Is er een beveiliging tegen het kopieeren van plaatjes van sites die de rechtermuisknop onmogelijk maakt, en ook de print screen toets?
Dat lijkt me onmogelijkOp woensdag 03 juli 2002 12:27 schreef Rottweiler het volgende:
Is er een beveiliging tegen het kopieeren van plaatjes van sites die de rechtermuisknop onmogelijk maakt, en ook de print screen toets?
Is ook onmogelijk 
Maar ik zou eens even proberen te zoeken aangezien er hier o.a. in W&G meerdere topics over zijn geweest...
Maar ik zou eens even proberen te zoeken aangezien er hier o.a. in W&G meerdere topics over zijn geweest...
ja, zoek met google effe zo'n scriptje
printscreen disablen weet ik niet of dat mogelijk is.. en houd er rekening mee dat men de plaatjes altijd al binnenkrijg in de tempfiles..
hoezo zou je uberhaupt plaatjes openbaar maken op internet, maar dan wel weer compleet willen beveiligen?
printscreen disablen weet ik niet of dat mogelijk is.. en houd er rekening mee dat men de plaatjes altijd al binnenkrijg in de tempfiles..
hoezo zou je uberhaupt plaatjes openbaar maken op internet, maar dan wel weer compleet willen beveiligen?
Tegen print screen kun je weinig doen
.
Je kunt het beste denk ik gewoon 'watermerken' aanbrengen in je plaatjes zodat iedereen iig ziet dat het van jou is
.
Je kunt het beste denk ik gewoon 'watermerken' aanbrengen in je plaatjes zodat iedereen iig ziet dat het van jou is
De enige oplossing die ik kan bedenken is een raster over je plaatjes te leggen, maar dan zien ze er op je site ook niet goed uit. Rechtermuisknopomzeilscripts zijn behalve erg irritant ook nog eens heel makkelijk te omzeilen. Onder elke browser zijn er wel mogelijkheidheden voor, waaronder natuurlijk Javascript uitzetten.
En zo is het maar net.
Je kan foto's "taggen", toevoegen van tags, zodat je ze altijd kan vinden. Je kan ook via JavaScript een actie laten ondernemen, die rechtsklikken onmogelijk maakt. Denk niet dat het echter mogelijk is om te maken dat iemand een printscreen doet, misschien wel met JS, maar daar ben ik niet zeker van.
Echter blijft het altijd mogelijk om de pagina te openen in een editor en dan de foto's eruit te halen.
Echter blijft het altijd mogelijk om de pagina te openen in een editor en dan de foto's eruit te halen.
Visit my new Blog!
www.Snowball.be
Verwijderd
Printscreen disablen lijkt me onmogelijk. Er zijn wel methoden om je plaatjes te beveiligen. Ik heb er zelf ook eens naar gezocht. *Hier* staat wat o.a. mogelijk is.
/edit maar zoals als gezegd is: als je het kan zien, kan je het kopieëren. Ik zou er niet te veel moeite in steken.
/edit maar zoals als gezegd is: als je het kan zien, kan je het kopieëren. Ik zou er niet te veel moeite in steken.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:48
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Rechtermuis uitzetten kan, moet je bij de dev'ers zijn. Printscreen, nee, dat niet
Verwijderd
van bovengenoemde site
To prevent screen capture, system level commands need to be wrapped into a plugin, which when installed to the visitor's browser with their consent, is able to trap the messages used for the capture.
Plaatje zelf aanklikken en dan op CTRL+C drukken (staat voor kopieeren). Kijk anders even onder Bewerken in Internet Explorer.
https://www.enwatbenjedan.nl/
Verwijderd
rechtermuis kan je uitschakelen, ook urls die worden getoond rechts onder in IE kan worden uitgeschakeld, maar et heeft niet veel zin, aangezien in IE 6 dat leuke menutje komt links boven in elk plaatje. Dit is iets wat IE zelf elke keer doet, en (waarschijnlijk) dus niet uit te schakelen is....
Ik heb helemaal geen ervaring maar is het niet mogelijk om in een mysql database plaatjes te zetten en deze op te vragen. Door de rechtermuis te disablen kunnen ze niet direct opgeslagen worden en als er in je source gekeken wordt vinden ze een link waar ze niets aan hebben zonder inlog voor je database. Of zie ik nu iets simpels over het hoofd?
Verwijderd
Weet niet of dit werkt, maar ik gok ook maar wat... En het help ook niet tegen de printscreen, maar goed, dat voorkom je niet. Dan is watermerken de oplossing...
pagina's sturen met no-cache headers.
