Toon posts:

Computer reset zich spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1 maand heb ik een AMD 1800XP met ABIT kt7A mobo en heb ik regelmatig het probleem dat de computer zich tijdens het werken RESET. (Besturingssysteem Win XP en ViA drivers voor Mobo geïnstalleerd)
De temperatuur van de processor loopt tot zo'n 54 graden. Dit gebeurde zelfs na een complete cleane installatie. Momenteel zijn geheugen, mobo en HD uitgewisseld, maar toch nog regelmatig komt dit probleem terug.

Na een cleane installatie moest gereboot worden en kwam de melding dat een systeembestand van Windows niet gevonden werd, en de enige oplossing een herstel was vanaf CD-Rom

De leverancier van de onderdelen weet m.i. ook geen raad meer.

Dezelfde configuratie met een PIII en ander mobo heeft nooit problemen gehad. Dus ik kan mij niet direct voorstellen dat andere componenten iets ermee te maken hebben (als het systeem werkt, werkt die perfect)

Iemand een suggestie waar nog gezocht kan worden ?

Verwijderd

Topicstarter
PS> BIOS is reeds geupdate...

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

`het lijkt nie aan de temperatuur t4e liggen, maar ik kreeg met mijn vorige cpu, wel oced bij 48 graden al resets, andere koeler had het opgelost... en anders moet je even kijken of er een aantal beveiligingen aantstaan zoals "fanfailure" etc.. want de fan kan ook wel eens last hebben dat hij even geen rpm door geeft, had ik namelijk bij de soltek sl75drv4.

anders is het toch je mobo die brakker aan het worden is ben ik bang

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

In XP zit een optie ingebouwd die wanneer er een fout wordt ontdekt een reboot uitvoerd. Dit is een vinkje en kun je dus deactiveren.

Voer hier maar eens een search op uit. ;)

Verwijderd

Topicstarter
die vinkjes zijn al aangepast in windows, en in het bios heb ik de FAN controle aanstaan, dit zal ik meteen veranderen.

Brak mobo ? is een maand oud... ik weet dat het snel gaat met comp's maar zo snel ? :)

Verwijderd

Topicstarter
*D OPGELOST. Het probleem werd veroorzaakt door een slechte geheugenchip van 256MB.
Nadat deze was vervangen liep het systeem als een speer. Misschien dat iemand met deze informatie iets kan doen !
Rob
Pagina: 1