LPT poort gedeeltelijk kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Weet iemand of het mogelijk is dat een LPT poort gedeeltelijk kapot is? Dus dat bijv. ECP/EPP het niet doet maar een andere modus wel?

Zover ik weet doet een LPT poort het of hij doet het niet en is dus kapot.

Maar nu heb ik juist een "nieuwe" Linux server ingezet en nu kan ik er niet mee via printen :?
Ik had voorheen een AT server en nu een ATX. Beide servers gebruiken SME server (soort RedHat) en zijn identiek geconfigureerd. Met diverse kabels heb ik geprobeerd te printen op de nieuwe server, maar het enige dat er uit de printer komt is een pak papier met 1 regel troep erop :?
Met diverse kabels (ook dezelfde als aan de server hangt), print hij perfect als ie direct aan mijn XP machine hangt én als ie aan de oude server hangt.
Het moet dus een hardware probleem zijn met de hardware van de nieuwe server lijkt me...

Maar nu vraag ik me dus af...is deze LPT kapot ondanks dat er nog wat uitkomt (ook al is het rommel)??

Verwijderd

Voor ECP/EPP heb je wel een IRQ/DMA-kanaal nodig, misschien dat er daar het een en ander conflicteerd?

Kijk eens in je Bios hoe hij daar staat ingesteld...

• MinddiggerNL
Op woensdag 03 juli 2002 13:42 schreef euss het volgende:
Voor ECP/EPP heb je wel een IRQ/DMA-kanaal nodig, misschien dat er daar het een en ander conflicteerd?

Kijk eens in je Bios hoe hij daar staat ingesteld...
Hij staat op ECP/EPP, iets met 1.9 en standaard IRQ (7 meen ik).

Er is me verteld dat het mobo problemen zou opleveren bij het aansluiten van meerdere harde schijven, maar daar heb ik zelf nog niks van gemerkt. Nu ik in jouw reactie het woord DMA lees, leg ik een linkje...of is dit onterecht?

BTW: als ik de modus verander van ECP/EPP naar ECP of naar EPP of zelfs naar normal, zou ie het dan wel kunnen doen? Of heeft ie dan ook een DMA-kanaal nodig?

• MinddiggerNL
Iemand nog een idee? Weet iemand meer over de link tussen HD problemen / controllerproblemen en problemen met de LPT instellingen? (m.n. DMA settings)

• MinddiggerNL
Niemand??? Kom op...kan toch niet dat niemand hier een antwoord op weet of een beetje fatsoenlijk idee over heeft?