- Plaatje in een layer zetten en daaroverheen nog een layer. Rechtermuisklik werkt dan niet, en staat veel beter dan zo'n dom scriptje.
- Plaatjes in een directory gooien met goede beveiliging. - Controle op referer e.d.
pagina's sturen met no-cache headers.
- Plaatje in een layer zetten en daaroverheen nog een layer. Rechtermuisklik werkt dan niet, en staat veel beter dan zo'n dom scriptje.
- Plaatjes in een directory gooien met goede beveiliging. - Controle op referer e.d.
Verwijderd
Staan die plaatjes dan niet alsnog in je Temporary Internet files? En krijg je dan niet alsnog het eeerder genoemde snelmenuutje van IE6 voor het saven/versturen van plaatjes?Op woensdag 03 juli 2002 12:36 schreef basterd het volgende:
Ik heb helemaal geen ervaring maar is het niet mogelijk om in een mysql database plaatjes te zetten en deze op te vragen. Door de rechtermuis te disablen kunnen ze niet direct opgeslagen worden en als er in je source gekeken wordt vinden ze een link waar ze niets aan hebben zonder inlog voor je database. Of zie ik nu iets simpels over het hoofd?
Als je de plaatjes via Flash weergeeft wordt het al een stuk moeilijker om ze te rippen... Printscreen werkt natuurlijk altijd, maar is wel veel moeite.
Verwijderd
He Rottweiler, dit is wel de beste oplossing tot nu toe denk ik. Alleen met printscreen kan je um dan pikken en het is weinig moeite om ff een swfje te maken.Op woensdag 03 juli 2002 12:38 schreef oVRoM het volgende:
Als je de plaatjes via Flash weergeeft wordt het al een stuk moeilijker om ze te rippen... Printscreen werkt natuurlijk altijd, maar is wel veel moeite.
De beste oplossing is om geen plaatjes neer te zetten
Verwijderd
Hmm, als je op de en of ander manier de actie print screen op kunt vangen, dan voer je meteen een kopieeractie uit van een copyrightplaatje ofzo. 
Maarja, je kunt nu ook al meerdere objecten in je ctrl-v hebben. Ik weet niet of je zomaar iemands ctrl-v mag/kunt legen.
Maarja, je kunt nu ook al meerdere objecten in je ctrl-v hebben. Ik weet niet of je zomaar iemands ctrl-v mag/kunt legen.
....en als je dan TOCH een .swf hebt, dan moet je er een lijn ofzo steeds overheen laten lopen, of storing ofzo, als dat beweegt dan kan je wel print screen doen maar dan ziet je plaatje er gaar uit, als je hem op de website bekijkt heb je daar minder last van..!!Op woensdag 03 juli 2002 12:41 schreef rubenski het volgende:
[..]
He Rottweiler, dit is wel de beste oplossing tot nu toe denk ik. Alleen met printscreen kan je um dan pikken en het is weinig moeite om ff een swfje te maken.
dat is denk ik de veiligste oplossing
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Verwijderd
Hmm, inderdaad, elke 0,1 seconde ofzo een heel dun lijntje over je plaatje laten zetten, en dan steeds op een willekeurige horizontale hoogte. Voor je oog valt dat dan niet op, maar met printscreen heb je altijd een lijntje lopen.Op woensdag 03 juli 2002 12:58 schreef KnEuTeR het volgende:
[..]
....en als je dan TOCH een .swf hebt, dan moet je er een lijn ofzo steeds overheen laten lopen, of storing ofzo, als dat beweegt dan kan je wel print screen doen maar dan ziet je plaatje er gaar uit, als je hem op de website bekijkt heb je daar minder last van..!!
dat is denk ik de veiligste oplossing
Ik denk dat je dat wel gaat zien eigenlijk hoor, maar ja... waarom zou je in hemelsnaam de plaatjes niet saveable/printable/whatever willen maken? Het is toch niet tegen te gaan, en eigenlijk vind ik alle oplossingen om het moeilijker te maken alleen maar superlame (met als topper natuurlijk het anti-rechtermuis-klik ding). Doe het gewoon professioneel, watermerk je plaatje en wees er trots op dat andere mensen 'm zo mooi vinden dat ze 'm willen gebruiken. Je verspilt anders je tijd alleen maar, omdat het uiteindelijk toch wel te rippen is (want zoals al gezegt, als je iets kunt zien/horen kun je het kopieeren).Op woensdag 03 juli 2002 13:03 schreef Spooky het volgende:
Hmm, inderdaad, elke 0,1 seconde ofzo een heel dun lijntje over je plaatje laten zetten, en dan steeds op een willekeurige horizontale hoogte. Voor je oog valt dat dan niet op, maar met printscreen heb je altijd een lijntje lopen.
