[VC6] Crash in aanroep functie

Pagina: 1
Acties:

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Topicstarter
Heej luitjes. Ik heb momenteel iets heel raars. Mijn programma crasht in de aanroep van een functie. Dus niet in de functie zelf of in de functie die de functie aanroept, maar echt in de aanroep zelf. De functie is een window procedure (= message handler, voor de leken ;)) die een toetsaanslag moet afhandelen. De functie wordt aangeroepen vanuit een procedure Message(), die ervoor zorgt dat eventuele op een window geïnstalleerde hooks worden uitgevoerd. Diezelfde procedure wordt voordat je een toets inramt een aantal keren aangeroepen (om vensters te tekenen) en dat doet ie gewoon goed. Ik snap echt niet hoe het programma crasht, en ik kan ook niet zien wat de foutmelding is, want die is er gewoon niet. Het programma sluit gewoon in een keer af, het verdwijnt gewoon. Ik kan het programma ook niet debuggen, want dan hangt het programma al voordat je iets kunt doen. Mijn eerste gedachte was dat het misschien aan de EIP stack zou liggen, maar dat kan bijna niet, want als ik het programma volg, liggen er maar 20 EIPs op de stack, en de ene keer dat ik (door een foute recursieve functie) een stack overflow kreeg, lagen er iets van 100 EIPs op de stack. Dus... Ik hoop dat er iemand met een oplossing komt, ik zal de source on-line zetten...

Download source

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eehh.. je verwacht dat wij de source gaan doorspitten, opzoek naar de plek waarin de functie wordt aangeroepen zodat het crasth??

Zou je misschien wat info willen geven op welke regel, in welke file, of de relevante code hier posten???
Debuggen ga ik in elk geval niet voor je doen...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Zie Creepy.
Indenteer je tekst ook eens, wat zo leest het niet echt makkelijk. In fact, het zet zelfs niet aan tot lezen.

https://fgheysels.github.io/

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Hoe roep je die functie aan? Voor zover ik weet is het niet echt netjes om een WndProc gewoon "zomaar" aan te roepen. Dat moet je altijd met een message of een CallWndProc() doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 12:49 schreef whoami het volgende:
Zie Creepy.
Indenteer je tekst ook eens, wat zo leest het niet echt makkelijk. In fact, het zet zelfs niet aan tot lezen.
<heeeeeeel harde schop>

Euh. Heb je 't nou over source of mijn berichten? Anyway, ik heb het probleem al lang opgelost, het was een NPR... |:( Tja nogal logisch dat je programma crasht als je op 0x0 een v-table moet opzoeken...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?