Loze pixels (laptop met Radeon Mobility 7)

Pagina: 1
Acties:

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
ik heb hier een nieuwe laptop, een Promedion 5600P met Radeon m7.

Drukknoppen enzo onder XP bevatten loze pixels die verdwijnen en willekeurig weer opduiken als je er met je muis overheen gaat. Evenals grote witte vlakken, zoals bij een leeg word-document.
Het zijn dus geen 'vaste' dooie pixels..

en de witte rand bijvoorbeeld in Explorer bij de GoT site heeft het weer niet..?

Bij 16 bits kleuren is het zo te zien veel erger dan bij 32bits kleuren, maar bij de laatste hou ik het ook een beetje..

en Sinterklaas, had je deze niet even iets langer open kunnen laten staan misschien?
Dan had deze nieuwe topic niet geopend hoeven worden, want dan had ik mijn reactie daar neer kunnen planten... :Y)

Die topic gaat namelijk volgens mij over hetzelfde probleem.
Jij geeft aan dat ik een rare vraag heb, en gooit hem dan dicht..
Als je hem open had laten staan dan had ik als reactie kunnen geven dan ATI geen drivers beschikbaar stelt voor ATI Mobility Radeon chipsets... En de leverancier van de laptop heeft ook geen driver-updates op het web staan...

Dus als iemand nog ideen of oplossingen heeft..? :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Ik heb zelf ook een "Promedion" 5600P en het probleem wat jij beschrijft komt mij niet geheel onbekend voor ;)

Ik heb namelijk onder andere dat probleem ook al gehad met die notebook. Ook heb ik problemen gehad met het moederbord en het geheugen/CPU/moederbord.

Ik had het probleem vooral als ik met MS Word werkte. Als ik begon te typen in MS Word dan kwamen er plotseling allerlei vreemde pixels tevoorschijn. Dit probleem kwam ook voor bij bijvoorbeeld de minimaliseren en sluiten knoppen op mijn explorer. Dit probleem heb ik wel vaker gehad (met gewone desktops) en meestal is dit te verklaren door defect videogeheugen, het zijn dus geen kapotte pixels.

Ik heb gelukkig :D 3 jaar "onsite" garantie op de notebook. Ik heb mezelf met deze klacht gemeld bij mijn leverancier die de laatste tijd toch al twee keer langs was geweest om mijn notebook te vervangen/repareren(voor het geheugen/cpu/moederbord probleem). En deze is weer langsgekomen om de notebook voor de derde keer te vervangen door een nieuwe.
Deze nieuwe notebook die ik heb is tot nu toe defect vrij, en ik hoop deze ook zo te houden. :)

• Savages
Op woensdag 03 juli 2002 12:51 schreef _RealMe_ het volgende:
Ik heb zelf ook een "Promedion" 5600P en het probleem wat jij beschrijft komt mij niet geheel onbekend voor ;)

.... -knip- ....
en meestal is dit te verklaren door defect videogeheugen, het zijn dus geen kapotte pixels.
Jij denkt dus dat dit de oorzaak is? :?

Ik heb de laptop kekocht via me werk bij XS2.

Ik ben helemaal niet ontevreden over de laptop. Alleen de 1ste keer dat ik XP installeerde (eergisteren) crasthe die de helft van de keren tijdens het opstarten. Nu is het pas 1 keer voorgekomen bij 8 keer opstarten.. Beetje vaag dus.
Ik hoop ook niet dat ie dat blijft doen.. ;(

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Dat probleem met het crashen is dus ook een van de problemen die ik heb gehad met de notebook.
Op willekeurige momenten reboot de notebook, en het lijkt op een geheugen/cpu fout. Nadat deze waren vervangen door de leverancier bleef dit probleem zich voordoen, en na enkele telefoontjes bleek dat er een fout op het moederbord zit in de eerste versie van de notebook. En de leverancier heeft dit ook bevestigd, en toen heb ik dus weer een nieuwe notebook gekregen. De leverancier vertelde mij dus ook dat al de notebooks die al verkocht waren terug moesten.

De mijne is zoals ik al zei inmiddels keurig vervangen door een nieuwe, en deze heeft geen van beide defecten (ik heb ze tenminste nog niet gezien en ik heb hem vrij grondig getest).

Ik weet niet of dat moederbord defect ook de oorzaak is van jou "crash" probleem, maar dit lijkt mij heel waarschijnlijk. En aangezien je vermoedelijk ook problemen met het videogeheugen hebt, zou ik gewoon contact opnemen met de leverancier. Als het goed is heb je minimaal 1 jaar onsite garantie, dus dan kun je gewoon bellen en dan komen ze hem maken. Of ze komen hem dus vervangen, dan ben je van alle problemen af ;)

• Savages
Ik heb nu dus weer een nieuw.. De notebook blijft gewoon hangen met opstarten. Dan zegt ie dat ie geen operation system kan vinden, of hij komt zelfs niet door de bios heen...

Zwaar vaag dit... Nu start ie wel op maar krijg ik een blauw scherm onder CP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

....KNIP... BLABLA...

win32k.sys - Adress BF9315c0 base at bf80000, Datastamp 3b7de698

mooi klote dus.. ;(

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:11 schreef Savages het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Er is een probleem gevonden, Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

....KNIP... BLABLA...

win32k.sys - Adress BF9315c0 base at bf80000, Datastamp 3b7de698

mooi klote dus.. ;(
Dat is een van de meldingen die ik ook kreeg, en ook nog "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" en "PAGE_FAULT_IN_UNPAGED_AREA" en nog een paar meer.
Dat moet bij jou ook dat moederbord probleem zijn, kan bijna niet anders, en er is maar 1 manier om dat op te lossen... en dat is bellen en inruilen
Pagina: 1