Hallo!
Ik heb een klein monitorprogje geschreven genaamd MCO (Memory and CPU Observer, zie website www.beam.ti/mco voor meer info).
Nu hebben enkele mensen mij gerapporteerd dat zij onder Windows 98 SE problemen hebben met de drivespace informatie. De C drive wordt bijvoorbeeld niet weergegeven terwijl de D drive wel wordt weergegeven.
Nu ben ik eens goed in de code van mij gaan kijken, maar ik kan niet echt een "fout" ontdekken.
Heeft iemand misschien een idee wat ik (hier) fout doe???
Ik heb onderstaande code gebruikt, dit is de code voor het bepalen van het aantal drives op een pc.
Ik heb een klein monitorprogje geschreven genaamd MCO (Memory and CPU Observer, zie website www.beam.ti/mco voor meer info).
Nu hebben enkele mensen mij gerapporteerd dat zij onder Windows 98 SE problemen hebben met de drivespace informatie. De C drive wordt bijvoorbeeld niet weergegeven terwijl de D drive wel wordt weergegeven.
Nu ben ik eens goed in de code van mij gaan kijken, maar ik kan niet echt een "fout" ontdekken.
Heeft iemand misschien een idee wat ik (hier) fout doe???
Ik heb onderstaande code gebruikt, dit is de code voor het bepalen van het aantal drives op een pc.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| type
TUsage = record
DriveNumber: array [1..10] of Byte;
DriveName: array [1..10] of Char;
end;
var
Usage: TUsage;
procedure GetDriveCount;
var Drive: integer;
i: integer;
Ch: Char;
s: String;
begin
Drive := 0;
i := 0;
for Ch := 'A' to 'Z' do
begin
i := i + 1;
s := Ch + ':';
if (GetDriveType (PChar (s)) = DRIVE_FIXED) or (GetDriveType (PChar (s)) = DRIVE_REMOTE) then
begin
Drive := Drive + 1;
if Drive <= 10 then
begin
Usage.DriveNumber[Drive] := i;
Usage.DriveName[Drive] := Ch;
end;
end;
end;
if Drive > 10 then Drive := 10;
Usage.DriveCount := Drive;
end; |