[carhifi] subwoofer: tube of kist ?

Pagina: 1
Acties:
  • 865 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

Topicstarter
Naar aanleiding van het "Subwoofer supergoed voor weinig" draadje vroeg ik mij af of ik beter een subwoofer-tube of een kist kan kopen ?
Ik zal voornamelijk dance muziek draaien, maar over het algemeen wil ik dat alle muziekstijlen het laag goed en dik zullen vullen in de auto.

Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

open kist pakken met 12" woofertje erin
versterker afstellen op 60-80Hz en je hebt een lekker laag en diep geluid in je auto...

wat heb je al erin zitten?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:37
Kist. Open of gesloten moet je zelf weten, ik vind gesloten het strakst klinken. Zo'n buis vind ik zelf nogal lelijk, maar ze zouden in principe niet minder hoeven klinken. (meestal doen ze dat wel, gezien de low-budget meuk die daar in rondgaat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

gesloten kist vraagt aanzienlijk meer vermogen van je versterker om evenveel db te produceren heb ik mij eens laten vertellen...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Kist.

Een Tube geeft _altijd_ bij _alles_ een "R&B" bas.

Zo'n dikke rollende bas. Bij iedere muziek. Niet fijn dus.

Kist is beter. Het liefst zonder poort, maar dan moet je er wel flink wat vermogen instoppen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Op woensdag 03 juli 2002 13:45 schreef beschuitfluiter het volgende:
gesloten kist vraagt aanzienlijk meer vermogen van je versterker om evenveel db te produceren heb ik mij eens laten vertellen...
Volgens mij niet. Een gepoorte kist gaat wel wat dieper over het algemeen, een gesloten strakker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 13:52 schreef dominator het volgende:

Volgens mij niet. Een gepoorte kist gaat wel wat dieper over het algemeen, een gesloten strakker....
Klopt, maar je moet er echt wel een zwikkie meer vermogen instoppen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 13:41 schreef beschuitfluiter het volgende:
open kist pakken met 12" woofertje erin
versterker afstellen op 60-80Hz en je hebt een lekker laag en diep geluid in je auto...

wat heb je al erin zitten?
De woofer is voor mijn nieuwe auto. Daarin komen 2 frontspeakers (standaard dingen) en 2 rear speakers (6x9" JBL denk ik).

Wat is het verschil tussen een open en gesloten kist ? Een open kist heeft zo'n basreflectiepijp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Op woensdag 03 juli 2002 13:54 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet er echt wel een zwikkie meer vermogen instoppen.
Wat is een zwikkie? Volgens mij kan dat nooit echt veel meer vermogen vragen. Het is trouwens ook afhankelijk van de woofer of ie zichzelf het beste in een gesloten of gepoorte kist voelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op woensdag 03 juli 2002 13:55 schreef speedphreak het volgende:

[..]

De woofer is voor mijn nieuwe auto. Daarin komen 2 frontspeakers (standaard dingen) en 2 rear speakers (6x9" JBL denk ik).

Wat is het verschil tussen een open en gesloten kist ? Een open kist heeft zo'n basreflectiepijp ?
open gaat diep en laag terwijl gesloten een strakkere bass geeft...

ligt dus helemaal aan je muzieksmaak wat je kiest.

je voorspeakers zijn overigens erg belangrijk voor een mooi surround effect, bespaar daar niet op. overweeg een composet

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 13:55 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Jup, die heeft een basreflex poort, meer "boom", minder controle. (Dus wel hard en laag, maar niet zo "strak" en "droog" (iets dreuniger zeg maar) als zonder poort)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 13:56 schreef dominator het volgende:

Wat is een zwikkie? Volgens mij kan dat nooit echt veel meer vermogen vragen. Het is trouwens ook afhankelijk van de woofer of ie zichzelf het beste in een gesloten of gepoorte kist voelt!
Als je een gesloten kist of een open kist hebt, dan speelt die open kist "harder" met een gelijk wattage. Laten we het houden op 25% meer? Ik weet geen exacte getallen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik ga denk ik voor een gesloten kist met een goed passende versterker. Welk merk zouden jullie aanraden voor een kant en klare kist met woofer ? (natuurlijk een goede prijs/kwaliteitsverhouding, hoeft geen topkwaliteit spul te zijn, moet wel betaalbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Let er ook op als je voor een gepoorte kist gaat die je zelf gaat maken (niet pre-fab dus) dat het volume van de kist en de lengte en diameter van de poort vrij nauwkeurig moeten zijn. Een gesloten is iets minder 'gevoelig' daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

tja, magnat is wel goed kwa prijs/kwaliteit
2ehands zijn RockFord XLC woofers ook niet al te duur.

bij het kiezen van je versterker moet je kiezen of je alleen je woofer wilt versterken of ook je andere speakers.

bij alleen je woofer is een flinke monoverstker of 2kanaals versterker voldoende waarbij je bij de laatste de 2 kanalen brugt.

kijk wat je woofer nominaal en maximaal trekt en stem daar het vermogen van je versterker op af.

reken op minimaal 50 euro aan bekabeling; bespaar hier niet op omdat dit de kwaliteit van het geluid negatief kan beinvloeden en veel vermogen over een te dunne draad kan resulteren in doorgebrande kabels.

leg je signaalkabel en stroomkabel zo ver mogelijk uit elkaar.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 03 juli 2002 14:07 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Als je een gesloten kist of een open kist hebt, dan speelt die open kist "harder" met een gelijk wattage. Laten we het houden op 25% meer? Ik weet geen exacte getallen.
Laten we er maar 100% van maken om in audio termen te blijven. Een basreflex kast is over het algemeen wel 3db luider (2x) dan een gesloten kast met gelijk chassis. Daarbij past uiteraard de kanttekening, dat dit niet voor het hele spectrum geld, maar zeker tot 40 Hz, waar het verschil wel 6db!! (3x) kan zijn, en dat onder de 40 Hz (vaak kantelpunt basreflex, maar dit kan verschillen) dit verschil weer wegvalt. Daar komt een gesloten kist weer beter uit de verf met een gecontroleerde lage weergave + niet totaal weggezakte frequentiecurve.

Om een gesloten kist even hard te laten gaan als een basreflex (mits chassis uiteraard geschikt is om deze vergelijking te maken :P ) moet er dus meer vermogen in. Dat kan dus al snel gaan over verschillen van of 50 watt rms erin pompen of 100 watt RMS.

Dit is metteen de goede eyeopener, waarom belachelijk veel watts (125 watt RMS+ per kanaal) eigenlijk onzin is. Je betaald er veel meer voor terwijl je geluid maar 2 of 3 keer zo hard klinkt. (125 watt ->2x ->250 watt ->3x ->500watt ->4x (12 db) 1000watt enz...

Nog begrijpe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Maar 2 of 3 keer zo hard is toch 2 of 3 keer zo hard wekkel. Is nie niks..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

gheheh, jij bent echt audio-guru :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op woensdag 03 juli 2002 14:29 schreef dominator het volgende:
Maar 2 of 3 keer zo hard is toch 2 of 3 keer zo hard wekkel. Is nie niks..... :P
1x harder is maar +3dB :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een voorbijrijdende vrachtwagen wordt in kleinduimpjeland al op 90 dB geschat. Dat halen de meeste speakers met 1 watt al. Bedenk dus hoeveel watts je extra wegpompt om nog even wat harder te kunnen. Zo bezien is 4x50 watt RMS voor een 4 kanaals over het algemeen ruim voldoende voor een flinke pot herrie.

Overigens zie ik in deze thread dat iedereen al aardig op de hoogte is van car hi-fi... gaat goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op woensdag 03 juli 2002 14:43 schreef Wekkel het volgende:
Een voorbijrijdende vrachtwagen wordt in kleinduimpjeland al op 90 dB geschat. Dat halen de meeste speakers met 1 watt al. Bedenk dus hoeveel watts je extra wegpompt om nog even wat harder te kunnen. Zo bezien is 4x50 watt RMS voor een 4 kanaals over het algemeen ruim voldoende voor een flinke pot herrie.

