Toon posts:

Intel PRO 100 vs Realtek..toch groot verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist 2dehands een Intel pro 100 in mn systeem gezet. Ik was er zeer kritisch over of hij nou werkelijk sneller zou zijn dan mijn Realtek 8139, waarvan ik er 5 in huis heb. Maar wat een verschil met die Realtek....zelfs IE opent de pagina's echt aanzienlijk sneller dan met de Realtek, in games is me ping ca 5ms omlaag. Maar toen ik zojuist IE opende met t.net als startpagina zat ik echt met me mond open....

Dit is niet het zoveelste blaat-topic, maar meer een ervaring. Als je een Intel kaart kunt lenen, probeer em eens. Het kan echt veel schelen, ik ga dr nog een paar halen :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Kijk is ook is naar de prijs :). Want intel zal misschien wel hardware-matig doen, terwijl realtek software matig doet :).

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

Bl0cKeR

titel

kep zelf de kaart ook, bevalt idd errug goed.

er wordt trouwens van deze kaart gezegd dat je er het beste mee kunt overklokken. (hoogste FSB)

sigh

Verwijderd

Topicstarter
FSB was al geen enkel prlobleem, dat moest ik mn realtek nageven...Dat ging meer dan prima. Maar voor 27 euro lig ik niet krom hoor. Prachtkaart voor dat geld!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Nou ik denk niet dat dat aan je netwerkkaart ligt ... meer aan je internetverbinding !!
Hij zal iets sneller kunnen ja ,maar dat maakt niet uit voor je internetverbinding ,want dies tog veel trager.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Voor kwaliteit zul je altijd moeten betalen, en met een goedkope realtech kun je nou eenmaal niet veel verwachten. Jaren lang gebruikte ieder gerespecteerd bedrijf toch ook 3com kaart. Alles wat er hardware matig gedaan kan worden scheelt weer in je preformance.

buit is binnen sukkel

• Habbie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 13:40
Op woensdag 03 juli 2002 13:05 schreef ripexx het volgende:

Voor kwaliteit zul je altijd moeten betalen, en met een goedkope realtech kun je nou eenmaal niet veel verwachten. Jaren lang gebruikte ieder gerespecteerd bedrijf toch ook 3com kaart. Alles wat er hardware matig gedaan kan worden scheelt weer in je preformance.
En na jaren lang stappen alle verstandige mensen van 3com over op intel etherexpress, want 3com zuigt met alles behalve 3com switches. Intel's doen 't heerlijk met cisco, juniper, noem maar op, behalve 3com switches ;)

Maw. alles 3com of niks 3com, en doe mij dan maar niks 3com :P

-- Peter van Dijk

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 13:02 schreef Bartjuh het volgende:
Nou ik denk niet dat dat aan je netwerkkaart ligt ... meer aan je internetverbinding !!
Hij zal iets sneller kunnen ja ,maar dat maakt niet uit voor je internetverbinding ,want dies tog veel trager.
yeah right, ik zit dus al 3 jaar met een kloteverbinding en nu chello bijna failliet is, loopt tie opeens als een speer. No way, vertrouw mij dat het de NIC is. De CPU-Belasting ligt veeellllll lager.. net ff gemeten door op 100mbit file over netwerk te blazen

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:14 schreef neographikal het volgende:

[..]

yeah right, ik zit dus al 3 jaar met een kloteverbinding en nu chello bijna failliet is, loopt tie opeens als een speer. No way, vertrouw mij dat het de NIC is. De CPU-Belasting ligt veeellllll lager.. net ff gemeten door op 100mbit file over netwerk te blazen
Klopt. Een realtek doet bijna niks zelf, terwijl je op die Intel bij wijze van spreken bijna een divx-je kan kijken.. Hij is gewoon zelfstandig..

Verwijderd

Ja en er zaten ook nog een paar bugs in de realtec rtl8139 chip heb ik eens gelezen wat veroorzaakte dat hij nog meer cpu en geheugen gebruikte dan dat al nodig was. Dus het verschil zal je zeker merken ja.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb trouwenz geen realtek :o
Maar een sis900 onboard nic.