Misschien is overigens de beste oplossing nog wel gewoon je plaatje zo klein maken dat je er geen moer aan hebt. Maar ja of je dan nog duidelijk kan zien wat het is....
Exact expert nodig?
Dan maak je 2x en printscreen waar het lijntje op een verschillende plek zit, die 2 voeg je samen en je hebt het plaatje zonder lijntje.Op woensdag 03 juli 2002 13:03 schreef Spooky het volgende:
[..]
Hmm, inderdaad, elke 0,1 seconde ofzo een heel dun lijntje over je plaatje laten zetten, en dan steeds op een willekeurige horizontale hoogte. Voor je oog valt dat dan niet op, maar met printscreen heb je altijd een lijntje lopen.
Als je het kan zien is het te kopieeren, daar kan je niks tegen doen, je kan het alleen moeilijker maken.
Die plaatjes kun je anders ook nog krijgen door gewoon in je IE opslaan als te doen!! krijg je gewoon een mapje met alle pics die er in een pagina staan.
+1 creatiefOp woensdag 03 juli 2002 13:41 schreef Morty het volgende:
Dan maak je 2x en printscreen waar het lijntje op een verschillende plek zit, die 2 voeg je samen en je hebt het plaatje zonder lijntje.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Of +1 cracker.Op woensdag 03 juli 2002 13:51 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
+1 creatief
Verwijderd
Al kon je R-click en Printscreen uitzetten...
iemand die die plaatjes wil hebben krijgt ze echt wel te pakke.
iemand die die plaatjes wil hebben krijgt ze echt wel te pakke.
rechtermuisknopshit heb je niks aan, want elk toetsenbord heeft zo'n contextmenu toets naast de rechter windows toets die dan wel gewoon werkt
Human Bobby
die kan je ook uitschakelen hoor, dat knopje..!!Op woensdag 03 juli 2002 17:54 schreef Justice het volgende:
rechtermuisknopshit heb je niks aan, want elk toetsenbord heeft zo'n contextmenu toets naast de rechter windows toets die dan wel gewoon werkt
met deze heb je HELEMAAL geen context menu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <script language="JavaScript1.2">
if (window.Event)
document.captureEvents(Event.MOUSEUP);
function nocontextmenu()
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;
return false;
}
function norightclick(e)
{
if (window.Event)
{
if (e.which == 2 || e.which == 3)
return false;
}
else
if (event.button == 2 || event.button == 3)
{
event.cancelBubble = true
event.returnValue = false;
return false;
}
}
document.oncontextmenu = nocontextmenu;
document.onmousedown = norightclick;
</script> |
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Maak anders een video-filmpje van je plaatje (filmpje van 1 frame).
Dat is normaal niet te rippen met een printscreen, want dan krijg je een paars vlak te zien. (is alleen te print-screenen door video-hardware accelleratie uit te zetten, maar dat doet toch niet iedereen
)
Verder kun je dat videofiletje in het midden van het plaatje maken, zodat je de rand eromheen als gewoon plaatje aanlevert.
Het liefst nog in een hoop kleine plaatjes van 16*16 pixels.
Je moet dan wel heel veel moeite doen om het te rippen en automatiseren ervan gaat vrij lastig.
Je zult allen wel zelf een scriptje moeten maken om de html code te genereren en de kleine plaatjes/filmpje van je originele plaatje.
Dat is normaal niet te rippen met een printscreen, want dan krijg je een paars vlak te zien. (is alleen te print-screenen door video-hardware accelleratie uit te zetten, maar dat doet toch niet iedereen
Verder kun je dat videofiletje in het midden van het plaatje maken, zodat je de rand eromheen als gewoon plaatje aanlevert.
Het liefst nog in een hoop kleine plaatjes van 16*16 pixels.
Je moet dan wel heel veel moeite doen om het te rippen en automatiseren ervan gaat vrij lastig.
