Toon posts:

VCD burnen, bestand te groot, cd N-OK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het burnen van een .bin file dan is de geburnde cd (kijk in de bin file) veel groter dan 700mb, soms wel 800 mb en dat burnt mijn writer wel, maar daar na heb ik er een fribee bij. CD is naar ze grootje

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Huh ? dus je brand het wel maar je kan het niet meer lezen :? Waarme brand je en waarvoor brand je ? (dus software en waar wil je het voor gebruiken).

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

Metzie

Nyaano !

Ander brandprogramma gebruiken. Cdrwin of fireburner zijn eigenlijk de beste voor bin/cue files.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik cdr win, maar ik zit denk ik met het probleem dat de vcd 800 mb groot is en niet de 700mb die op een cdtje past

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Op woensdag 03 juli 2002 13:27 schreef Baklap het volgende:
Huh ? dus je brand het wel maar je kan het niet meer lezen :? Waarme brand je en waarvoor brand je ? (dus software en waar wil je het voor gebruiken).
Wat maakt dat nou uit, feit is dat het mis gaat, dan hoeven wij ons er toch niet mee bezig houden of dat allemaal wel mag?

http://twitter.com/randalpeelen

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 03 juli 2002 13:47 schreef JimmyPop het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou uit, feit is dat het mis gaat, dan hoeven wij ons er toch niet mee bezig houden of dat allemaal wel mag?
:Z gaap lezen is een vak, ik vroeg mij af of topic starter een vcd voor een dvd speler wilde maken en waar hij dat dan mee deed... dus lees de draad voor je blaat :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 09:44
Ik heb zoiets ook al eens gezien. Had een SVCD gedownload die ook iets van 800 MB was. Ik denk: dat kan toch nooit op een 700 MB CD? Maar dat ging dus wel. Wat blijkt, die 700 MB is een maat voor computerdata, waarbij met controlebits gewerkt wordt. Dit kan wel 80-100 MB verschil uitmaken. Een programma moet nu eenmaal 100% correct zijn, anders kun je het niet uitvoeren, of krijg je errors tijdens het draaien omdat een bepaalde file niet gelezen kan worden. Die controledata wordt niet meegenomen bij het formaat van de CD, zodat de gebruiker denkt: ik heb een file van 700 MB en die past op een 700 MB CD. Die controledata staat nog bovenop die 700 MB...

Bij MPEG data hoeft de data niet 100% correct te zijn. De mpeg-stream heeft automatische error-correctie doordat beeldjes voor en na het betreffende beeldje in de berekening meegenomen worden, en alleen als het echt de spuigaten uitloopt krijg je dat het beeld bv. vastloopt omdat hij niet meer verder kan. Omdat je dus geen aparte controledata hebt kun je dus meer fysieke data op dezelfde CD kwijt. Dat werkt dus alleen als je de CD ook als VCD brandt, en niet als data-CD.

Verwijderd

Haay: Dat heb ik ook ondervonden. Gisteren heb ik een mpeg1 bestand van 901 mb gebrand als video cd op een 90 minuten (800MB data) cd. Tot mijn verbazing paste dat dus.

Als ik nu naar de eigenschappen kijk van het videobestand op de cd dan geeft Windows aan dat het bestand 912Mb is. Ik begrijp dus niet hoe dat precies zit met die bestandsgroottes, maar eigenlijk hoef ik het ook niet te snappen. De video cd doet het, en dat is het belangrijkste. Een film van 90 min en 42 sec op één cd :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen VCD maken, maar de inhoud van de .bin dus de MPEG file zelf is al 800mb groot en dat is het rpobleem waar door mijn plextor reader ze niet WIL/KAN lezen
Pagina: 1