Heej luitjes. Ik heb momenteel iets heel raars. Mijn programma crasht in de aanroep van een functie. Dus niet in de functie zelf of in de functie die de functie aanroept, maar echt in de aanroep zelf. De functie is een window procedure (= message handler, voor de leken
) die een toetsaanslag moet afhandelen. De functie wordt aangeroepen vanuit een procedure Message(), die ervoor zorgt dat eventuele op een window geïnstalleerde hooks worden uitgevoerd. Diezelfde procedure wordt voordat je een toets inramt een aantal keren aangeroepen (om vensters te tekenen) en dat doet ie gewoon goed. Ik snap echt niet hoe het programma crasht, en ik kan ook niet zien wat de foutmelding is, want die is er gewoon niet. Het programma sluit gewoon in een keer af, het verdwijnt gewoon. Ik kan het programma ook niet debuggen, want dan hangt het programma al voordat je iets kunt doen. Mijn eerste gedachte was dat het misschien aan de EIP stack zou liggen, maar dat kan bijna niet, want als ik het programma volg, liggen er maar 20 EIPs op de stack, en de ene keer dat ik (door een foute recursieve functie) een stack overflow kreeg, lagen er iets van 100 EIPs op de stack. Dus... Ik hoop dat er iemand met een oplossing komt, ik zal de source on-line zetten...
Download source
Download source
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?