Maar het mag tog niet zoveel uitmaken ,tussen realtek en intel ,dat je opeens whooo !! zegt omdat internet ineens veel sneller gaat.
Een realtek zal wel ongeveer 6~8 MB/s halen en een intel 8~10 MB/s op een goede switch ,maar het internetpagina's zullen tog niet in eens veel sneller laden enzo :?

Verwijderd

Denk dat het meer een driverprobleem is dan de fysieke kaart zelf.

Bandbreedte van internet is vele malen kleiner dan wat een Realtek aankan.

Ik werk thuis uitsluitend met realtek en kan zonder problemen films streamen (bestand staat op server, ik kijk op werkstation) en dat gaat zonder schokken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 17:12 schreef Bartjuh het volgende:
Ik heb trouwenz geen realtek :o
Maar een sis900 onboard nic.

Maar het mag tog niet zoveel uitmaken ,tussen realtek en intel ,dat je opeens whooo !! zegt omdat internet ineens veel sneller gaat.
Een realtek zal wel ongeveer 6~8 MB/s halen en een intel 8~10 MB/s op een goede switch ,maar het internetpagina's zullen tog niet in eens veel sneller laden enzo :?
dat noemt men cpu-belasting. Qua doorvoersnelheid haalt tie echt veel hoger, 1MB/sec ofzo, maar de cpu-belasting is velen malen lager. Daarom opent me IE de pagina's aanzienlijk sneller aangezien de cpu eerder wordt vrijgegeven. DIe RTL trok me cpu-belasting onmiddelijk naar de 100%, wat je ook deed. Die Intel niet

Verwijderd

Ik heb een Realtek en Wanadoo Premium... kl*teaanbieder, okee, maar die kaart is echt wel bagger. Soms bevriest internet gewoon, terwijl verbinding okee is. Als ik mijn verbinding verbreek en opnieuw probeer te connecten, blijft hij hangen bij het openen van de poort. Wat blijkt: kaart disablen, opnieuw enablen en hij werkt weer.

Echt vet toeval dit, maar ik heb net een Intel Pro 100+ besteld (voor best weinig, 30 euro ofzo bij bedrijfje in Soest, tjek de Pricewatch!!!), dus ik ben erg blij om dit ff te lezen!!

Wie herkent dit overigens: bij opstarten bevriest de startbalk als je naar IE of Outlook gaat of apart probeert te connecten... na 2 min. werkt alles... dat is dus gewoon die Realtek die onwijs traag initialiseert.

Nou, hopen dat jullie gelijk hebben, morgen of overmorgen heb ik m'n kaartje!

Mzzzl!!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 13:55 schreef neographikal het volgende:
DIe RTL trok me cpu-belasting onmiddelijk naar de 100%, wat je ook deed.
Dan wordt het tijd voor andere drivers denk ik.

100% is echt absurd, dat lukt me met 2x 10MB/s (2 rtl8139's in pc..) nog niet eens. En met verkeer op 'internet' snelheid is de cpu belasting verwaarloosbaar, daar merk je zelfs op een p60 weinig van.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 21:36 schreef Onno het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd voor andere drivers denk ik.

100% is echt absurd, dat lukt me met 2x 10MB/s (2 rtl8139's in pc..) nog niet eens. En met verkeer op 'internet' snelheid is de cpu belasting verwaarloosbaar, daar merk je zelfs op een p60 weinig van.
ik heb et over full 100mbit, das toch net ff iets anders dan 20mbit.

en ik had de nieuwste drivers.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 00:14 schreef neographikal het volgende:

[..]

en ik had de nieuwste drivers.
Dan is er iets anders niet in orde, maar 100% cpu belasting door een netwerkkaart, dan is er iets goed fout.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik gebruik zelf alleen maar Intel kaarten omdat deze gewoon minder uitvallen. Snelheid is ook nog eens stukken beter in vergelijking met realtek, alleen de prijs is wel een stuk hoger. Maar dat heb ik er graag voor over wanneer de kaart daadwerkelijk goed werkt.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Is die Realtek van Chello, ik kreeg er een 3com bij :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:39 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Ik gebruik zelf alleen maar Intel kaarten omdat deze gewoon minder uitvallen. Snelheid is ook nog eens stukken beter in vergelijking met realtek, alleen de prijs is wel een stuk hoger. Maar dat heb ik er graag voor over wanneer de kaart daadwerkelijk goed werkt.
Hoe kom je erbij dat Realtek onbetrouwbaar is en dat Intel stukken sneller is??

