Toon posts:

[aspx] Datagrid na renderen bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een datagrid die ik runtime laat vullen met gegevens uit een database (via een datatable). Sommige velden uit deze datatable wil ik niet weergeven. Hoe kan ik dit doen? Ik dacht eerst met events als onLoad of onPreRender, maar als ik dan iets ingeef als Datagrid.Colums(3).visible = false, zegt ie dat die kolom niet bestaat. Die is dan dus blijkbaar niet aangemaakt.
Is er een manier om na de databinding (zeg maar dus onDatabound (wat niet werkt)) de datagrid te bewerken?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Je kunt toch ook via een Dataset werken, en die Dataset vullen door een query die enkel de gewenste columns ophaalt?

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:35

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan Autogeneratecolumns op false zetten en alle data die je hebt door middel van b.v. boundcolumns weergeven.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 13:06 schreef whoami het volgende:
Je kunt toch ook via een Dataset werken, en die Dataset vullen door een query die enkel de gewenste columns ophaalt?
Ja, ik denk dat dat de enige oplossing is inderdaad. Ik wilde dat eigenlijk niet doen omdat je dan zoveel verschillende queries krijgt... Maja, zit denk ik niet veel anders op. Dank je

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij kan je op een dataset ook filters toepassen dus dan kan je weldezelfde query gebruiken maar kan je voor de databinding een filter toepassen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”