Je zult allen wel zelf een scriptje moeten maken om de html code te genereren en de kleine plaatjes/filmpje van je originele plaatje.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik had ooit eens ergens gelezen over een plugin die echt enorm veel uitschakelde, print screen, rechtermuis copy bij plaatje, screengrabbers deden het niet etc etc
In Mozilla heb ik anders nog steeds een mooi menuutjeOp woensdag 03 juli 2002 18:51 schreef KnEuTeR het volgende:
die kan je ook uitschakelen hoor, dat knopje..!!
met deze heb je HELEMAAL geen context menu:
Mjah ik moet eerlijk zeggen dat ik een hoop creatieve workarounds lees, maar nog geen antwoord waarom een plaatje wel te zien moet zijn, maar niet gesaved mag worden? (behalve dan dat je sowieso je temp inet files hebt....). Dat snap ik gewoon niet
Ja maar hoeveel mensen gaan nou een plugin installeren zodat je geen plaatje meer kan "save as"-en...Op woensdag 03 juli 2002 19:30 schreef bolleh het volgende:
ik had ooit eens ergens gelezen over een plugin die echt enorm veel uitschakelde, print screen, rechtermuis copy bij plaatje, screengrabbers deden het niet etc etc
Exact expert nodig?
Het kan dus gewoon niet, als ze echt je plaatje willen capturen ze gewoon alles wat over het netwerk gaat en filteren ze het eruit ... als de data naar de client gaat is het van hem en daar kan jij niets tegen doen, net hetzelfde met html.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
Een java applet schrijven en daarin je plaatje tonen. Heb ik es ergens op een site gezien en dat lijkt me wel te werken tegen het makkelijk saven van plaatjes. Een screenshot nemen gaat natuurlijk nog altijd, maar da's een heel gedoe om voor elk plaatje zo een shot te maken.
Op woensdag 03 juli 2002 12:36 schreef Phytagoras het volgende:
rechtermuis kan je uitschakelen, ook urls die worden getoond rechts onder in IE kan worden uitgeschakeld, maar et heeft niet veel zin, aangezien in IE 6 dat leuke menutje komt links boven in elk plaatje. Dit is iets wat IE zelf elke keer doet, en (waarschijnlijk) dus niet uit te schakelen is....
code:
1
| <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no"> |
Intentionally left blank
D'r is een plugin, die als je een printscreen doet een zwart vlak geeft met een copyright text (ook bij screen grabbers), als de die plugin niet installeerd kunnen de mensen gewoon de foto's op jouw site niet zien.
AH, 't is mirrage geloof ik
http://www.alchemedia.com/benefits/technology.html
Je kunt dan nog wel je VGA signaal gaan capturen natuurlijk...
AH, 't is mirrage geloof ik
http://www.alchemedia.com/benefits/technology.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Mirage Client is a small and invisible application that is silently distributed to end-users using standard deployment tools (such as SMS or login scripts). When an application (e.g., a Web Browser) receives a Mirage protected document, it renders it still encrypted to the screen. Mirage Client monitors data being written to the screen, and decrypts the protected data en route to the video memory only. As the data is only in the clear on the screen, all unauthorized attempts to copy, forward, save or print a document will capture the encrypted data from the RAM only. Similarly, Mirage Client uses patented technology to ensure that all attempts to screen capture the decrypted data from the video memory fail (whether using the Print Screen button or 3rd-party screen scrapers). |
Je kunt dan nog wel je VGA signaal gaan capturen natuurlijk...
Als een plaatje geladen is kan je ook gewoon erop klikken en dan naar je adres bar slepen... zo kan je dat plaatje ook krijgen....
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Het lijkt mij redelijk lame, want er is ALTIJD een workaround, als je om een plugin heen wil gebruik je gewoon linux, knappe plugin die daarop werkt
en trouwens, als mensen dat plaatje dan zo graag willen hebben dan maken ze voor mijn part een foto van het scherm

sowieso zullen mensen minder snel naar je site terugkomen als ze merken dat ie veel langer laad omdat je er allemaal lame scripts op hebt staan en ze verder ook niks met de foto's kunnen.
sowieso zullen mensen minder snel naar je site terugkomen als ze merken dat ie veel langer laad omdat je er allemaal lame scripts op hebt staan en ze verder ook niks met de foto's kunnen.
De plaatjes die je in je browser ziet zijn al gedownload. Het is dus onmogelijk dit te beveiligen, het enige wat je kan doen is een watermerk aanbrengen of plaatjes niet online zetten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
dat met die rechtermuisknop of printscreen doet er helemaal niet toe, je hebt ook altijd nog zoiets als de bron code van een website.
Pagina: 1