Thuis merk je daar echt niets van, ja in bedrijfssituaties zou ik geen Realtek nemen, maar thuis....

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik heb zelf toevallig een Intel 100mbit nic op me mobo zitten (i850MD).
Toevallig omdat ik eigenlijk niet zo'n fan ben van onboard dingen.
Die 100 mbit nic bevalt iig erg goed, het schijnt zo te zijn dat je CPU belasting een stuk lager is...maar heb het nog niet kunnen testen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 00:14 schreef neographikal het volgende:
Je kent het verschil tussen een b en een B al?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op vrijdag 05 juli 2002 20:55 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat Realtek onbetrouwbaar is en dat Intel stukken sneller is??

Thuis merk je daar echt niets van, ja in bedrijfssituaties zou ik geen Realtek nemen, maar thuis....
kheb regelmatig meegemaakt dat die realtek kaartjes niet in alle situatie's optimaal werken, vaak incombo met andere in de pc aanwezige hardware (dit kwalificeerd zich wat mij betreft al als 'onbetrouwbaar')

die intel dingen werken gewoon altijd en overal, en het maakt geen reet uit in welke pc je zon kaart drukt, altijd snel,altijd betrouwbaar!

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Intel is toleranter met slechtere kabels en foute hubjes (trust / target etc). Dus daar zal je minder packetloss mee hebben.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 22:05 schreef zwelgje het volgende:
die intel dingen werken gewoon altijd en overal, en het maakt geen reet uit in welke pc je zon kaart drukt, altijd snel,altijd betrouwbaar!
Dat is natuurlijk niet waar he, als ik het in een systeem stop met conflicten gaat die Intel kaart ook niet optimaal werken.

Ik denk dat de meeste mensen die thuis problemen met Realtek hebben beter eerst even hun systeem kunnen nakijken.

Nogmaals, zakelijk zou ik nooit voor realtek gaan, maar voor intel of 3com, maar prive moet het gewoon goed werken.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 12:48

MnM

Op vrijdag 05 juli 2002 22:44 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar he, als ik het in een systeem stop met conflicten gaat die Intel kaart ook niet optimaal werken.

Ik denk dat de meeste mensen die thuis problemen met Realtek hebben beter eerst even hun systeem kunnen nakijken.

Nogmaals, zakelijk zou ik nooit voor realtek gaan, maar voor intel of 3com, maar prive moet het gewoon goed werken.
Ik snap je verschil tussen thuis en prive niet zo,
waarom zou een netwerkkaart op het werk wel altijd en probleemloos moeten werken en daarbij ook nog een hoge snelheid halen, Terwijl dit dan volgens jouw thuis niet nodig is..?

Net alsof je het fijn vind om thuis wel problemen met je netwerk te hebben (problemen als, hoge CPU belasting, traag netwerk, mindere ondersteuning).

Het is toch ook niet zo dat je Hardisk op het werk altijd goed moet werken, en je Hardisk thuis best eens mag crashen, of traag mag zijn?

Naar mijn mening moet een netwerk altijd goed werken.
Het is algemeen bekend dat realtek bepaalde iritante zaken met zich meebrengt.
Terwijl een Netwerkkaart van een goed merk dit niet heeft (of iig minder know issues).

Als je dan ook nog eens het prijsverschil bekijkt denk ik dat je altijd beter voor een Intel/3Com/AMD kan gaan dan een realtek.

Je bezuinigt toch ook niet op de rest van je hardware, dus waarom dan wel op je netwerkkaart.
Pagina: 1