Verwijderd

Topicstarter
nog even een topic over een film. deze keer over blade. ik weet niet hoeveel mensen die gezien hebben dus zal ik maar even uitleggen waar het mij om gaat.

in blade wordt de wereld eigenlijk beheersd door vampiers, die de mensen als voedsel gebruiken (hun bloed). alleen de mensen hebben niets door. daar zorgen de vampiers dan ook wel voor.
het is voor hun overleven namelijk belangrijk dat de mensen niets van hun bestaan afweten. als dat wel zo is kunnen ze namelijk allerlei anti-vampier maatregelen gaan nemen.
er zijn weliswaar een aantal dienaars, mensen die op weg zijn vampier te worden, maar dat is geen gevaar, die zijn daar al te ver heen daarvoor.

wat ik mij afvraag is of er echt zo'n schaduwvolk zou kunnen zijn, dat naast onze menselijke maatschappij leeft, er misschien zelfs van profiteerd, maar waar wij niets van af weten.
en dat hoeven natuurlijk niet perse vampiers te zijn. of als het wel vampiers zijn hoeven ze nog niet perse zo te leven als in die film.

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Je hebt ons door. Damn.

Verwijderd

goeie vraag... reageer ik vanavond wel op

Verwijderd

en btw: dit is een "bloed"serieuze thread.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[Lord Daemon vraagt zich af of dit serieus is, en komt tot de conclusie dat dit een grap is.]

Natuurlijk bestaan er vampiers!

Ik zelf ben een 10e generatie vampier van de gerespecteerde Brujah-clan. We zijn nu helaas in gevecht met de Cappadocians; gelukkig krijgen wij hulp van de Toreadors.

Maar ik wijdt uit. Met andere woorden: ja vampiers bestaan.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn dus alvast twee mensen die er even niet zo veel van snappen. want als jullie echt vampiers waren zouden jullie er juist voor zorgen dat het niet uitkwam.
maar het ging niet zozeer om de vraag of vampiers bestaan, maar of er een soort schaduwvolk kan zijn, dat bestaat zonder dat de (andere) mensen er iets van weten. omdat ze de bewijzen voor hun bestaan zorgvuldig wegwerken..

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ach, na het uitkomen van Vampire: The Masquerade - Redemption was het toch allemaal al uitgekomen. Bovendien, net alsof een elder vampire zoals ik bang is voor jullie!

Lord Daemon

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Ik denk dat ik begrijp waar je op doelt el_marcianito
Er zijn veel "wannabee schaduwvolken" in de context van sectes, maar je bedoeld natuurlijk fysiek andere figuren, die zich voordoen als normaal. Een idee die in veel films word uitgemolken, en ik denk dat je geinspireerd bent door X-men (dah)

Denk ook aan highlander!

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Zou het kunnen? Ja, het zou kunnen.

Is het zo? Mmm. Ik verklap het in ruil voor een nieuwe identiteit en een tijdelijk onderduikadres. >:)

(BDW., een filmtip voor wie van dit schaduwvolk-genre houdt: Dark City. Vette film.)

Verwijderd

- Vrijmetselaars
- Incubi en succubi
- 'Gevallen' engelen
- Djinn

Maar met geen van allen heb ik directe ervaring, 't zijn maar suggesties.

Verwijderd

Oh ja, dan zijn er nog de zgn ingewijden (bijv. de 'Great White Brotherhood' zoals de stichtster van de theosophie H.P. Blavatsky het voorstelde), die de menselijke evolutie 'tweaken' met een of ander nobel doel voor ogen.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Zal ik er dan maar als eerste serieus op reageren??

Je hoeft bij schaduwvolkeren niet meteen aan mensen te denken. Het kunnen ook kleine insecten of microben zijn die van de mensen leven. Simpel voorbeeld is een mug. Leeft van mensenbloed, maar was zo stom om ook duidelijk aan te geven dat ie er is. Zijn poging om een schaduwvolk te zijn is dus mislukt.
Dan heb je ook nog vlooien en luizen. Die leven niet specifiek op/van mensen, maar ook van andere zoogdieren. Ook zij vallen weer af omdat we weten dat we er zijn.
Maar misschien zijn er wel meer van dat soort wezens, die leven van zoogdierenbloed, dode huidcellen of whatever. Alleen weten wij niet dat ze er zijn, en zijn we dus alweer uitgelult. :)

Maar die zullen er idd best wel zijn.
Schaduwvolkeren.
Ik zit op dit moment in de schaduw maar dat telt zeker niet? ;)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Een veel interessantere vraag: waarom verzinnen mensen zoiets? Ik bedoel, dat mensen een god verzinnen kan ik begrijpen en daar hebben we het ook al vaak over gehad, maar vampiers? Ze verklaren niets en geven ook niet veel steun. Ze maken je leven alleen maar erger. Of is dat juist wat we willen?

