Toon posts:

[TV Kaart] niet scherp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi ho,

Ik heb gisteren een TV kaart gekocht , een Hauppage WinTV ding met remote en wat onzinnige software.
De kaart werkt op zich redelijk , ik ontvang zon beetje alle zenders die ik ook gewoon op een tv kan ontvangen. Maar bij veel zenders is de ontvangst niet scherp en soms storend (Yorin , Eurosport). Ik weet zeker dat het niet aan kwaliteits-verlies ligt van de kabel omdat de andere tv yorin wel goed weergeeft. Ik heb ook al geprobeerd te 'fine-tunen' maar dat werkte niet , ik zat al snel op andere zenders.

Weet iemand hoe het komt dat een tv kaart zon beetje alle zenders matig weergeeft tot slecht. Of ligt dit aan MIJN tv kaart?Anders breng ik em terug en haal ik een Pinnacle ofzo.

bvd

Verwijderd

ik heb zelf ook een Hauppage winTV geval en ik ben niet echt te spreken over de beeldkwalitiet, misschien kun je eens een screenshot posten zodat we het zelf kunnen zien?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Heb je al finetuning geprobeerd :?

En wat je ook nog zou kunnen doen is een signaalversterker gebruiken. Een computeromgeving is namelijk HEL voor die Antennesignalen. Allemaal overspraak e.d. Als het signaal niet goed sterk is gaan de computersignalen dat nogges extra verzieken.

Ik heb ook een Hauppauge WinTV PCI, en idd. Sommige zenders is niet om aan te zien. Verder wel goede kaart en software (heb de kaart al jaren en blijft goed ondersteund :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al dat ik fine-tune had gebruikt en dat werkte waardeloos. Voor de rest hebben we 4 pc's aan het internet hangen hier thuis dus een signaal versterker hebben we :)

IK denk dat het gewoon hoort bij de TV kaart of heeft iemand een pinnacle die wel alle zenders goed weergeeft?
Want dan breng ik deze Hauppage terug.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op woensdag 03 juli 2002 13:06 schreef waxem het volgende:

IK denk dat het gewoon hoort bij de TV kaart of heeft iemand een pinnacle die wel alle zenders goed weergeeft?
Want dan breng ik deze Hauppage terug.
Ik heb zelf een Pinnacle tv-kaart en daar ben ik best tevreden over, ik ontvang er alle zenders mee. Het antennesignaal moet alleen niet te zwak zijn anders vind hij ze niet allemaal.

Heb je misschien er nog een videorecorder tussen, want sommige tv-kaarten hebben er wel eens moeite mee als er een videorecorder tussen de kabel zit.

Verwijderd

Ik heb ook zon wintv kaart. Je moet even op zoek gaan naar het programmatje 'primary'daar kan je drie instellingen doen, force primary, Dib draw, of allow overlay.
Bij mij werken force primary en allow overlay, <--afhankelijk van je vid kaart, prima. Dib draw word alles vaag, blokkerig en langzaam. SUC6. Als je vragen hebt kun je ze het beste mailen n_zieck@hotmail.com

Verwijderd

Staat ook al eerder aangegeven. Kijk op de site van je kabelbedrijf en zoek de precieze frequenties van de zenders op. Voer die vervolgens handmatig in. Dan weet je zeker dat het daar niet daar aanligt. En ja het is streperig, maar dertig keer rustiger dan mijn tvtje. Ik ben er echt blij mee

Verwijderd

Een goede optie is het gebruiken van DSCaler.

http://www.dscaler.com

Deze player gebruikt zijn eigen drivers en is zeer goed in deinterlacing. Levert bij mij betere resultaten als Pinnacle Studio. Zal waarschijnlijk ook beter presteren als de software bij je Hauppage.

Alleen het geluid aan de praat krijgen is een beetje lastig.
Bij mij werkt nu alleen versie 3.10 goed.
Pagina: 1