zitten zo strak dat ik er met geen vinger of schroevdraaier iets aan kan doen. En te hardhandig te werk gaan betekent misschien dat de Ahtlon XP 1800 beschadigd raakt of anders het moederbord (ECS K7s5A). Ik kan ook moeilijk bij de klemmen. Ik haal de DIMMs uit hun slotjes trek veel kabels weg maar toch lukt het me niet. Die klemmen zitten te strak. Wat te doen???? Iemand tips??
Haal je mobo eruit, en druk met een tang die klem in, en vriemel dan met een schroevendraaier hem van dat haakje af. Alle coolermasters hebben een te strakke klem.

[off topic]

btw, 38 db is toch helemaal niet zo erg >:)

[/off topic]

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Hmmm ...

38DBa ... luid ?

Woei ... me Delta 80HP maakt al meer geluid ... >:)

sorry voor de offtopic reply ... maar 38Dba is niet luid ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

38 dba vind ik toevallig wel luid, ik heb zelf ook zo'n lawaai apperaat maar hij gaat vervangen worden door een 20 dba koelertje >:)

Maarruh ontopic, Coolermaster klemmen zijn idd strak en ik heb ook een K7S5A en daar is het nogal lastig jah, maar een schroevendraaier in het gaatje, dan omlaag duwen (richting het mobo dus) en dat de schroevendraaien richting de koeler draaien terwijl je em naar achter trekt. En die core beschadigt niet zo heel erg snel hoor, ik heb mijn koeler er al meerdere keren afgehaalt (voor de unlock bij te werken) en nog geen probleem. Misschien dat ik wel een spacer ga kopen omdat ik me proc niet wil verneuken.

• shadax
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 14:34 schreef Thorry het volgende:
38 dba vind ik toevallig wel luid, ik heb zelf ook zo'n lawaai apperaat maar hij gaat vervangen worden door een 20 dba koelertje >:)

Maarruh ontopic, Coolermaster klemmen zijn idd strak en ik heb ook een K7S5A en daar is het nogal lastig jah, maar een schroevendraaier in het gaatje, dan omlaag duwen (richting het mobo dus) en dat de schroevendraaien richting de koeler draaien terwijl je em naar achter trekt. En die core beschadigt niet zo heel erg snel hoor, ik heb mijn koeler er al meerdere keren afgehaalt (voor de unlock bij te werken) en nog geen probleem. Misschien dat ik wel een spacer ga kopen omdat ik me proc niet wil verneuken.
wat is een spacer??

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:32
Iets waarmee ik men Athlon 1200 mee laten doorbranden heb! :'(

• SH007
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 14:45 schreef shadax het volgende:

[..]

wat is een spacer??
Een "afstandhouder" tussen de CPU en de cooler.
Ik zoek even een plaatje...
edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.thegoom.com/files/spacer.gif

• shadax
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 14:54 schreef SH007 het volgende:

[..]

edit:

[afbeelding]
bedankt!!! ik waardeer je moeite :7

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:54 schreef SH007 het volgende:

[..]

edit:

[afbeelding]
waarom zou je daar een afstand tussen willen hebben? Dan koelt ie toch alleen maar minder?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Je kunt dan geen "wrik"krachten op de core krijgen omdat je koeler scheef zit. De koeler blijft altijd vlak op je core zitten.....

en er is niet meer afstand, de spacers is als het goed is exact even hoog als je core

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

IDD, een spacer is een goed idee. Je zou de clip door kunnen zagen/slijpen, maar dan zit je wel met ijzervijlzel. Moet wel goed gaan met goede voorzorgsmaatregelen zoals papier/plastic eronder/stofzuiger.

Ik heb ook een spacer op mijn AMD TB. Er zit een groot waterblok op en daar zitten weer 2 heeele stugge slangen aan. Ik kan nog wrikken wat ik wil, maar de kern is nog steeds intact. Mijn vorige was al snel beschadigd met een simpele koeler.
Pagina: 1