hoe weet mijn tapestreamer dat ie "vuil" is?

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 18:20
Ik heb sinds kort een Tandberg SLR24 drive...die heb ik 2e hands gekregen. Nu brand een amberkleurig lampje continu, ook als er geen tape in zit, en volgens de handleiding die ik online vond betekent dit dat de drive schoon gemaakt moet worden met een cleaningtape.

Aangezien die cleaningtapes nogal duur zijn, vraag ik me af of ik het ding niet handmatig kan schoonmaken. Maar voordat ik zoiets zou doen, wil ik eerst weten hoe ie überhaupt "meet" dat ie vuil is. Kan dat ding daadwerkelijk aanslag meten op de koppen of rekent ie gewoon uit hoeveel uur hij gebruikt is en laat dan gewoon het lampje branden?

Verwijderd

Tellertje :X

Die tapedrive hoeft niet eens vuil te zijn: na x keer niet cleanen kapt ie er gewoon mee. Al verschillende keren meegemaakt bij een aantal klanten van me :)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

t heeft weinig tot niks met je vraag te maken, maar dit vroeg ik me laatst ook af mbt tot onze epson 750 styles color printer. Hij zei dat de kleuren cartridge leeg was, maar toen ik em wilde vervangen ging iets mis, en bleef dus de oude cartridge erin. Maar t apparaat dacht dat ik een nieuwe erin had gedaan.

Ik kon nog heel goed een stuk of 20 pagina's printen :(

lame printer, sindsdien gloof ik apparaten dus absoluut niet meer, en ben ik fan van bijvul kit's ed.

ik zou dus ook zeggen dat je streamer gewoon een bepaald aantal km heeft gedraaid :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• timothee
Op woensdag 03 juli 2002 13:43 schreef ItSnows het volgende:
Tellertje :X
Dat dacht ik al...althans dat leek me het meest logische :)
Die tapedrive hoeft niet eens vuil te zijn: na x keer niet cleanen kapt ie er gewoon mee. Al verschillende keren meegemaakt bij een aantal klanten van me :)
Kapt ie dan gewoon mee? Heb je dat toevallig bij Tandberg drives meegemaakt? Ik moet hem dus persé gaan cleanen? Die cleaningtapes kosten minstens 30 euro en dat vind ik ietwat absurd aangezien ik dat ding waarschijnlijk maar 1x nodig heb.

Nu ik dit lees denk ik ff eraan dat dit een reden kan zijn waarom ie het in linux (nog) niet doet ondanks dat ie herkent wordt. Maar dat kan niet want een test onder xp wees uit dat het ding nog werkt.

Verwijderd

Ik denk dat die dit kan meten adhv het magnetisch signaal. ik kan me voorstellen dat bij een zwak signaal de tapestreamer aangeeft dat er iets niet helemaal goed is, en bij een sterk signaal alles ok is :)

• timothee
Op woensdag 03 juli 2002 13:50 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik denk dat die dit kan meten adhv het magnetisch signaal. ik kan me voorstellen dat bij een zwak signaal de tapestreamer aangeeft dat er iets niet helemaal goed is, en bij een sterk signaal alles ok is :)
Ook daar dacht ik in eerste instantie aan maar kan ie dat ook meten als er geen tape in zit?

Ik heb totaal geen verstand van tapedrives en er nog nooit eerder mee gewerkt maar voordat ik evt. een cleaningtape e.d. ga kopen wil ik eerst een en ander weten en moet ik hem eerst onder linux aan de pruttel krijgen.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:48 schreef timothee het volgende:
Dat dacht ik al...althans dat leek me het meest logische :)

Kapt ie dan gewoon mee? Heb je dat toevallig bij Tandberg drives meegemaakt? Ik moet hem dus persé gaan cleanen? Die cleaningtapes kosten minstens 30 euro en dat vind ik ietwat absurd aangezien ik dat ding waarschijnlijk maar 1x nodig heb.

Nu ik dit lees denk ik ff eraan dat dit een reden kan zijn waarom ie het in linux (nog) niet doet ondanks dat ie herkent wordt. Maar dat kan niet want een test onder xp wees uit dat het ding nog werkt.
Tandberg DAT tapes. Klanten van mij hebben voornamelijk de MLR1 of (de oude) 3200 serie. OS is meestal SCO OS 5.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn tapedrive (Compaq DLT) zei laatst ook dat hij vuil was. Maar blijkbaar lag dat aan de (slecht leesbare) tape, want nadat ik er een nieuwe 'schone' tape indeed ging het lampje weer uit.

Dus behalve een teller, meet hij toch ook andere dingen.

Siditamentis astuentis pactum.

• timothee
Hmm...dan zal ie wel echt vuil zijn als ik dat zo lees. Dan moet ik maar eens zo'n cleaningtape kopen of heeft toevallig iemand een SLR cleaningtape die ik een keer mag lenen? :)

Maar goed...of ie nu vuil is of niet, ik ga hem eerst ff testen in SME server...hij wordt herkent maar flexbackup doet er nog niet echt iets mee :?
Pagina: 1