Overigens zie ik in deze thread dat iedereen al aardig op de hoogte is van car hi-fi... gaat goed zo.
herrie wel jah, maar een versterker zorgt wel dat het geluid veel mooier en strakker is, als je je radio meer dan de helft openzet begint het vaak al te vervormen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

:?

missing the point here :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

dat is toch zo :?
of snap ik het nu niet meer?

edit:
als je je radio zonder externe versterker...

zo beterz ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan begrijp ik het nog niet.

VOlgens mij had ik het over het benodigde aantal watts om een flinke pot herrie (lees =hifi geluid met behoorlijke geluidssterkte) te maken in de auto. Een betoog tegen eeuwige focus op watts dus, dit in het verlengde van de bespreking van bekistingsvarianten met voor- en nadelen.

Oftewel, megaveel watts is niet megaveelmeer dan een gewoon aantal watts, wat ik als 4x50 watt RMS versta.

Dat een autoradioversterker minder is, dan een echte versterker zijn we zowieso wel met elkaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 14:12 schreef speedphreak het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik ga denk ik voor een gesloten kist met een goed passende versterker. Welk merk zouden jullie aanraden voor een kant en klare kist met woofer ? (natuurlijk een goede prijs/kwaliteitsverhouding, hoeft geen topkwaliteit spul te zijn, moet wel betaalbaar zijn).
Hou in de gaten dat jij voorin zit in je auto, dus gooi er geen "standaard" speakers voorin, maar ga voor een mooi composetje. (Losse woofer + tweeter + crossoverkastje) denk hierbij aan rond de 150 Euro ongeveer, voor leuk spul.

Die 6X9 dingen voor achter zijn helemaal niet belangrijk. Wat laag betreft gaat een 16Cm setje al laag genoeg tot het punt waar de Sub het overneemt. (grofweg 80Hz)

Wat Subs en amps betreft, geef eens een budget, dan kan je een beter advies krijgen.

Wil je alles gaan versterken? Alleen de Sub?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is de bedoeling dat alleen de sub wordt versterkt.
Over een aantal weken krijg ik mijn nieuwe leaseauto (Peugeot 206 hdi xs) waar een cd/radio en speakers in zitten. Die radio gaat er uit en daarvoor in de plaats komt een Pioneer MP3 headset (4x50 watt volgens mij).
In de toekomst zal ik de standaard speakers misschien varvangen voor een (Infinity) composet en evt. nog 6x9" speakers achterin inbouwen (als dit nodig blijkt te zijn).

Voor de subwoofer en versterker wil ik eigenlijk maximaal iets van 300 euro uitgeven. Ik weet niet of dit een reeel bedrag is !?
Tevens moet de subwooferkist niet zo lomp groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

300 Euro voor Sub en Amp? Hm. Ff denken. Mja, dan kan je dus kiezen uit geïntergreerde AmpSubs in een van merken zoals Pioneer enzo, daar ben ik niet zo over te spreken eigenlijk.

De andere optie is voor een beetje dikke "Semi B merk" Amp te gaan, met wel een fatsoenlijk subje.

Als je nu 100 Euro hoger gaat zitten kom je al een end verder.

Als optie kun je ook overwegen je Amp in het tweedehands circuit te scoren en wel een nieuwe Sub scoren. (Geen tweedehands Subs kopen als je de vorige eigenaar niet erg goed kent. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25018

Een gesloten kist klinkt veel gecontroleerder en veel strakker dan een gepoorte kist.

Een goede poort boemt niet, dan heb je je kist en poort fout berekend. Ronde poorten zijn zoiezo kut. Gewoon een mooie houten poort van 22mm mdf.

Een gepoorte kist (mits met goede woofer) gaat lager dan een gesloten hist. Maar niet zachter ofzo. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Op woensdag 03 juli 2002 15:28 schreef GaMeOvEr het volgende:
300 Euro voor Sub en Amp? Hm. Ff denken. Mja, dan kan je dus kiezen uit geïntergreerde AmpSubs in een van merken zoals Pioneer enzo, daar ben ik niet zo over te spreken eigenlijk.
Ik heb er 1 van Caliber en er zeer over te spreken... hij werkt alleen niet meer :( Maandag aangesloten... dinsdag werkte hij perfect en vanmorgen start ik mn moter... doe ie nix meer :( Waarschijnlijk de zekering van de ampsub.

