[XFree86]X start niet

Pagina: 1
Acties:

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:29
hey,

ik heb net RH 7.3 geinstalleerd en heb meteen XFree 4.2.0 ged/l. ik krijg bij het starten echter de voglende errors:
Parse error on line 8 of section ServerLayout in file /etc/X11/XF86Config-4
"EndSection
" is not a valid keyword in this section.
er staat echter nergens een " voor.

XFree86Config-4
XFree86.0.log

hiervoor kreeg ik de error:

fatal error: no screens found.

Toen heb ik op aanraden van iemand uit #linux iets weg gehaald en nu krijg ik deze error.
mijn videokaart is een sis305 met 16 mb ram.

hoe kan ik X werkend krijgen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien is het verstandig om X weer even te configgen met xf86setup? (ik geloof dat die tool het makkelijkst was..)

Verwijderd

ik zou een nieuwe config maken met Xfree86 -configure
en die dan naar /etc/X11/XF86Config-4 copieren, en als hij dan geen mousedevice kan vinden ff je mousedevice symlinken naar /dev/mouse

• Thijsch
Xconfigurator, xf86cfg, xf86config heb ik allemaal al geprobeerd. de muis zit op /dev/mouse dus dat is ook goed.

X starten met --configure ga ik zo proberen (ik post dit van een win computer)

• Thijsch
ik heb X nu aan de praat. dwz: 640x480 (nog lager geloof ik) en 8 of 16 bits kleuren. In de config file heb ik Modes al veranderd naar 1024x768. geen resultaat! Bij de vorige linux install (zelfde pc, zelfde hardware), gebruikte ik niet de sis driver maar de svga (die hij nu niet meer heef(geeft ie aan)). en dit werkt ook niet optimaal. :(

iemand een idee hoe ik de resolutie en de kleurendiepte wat hoger kan zetten en (of het ligt aan mij) dmv een adnere driver X wat sneller krijgen (het is nu langzamer lijkt het)

Verwijderd

juiste VertRefresh en HorizSync op geven in de Monitor Section

VertRefresh 72-85
HorizSync 31.5-70

of iets in die richting (let er op dat je je monitor specs niet overschrijd)

• Thijsch
ik heb een Philips CM1300. hij si al best oud :) en autodetected bij de install, dan zou het toch goed meoten zijn? waar kan ik die specs vinden?

• Thijsch
Het werkt nu! Ik moest idd nog wat instellingen van de monitor veranderen (gekopieerd uit een andere config file) THX!
Pagina: 1