Verwijderd

Topicstarter
akakiwi:
best lastig ja, dat soort schaduwvolken kun je niet bewijzen.. als het je wel lukt zijn het geen schaduwvolken meer. maar ik denk dat als ze er zijn ze een stuk beter hun best doen om onopgemerkt te blijven dan in allerlei films. (daar komt het toch steeds wel uit.)

captain proton:
ik weet niet of het zoveel anders is dan met een godsdienst. misschien is het wel een vervanging ervan..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik weet niet of het zoveel anders is dan met een godsdienst. misschien is het wel een vervanging ervan..[/quote]Zou heel goed kunnen. Een soort vrvanger van de duivel als boeman nu we daar niet meer in geloven.

Verwijderd

Topicstarter
er zit alleen wel een heel groot verschil tussen. de duivel wil iets van ons, nl dat we zijn volgelingen worden. (oftewel onze lieve zieltjes verkopen) maar wat willen die schaduwvolken?

Verwijderd

vampiers? dat we een van hen worden lijkt me... of gewoon een lekkere maaltijd

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Een veel interessantere vraag: waarom verzinnen mensen zoiets? Ik bedoel, dat mensen een god verzinnen kan ik begrijpen en daar hebben we het ook al vaak over gehad, maar vampiers? Ze verklaren niets en geven ook niet veel steun. Ze maken je leven alleen maar erger. Of is dat juist wat we willen?[/quote][Freud-mode]
(1) Het idee van boze geesten komt in bijna iedere cultuur voor. Mensen voelen tegen hun naaste kennisen niet alleen liefde-, maar ook haat-gevoelens. Deze laatsten kunnen niet op maatschappelijk verantwoorde wijze worden getoond, dus worden ze opgekropt. Wanneer de naaste sterft wordt de persoon geconfronteerd met deze gevoelens, die hij niet kan verwerken. Deze worden dan geprojecteerd op de overledene, die zo in veel culturen gezien wordt als een boze geest. Deze overgang van geliefde persoon naar boze geest schijnt werkelijk bij veel culturen voor te komen.

(2) Ook in bijna iedere cultuur wordt bloed gezien als de essentie van het leven. Bloed is vaak verbonden met rituelen en taboes; bloed wordt ook bijna altijd in verband gebracht met nageslacht. Het is dus te verwachten dat de boze geest van een overleden familielid, dat wordt aangetrokken door zijn 'bloed', zijn familie, ook gezien wordt als een bloed-drinkende geest.

(3) De overgang van bloed-drinkende boze geest naar vampier is gemakkelijk te maken in een periode waarin het geloof in geesten vervangen wordt door het geloof in een of enkele goden. De geesten worden min of meer levende wezens, niet langer de geesten van overledenen. De vampier is geboren.
[/Freud-mode]

Ik weet ook niet of het waar is, dat de vampier zo is ontstaan, maar iig (1) komt rechtstreeks (nou, niet rechtstreeks, maar ok) van Freud.

Lord Daemon

Verwijderd

Topicstarter
captain proton:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>vampiers? dat we een van hen worden lijkt me... [/quote]lijkt me niet. in elk geval niet bij iedereen waar ze aan knagen. dan zouden ze binnen de kortste keren het loodje leggen bij gebrek aan voedsel

lord daemon:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>3) De overgang van bloed-drinkende boze geest naar vampier is gemakkelijk te maken in een periode waarin het geloof in geesten vervangen wordt door het geloof in een of enkele goden. De geesten worden min of meer levende wezens, niet langer de geesten van overledenen. De vampier is geboren.[/quote]is er perse zo'n overgang in de godsdienst voor nodig? ik deze deze laatste trouwens sowieso wat vaag. hoe werkt dat dan precies, denk je?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als er een volksgeloof is in bloeddrinkende geesten, en het volk verliest langzaam zijn geloof in geesten (bijvoorbeeld vervangen door hemel en hel, engelen en duivels) dan zal ook dit volksgeloof moeten mee evolueren. De stap van overledene naar ondode lijkt mij niet zo groot, en ik kan me goed voorstellen dat deze op deze manier genomen is. Maar nogmaals, ik heb er geen verstand van. Misschien is het wel allemaal onzin wat ik heb opgeschreven.

Lord Daemon

Verwijderd

Ik vind dit eigelijk nogal een loze vraag "zouden vampiers kunnen bestaan?" Als vampiers er per definitie voor zorgen dat we ze niet opmerken, dan zouden we er nooit achter kunnen komen.

We zouden ook best omgeven kunnen zijn door evil blauwe bolletjes die per defintie niet detecteerbaar voor ons zijn.

Daria, clan Ventrue

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>in elk geval niet bij iedereen waar ze aan knagen. dan zouden ze binnen de kortste keren het loodje leggen bij gebrek aan voedsel[/quote]Bij een gedeelte toch zeker. Ze moeten op de een of andere manier de slachtoffers van zilveren kogels en allium sativum aanvullen... :)
Pagina: 1