Ik was er 250 euro voor kwijt.

http://www.caliber.nl/html/basstubes.htm / BCT 30 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 03 juli 2002 16:05 schreef Arendje het volgende:
Een gesloten kist klinkt veel gecontroleerder en veel strakker dan een gepoorte kist.

Een goede poort boemt niet, dan heb je je kist en poort fout berekend. Ronde poorten zijn zoiezo kut. Gewoon een mooie houten poort van 22mm mdf.

Een gepoorte kist (mits met goede woofer) gaat lager dan een gesloten hist. Maar niet zachter ofzo. :-)
Jij hebt vast de software in huis om vierkante vents te simuleren en denkt zeker aan transmissielijn of zo :Z

Er is weinig mis met ronde poorten. Leg maar eens uit wat er zo 'kut' aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:28 schreef GaMeOvEr het volgende:
Nee, en dat wil ik eigenlijk ook niet hebben.
De andere optie is voor een beetje dikke "Semi B merk" Amp te gaan, met wel een fatsoenlijk subje.
Ik was ook niet van plan om zoveel knaken neer te leggen voor een versterker. Ik weet dat er merken zijn die relatief goedkoop zijn en goed meekomen in de carhifi testen. Misschien dat ik voor zoiets ga. Heb jij nog suggesties qua merk ?
Als je nu 100 Euro hoger gaat zitten kom je al een end verder.
zoals ?
Als optie kun je ook overwegen je Amp in het tweedehands circuit te scoren en wel een nieuwe Sub scoren. (Geen tweedehands Subs kopen als je de vorige eigenaar niet erg goed kent. ;) )
Zou ook nog kunnen. Ik ben iig niet van plan zoveel geld voor een versterker neer te leggen wat ik hier boven al schreef :)

Maar heb je nog tips betreffende subs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tja, tips...

de amp kan je tweedehands scroren voor een redelijke prijs.
(onder de 100 E voor een leuke 4 kanaals.)
Maar een sub (chassis of kist) moet je nieuw kopen, of het moet van een rijke audiofiel zijn...

mijn tip: een jbl gt120. goede prijs/kwaliteit verhouding.
in de aanbieding vind je 'em wel voor 120 E. en in een kist van een liter of 60 zal die je oren doen bloeden :D

De speakertjes voor kan je voorlopig zo laten, maar versterkt ze wel.

Als je daar op uitgekeken raakt kan er altijd nog een leuk compo setje....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 20:56 schreef speedphreak het volgende:

Ik was ook niet van plan om zoveel knaken neer te leggen voor een versterker. Ik weet dat er merken zijn die relatief goedkoop zijn en goed meekomen in de carhifi testen. Misschien dat ik voor zoiets ga. Heb jij nog suggesties qua merk ?
Euh, ben niet zo thuis in dat spul, schijnt dat Necom wel acceptabel is, maar er zijn zo ontzettend veel merken in dat marktsegment.
zoals ?
In ieder geval allemaal A-merk spul, niet het duurste natuurlijk.
Zou ook nog kunnen. Ik ben iig niet van plan zoveel geld voor een versterker neer te leggen wat ik hier boven al schreef :)
Dan zou ik zeker proberen tweedehands een Amp te scoren, zodat het grootste gedeelte van je geld aan een nieuwe kist te besteden is.
Maar heb je nog tips betreffende subs ?
Ja hoor.

Goed spul: Rockford Fosgate, Boston Acoustics, Phoenix Gold en voor goed hard : Cerwin Vega.

Vooral Rockford en Boston maken goede spullen.

Als je wat goedkoper wil gaan zitten, schijnen de losse Pioneer Subs ook wel OK te zijn, eventueel kun je Caliber ook nog overwegen. :) (Pioneer en Caliber zijn wel vergelijkbaar)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 22:33
Als je goed spul wil hebben maar niet zo veel wil betalen als bij RF, dan moet je eens naar Ground Zero kijken (www.hifipoint.nl) die maken hele goeie versterkers/speakers, voor een leuke prijs.

