Toon posts:

HDD vraagt opeens om format?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geformat, van WinXP naar Win2k..

Heb gewoon mn Primary HDD geselect als HDD voor windows
Nu kom ik in Win2k, selecteer mn 2e HDD waar al mn muziek op staat etc, en nu zegtie "De schijf in Station D is niet geformatteerd, Wilt u de schijf nu formatteren"

Wtf? er staat 20 gig aan zooi op, heb er niks aan veranderd, en nu kan ik er niet meer op?

heeft iemand een idee?

Verwijderd

Volgens mij gebruikt XP een recentere versie van het NTFS bestandssysteem.... *D
Dus kan het dan zijn dat 2K dat nieuwere NTFS niet kan herkennen.... en dat dus wil formatten. >:)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
oeps niet goed gelezen, wat hierboven staat klinkt logisch...

anders ff een nadere blik met disk management doen...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
en hoe los ik dat op? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee die 2e HDD is gewoon een 2e HDD, geen partitie op de 1ste...vreemde zooi dit.. :(

• Spyro_the_Dragon
XP er weer opzetten, NTFS partitie wijzigen in FAT32; Win2K weer installen. FAT32 evt omzetten in NTFS..... Wel back-upje maken voor de zekerheid

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Staat me niks van bij dat ik NTSF heb gebruikt onder XP...

En dat doet ie niet automatisch lijkt me? :)

Verwijderd

En je hebt niet zitten kloten met mirroring/volumes o.i.d?

Verwijderd

Topicstarter
Nou... Ik had onder XP dus wel Daemon Tools geinstalled...

Maar dat is allemaal virtual lijkt me... toch? :)

• Spyro_the_Dragon
Kijk dan ff met Partition Magic / W2k Disk management naar de HDD's..... dan zie je welk formaat gebruikt wordt.

Deamon tools ken ik niet

Verwijderd

Bij een nieuwe install van XP pakt ie wel standaard het NTFS.... Was die 2de schijf NTFS of FAT32 ?

Verwijderd

Topicstarter
Disk Managment geeft aan:

C:38,34GB FAT32
In Orde(systeem)

D:7,88GB
In Orde

D is dus de schijf waar t omgaat die dus 20 GB is..

Hmm? :S

Verwijderd

Topicstarter
Die 2e was FAT32...weet ik vrijwel zeker..

En ik heb bij XP installatie gewoon de optie "laat het bestandsysteem met rust" ofzo geselect...

Verwijderd

D:7,88GB
In Orde

D is dus de schijf waar t omgaat die dus 20 GB is..
Maar die geeft dus 7,88 GB aan.... en geen bestandssysteem?!?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt... Dat geeft ie ook aan als ie nog niet ge fdiskt is dach tik

Dit is de gehele info over de D schijf, zowel de info links als in t midden:

Schijf1
Standaard
7.88 GB

(D:)
7.88 GB
In Orde

erg vaag .. :(

**** EDIT ****

Nog wat info trouwens

Ik heb mn 2 HDD's op de primaire IDE aansluiting hangen... en mn Writer op de sec ide aansluiting..
Kan dat geen kwaad?

Ik had laatst namelijk wel dat opeens mn D HDD weg was in het My Computer schermpje, toen rammelde ik wat aan de HDD en wassie er weer...

Kan het geen hardware matig foutje zijn door kortsluiting of whatever?

• Spyro_the_Dragon
1e -> edit knop

2e -> 8 ipv 20GB.... ziet er niet echt lekker uit

Heb je de beschikking over Partition Magic.... die kan er wat meer over zeggen. En evt ook WinXP NTFS naar FAT32 vertalen. W2K herkent m duidelijk niet goed..... Zitten de schijven in een oude compu ?(8GB limit ?)

Anders toch ff WinXP weer installen denk ik....

Of het ligt aan die Daemon tools... dat die zijn eigen formaat op die schijf heeft geknald... dan zou ik XP en Daemon tools installen en de boel recoveren....

Verwijderd

Ik had laatst namelijk wel dat opeens mn D HDD weg was in het My Computer schermpje, toen rammelde ik wat aan de HDD en wassie er weer...
Weer ff rammelen dan? :+

Verwijderd

Topicstarter
haha, nah dan zou die em weer in zn geheel niet zien denk ik...

Dat rammelen deed ik trouwens toen de PC uit stond hoor, ik ga niet lopen slaan alssie aanstaat :)

maargoed... Ik probeer wel wat meer info met Partition Magic te krijgen...

bedankt tot nu toe, meer info later :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus even een screenshot gemaakt, in .bmp excuses daarvoor... ik heb net geformat en aangezien ik mayb weer moet formatten ga ik niet de hele meuk nu installen.. :)

hijs maar 750 kb.. hehe.. sorry :)

http://www.batch.nl/energy/foutttttt.bmp

zoals je kan zien geeftie een error aan ofzo...

Verwijderd

Heb ik ff die error voor je opgezocht (#108):

Error 108 Partition doesn't end at end of cylinder
The hard-disk partition table contains erroneous values. PartitionMagic expects FAT, NTFS, and HPFS partitions to begin and end on the boundaries used by FDISK. If they do not, the disk may be partially corrupted. In this circumstance, if PartitionMagic were to make any modifications it might cause loss of data.

Oftewel..... je partitie tabel zal wel corrupt wezen....

Bezig geweest met in en uit slopen van die schijven (statische electriciteit). :r
Heb ik ook es gehad.... partitie tabel corrupt na het in en uit slopen van schijven.

Dus gewoon opnieuw formatten denkt ik. :)

Verwijderd

Oh ja..... staan trouwens je BIOS waardes wel goed.

(Ook vanwege dat ie de grootte niet goed aangeeft.)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik doe gewoon HDD auto detect, hij vind de grootte dus hardware matig prima in de bios...gewoon 20 gig met de juiste cycles...

save exit setup...geeft onder het booten ook de juiste hoeveelheid GB aan..

maar dan in windows...ik kom er gewoon niet op..en die grootte klopt daar ook voor geen meter :)

echt bizar dit..

** edit **

hmm dan zit er inderdaad niks anders op... zonde :(

in iedergeval bedankt voor de hulp, toch bijna een uur zitten forumen :)

Verwijderd

Al es Partition Magic geprobeerd? :+

• Spyro_the_Dragon
Voor PM wordt dit ook geen eenvoudige denk ik....

ik verdenk die Daemon, al weet ik niet wat die doet?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:21
Op woensdag 03 juli 2002 14:42 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Voor PM wordt dit ook geen eenvoudige denk ik....

ik verdenk die Daemon, al weet ik niet wat die doet?
Daemon zorgt er alleen maar voor dat je iso bestanden direct kan draaien zonder ze eerst te branden, lijkt mij dus niet echt het probleem.

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 03 juli 2002 14:49 schreef mlevd het volgende:

[..]

Daemon zorgt er alleen maar voor dat je iso bestanden direct kan draaien zonder ze eerst te branden, lijkt mij dus niet echt het probleem.
Ik wist niet wat het was, dus vandaar de vraag :) (dacht aan iets als FAT compres tool maar dan voor NTFS)

Pagina: 1