Toon posts:

Beetje triest!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik net een vraag, krijg ik gelijk een slotje. Beetje triest alles wat daar staat had ik al gedaan maar ik kon niet de oplossing vinden voor mijn vraag. Ik stel hem specifiek en dan gebeurd dit. Gebeurd wel vaker op forums, voor de één is iets vanzelfsprekend maar ze houden er geen rekening mee dat anderen er wel moeite mee hebben. Met dit soort geintjes kun je de forums net zo goed alleen nog maar gaan gebruiken om te praten over voetbal.

Oh ja dit was de topic![topic=541133/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

En die reply was niet genoeg?
Lijkt me duidelijk dat dit al eerder ter discussie is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Date functie's zijn basic javascript, daarover hoef je op GoT geen vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik allemaal al gedaan, zelf een vriend gevraagd. maar als je niet precies weet wat je moet zoeken is het bijna onmogelijk. En die slotjes owrden geheel selectief geplaatst vind ik want er staan op dit moment wel 20 vragen op die je zo zou kunnen beantwoorden.

En Basic is een beetje overdreven want ik gebruik een aantal boekjes maar ik kon het er niet in terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

d'r staan zat links waar je met een beetje moeite zo je oplossing uit kunt vinden.
Dat had je dus in principe zelf ook gewoon kunnen vinden met google ofzo.

Zelfs *ik* weet het e.e.a van JS en datum functie af, en dat zegt heel.
Want zelfs mijn vragen die ik als mod daar stel worden voorzien van een slot, omdat mijn topics van een nogal *kuch* laag niveau zijn voor WG

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik snap het wel maar ik zweer dat ik gezocht heb. datum functie is één maar hoe pas ik het toe op het script dat ik al had. Ik kan het nergens vinden.
Wat is simpel? beetje subjectief, ik zie ook vragen voorbij komen waarvan ik denk... te makkelijk, maar wat voor mij simpel is kan voor iemand anders moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 12:51 schreef Zarar het volgende:
Tja, ik snap het wel maar ik zweer dat ik gezocht heb. datum functie is één maar hoe pas ik het toe op het script dat ik al had. Ik kan het nergens vinden.
Wat is simpel? beetje subjectief, ik zie ook vragen voorbij komen waarvan ik denk... te makkelijk, maar wat voor mij simpel is kan voor iemand anders moeilijk zijn.
Als je niet weet hoe je een functie toe moet passen, dan weet je naar mijn mening echt nog niks van programmeren. Koop dan gewoon een simpel boek en ga _zelf_ de basis doornemen. Als je dan later met specifiekere en iets meer gevorderde vragen komt dan zal niemand daar over zeuren denk ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lezen is moeilijk hé. Ik heb boeken en zo maar mijn vraag is toch gecompliceerder dan basic, omdat ik weinig van Javascript weet wordt ik er gelijk op gepakt. Bedankt. Als het nou zo simpel was kon iemand mij antwoord geven, ik bedank die gene en dicht die topic. Maar nu krijg je gezeik en dat gebeurd veel vaker. Hebbbie niets aan, ik niet GoT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Op woensdag 03 juli 2002 13:01 schreef Zarar het volgende:
Lezen is moeilijk hé. Ik heb boeken en zo maar mijn vraag is toch gecompliceerder dan basic, omdat ik weinig van Javascript weet wordt ik er gelijk op gepakt. Bedankt. Als het nou zo simpel was kon iemand mij antwoord geven, ik bedank die gene en dicht die topic. Maar nu krijg je gezeik en dat gebeurd veel vaker. Hebbbie niets aan, ik niet GoT niet.
Je weet weinig van javascript? GEBRUIK de search link dan die je gegeven werd, daarmee krijg je 102 resultaten. Daartussen moet vast wel iets nuttigs zitten.

Ben je nu geirriteerd omdat je nu zelf het werk moet doen, ipv dat wij even een kant en klare oplossing neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben geirriteerd omdat ik om 10:30 begon met een "simpel" scriptje en het niet lukt. Ik kijk in mn boek, datum enzo geen rpobleem maar automatisch invoeren. Ik vraag een vriend, maar die wist het niet. Hij geeft me de site van irt.org Ik zoeken, maar ja kan het niet vinden. Ik zoek vervolgens op GoT, kan het niet vinden. Er is genoeg over datums te vinden maar niet specifiek dit, en dan stel ik een vraag en binnen een paar seconden, Slotje! Nou tuurlijk ben ik geirriteerd, vooral omdat ik al gezocht had. Ik kom hier al wat langer en ik heb geleerd dat zoeken vaak de oplossing is en ik stel niet zo veel vragen (vaak wel makkelijke hoor). En dan krijg ik dit. Dat je zegt zoeken ala, maar je kunt toch niet verwachten dat iedereen op GoT verstand heeft van alles. Maar ja, ik los het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Tip: Je maakt een array van het aantal dagen per maand, je pakt de dag van vandaag en telt er 7 bij op. Komt dit getal boven de maximale maandwaarde die je uit de array gehaald hebt dan moet je opnieuw met 1 beginnen en bij de maand 1 optellen. Ditzelfde verhaal geld als je bij maand 13 bent, dan begin je weer bij 1 en tel je 1 bij het jaar op. Daarna schrijf je de uiteindelijke waarden in je formulier met document.dag.value = nieuwberekendedatum; enz...

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 13:16 schreef Yogho het volgende:
Tip: Je maakt een array van het aantal dagen per maand, je pakt de dag van vandaag en telt er 7 bij op. Komt dit getal boven de maximale maandwaarde die je uit de array gehaald hebt dan moet je opnieuw met 1 beginnen en bij de maand 1 optellen. Ditzelfde verhaal geld als je bij maand 13 bent, dan begin je weer bij 1 en tel je 1 bij het jaar op. Daarna schrijf je de uiteindelijke waarde in je formulier met document.veld.value = nieuwberekendedatum
Oftewel: gewoon een beetje logisch nadenken. Als dit soort dingen al moeilijk voor je zijn dan zal leren programmeren nog erg lastig voor je worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Op woensdag 03 juli 2002 13:11 schreef Zarar het volgende:
[..]
Er is genoeg over datums te vinden maar niet specifiek dit.
[..]
Nee anders zou dit wel het grote Scriptrequest forum heten he :). Maar ik kon aan jouw post niet zien wat je allemaal al had geprobeerd en wat er nou precies fout ging..hoe moet ik raden dat je al van alles hebt geprobeerd? En dan nog, met die links die ik gaf moet je er zeker uit kunnen komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.