Verder die pioneer headunits hebben een werkelijk vermogen van 4 x 26 watt rms ( de 4x50 watt versies in hun lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 04 juli 2002 12:23 schreef remsie het volgende:
Als je goed spul wil hebben maar niet zo veel wil betalen als bij RF, dan moet je eens naar Ground Zero kijken (www.hifipoint.nl) die maken hele goeie versterkers/speakers, voor een leuke prijs.

Verder die pioneer headunits hebben een werkelijk vermogen van 4 x 26 watt rms ( de 4x50 watt versies in hun lijn)
Hm, dat kende ik nog niet, ziet er wel goed uit. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ik heb voor 250 euro een lanzar 600W 4-kanaals versterker plus een 12" Rockford puch XLC in kist op de kop kunnen tikken... het hoeft dus niet duur te zijn...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Op donderdag 04 juli 2002 12:23 schreef remsie het volgende:

Yup, GZ maakt mooi spul. Startend vanaf zo'n €139 voor een 2-kanaals amp tot €1399 voor een zwaar monoblok. Een 4-kanaals amp is er vanaf €179. Subs vanaf zo'n dikke €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga iig voor een A-merk subwoofer (bijvoorbeeld 12" Rockford) en een versterker van bijvoorbeeld Ground Zero.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf v/e subwoofer en versterker als ik de woofer in een gesloten kast wil bouwen ? Ik zit zelf te denken aan een 1000W (500Watt RMS) subwoofer. Wat voor versterker zou hier goed bij passen (1 x 300 Watt gebrugd misschien ?).

En ik heb begrepen dat niet iedere woofer geschikt is voor inbouw in een gesloten kast. Waar kan ik dat aan zien ?

Zit zelfs te denken om de woofer op zo'n manier in te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Op donderdag 04 juli 2002 18:37 schreef speedphreak het volgende:
En ik heb begrepen dat niet iedere woofer geschikt is voor inbouw in een gesloten kast. Waar kan ik dat aan zien ?
Meestal word je dit al snel duidelijk gemaakt in de handleiding van de woofer. Volgens mij zijn bijna alle woofers tegenwoordig wel geschikt om in een kist te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 04 juli 2002 18:37 schreef speedphreak het volgende:
Ik ga iig voor een A-merk subwoofer (bijvoorbeeld 12" Rockford) en een versterker van bijvoorbeeld Ground Zero.
Als je het op kunt brengen lijkt mij dat een hele goede keuze. :)
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf v/e subwoofer en versterker als ik de woofer in een gesloten kast wil bouwen ? Ik zit zelf te denken aan een 1000W (500Watt RMS) subwoofer. Wat voor versterker zou hier goed bij passen (1 x 300 Watt gebrugd misschien ?).
Is dat niet een beetje overkill? Een Sub van 250 RMS is al genoeg hoor, budgettair ga je dat ook niet trekken denk ik. ;)

Gewoon een tweekanaals versterker kopen van 2X80 RMS en deze idd gebrugd draaien. Als dat zo'n >150 RMS afgeeft, heb je echt al flink wat strakke bas hoor. :)
Het is eerder omgedraaid. Standaard zijn die dingen voor kistmontage, het zijn er juist maar een paar die geschikt zijn voor Free-air montage. Vaak is dit wel duidelijk hoor. :)
Zit zelfs te denken om de woofer op zo'n manier in te bouwen :)
Hmz. Doet het hier niet.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Nee, forum en site is down...

500watt RMS is ook een beetje overdreven. Zoals Gameover al aangeeft is 250watt RMS ook meer dan genoeg voor een aardig stukje laag.

Als je een RF woofer wilt hebben kijk dan eens naar de RFP3412, mooie woofer voor het geld. 200watt RMS. Dat in combinatie met bijvoorbeeld een GZ GZRA2200 2x 125watt RMS @ 4ohm. Meer dan genoeg voor die RF sub. Erg mooie combinatie denk ik.
Pagina: 1