Legaal MP3z Donwloaden???

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:22

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben ervan op de hoogte dat downloaden via Napster niet illegaal is, maar toch heb ik effe 1 vraagje omtrend Copyrights. Mijn Moeder (Zelfde gezin) Heeft nogal een grote platencollectie waarover ze ooit toch de copyright heeft betaald lijkt mij! Als ik deze nummers in MP3 download bij Napster, dan zijn deze MP3z toch gewoon legaal in mijn bezit????

edit: Lettertje vergeten!

20*350ZO45°

Verwijderd

uhm tja volgens mij mag je idd een kopie voor jezelf hebben. Maar er zit vast iets smerigs achter dat het weer niet kan ofzo.

Zoiets dat het het niet via een illegale manier verkregen mag worden ofzo.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11
Downloaden van muziek waar copyright op rust, is illegaal. Maar ik denk (weet dus niet zeker), dat je het wel legaal mag downloaden als je het origineel al in je bezit hebt. Rijst dus de vraag: Waarom nog MP3 downloaden als je het origineel al bezit? Je kan toch ook de LPs MP3en als je dat zo graag wilt?

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
als het goed is komt de MP3 van een mastertape, deze is dus altijd beter dan de plaat die je hebt liggen. let wel op het bitrage, voldoende hoog.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hoezow zou de mp3 van de mastertape komen? ik maak zelf ook mp3z van mijn vinyl (hardcore-house platen), zodat ik ze overal kan luisteren, en ik zet ze op cd zodat ik ze in mijn discman kan stoppen :)

Verwijderd

Ja alleen jammer dat je nooit weet door wie en hoe het origineel gecodeerd is. Vaak zijn de mp3'tje van erbarmelijke kwaliteit, heeft hij het mp3'tje gecodeerd met de Xing encoder op 128kbs in de fast mode.

Huur de cd en codeer zelf.

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
cd huren als je zelf de platen al hebt? d8 het dus mooi niet, gwoon in de line in van je geluidkaart en opnemen maar :)

en 192kbit (gebruik ik) is echt niet te laag ofzow :)

Verwijderd

Op woensdag 11 oktober 2000 13:26 schreef oVeRLoaD het volgende:
cd huren als je zelf de platen al hebt? d8 het dus mooi niet, gwoon in de line in van je geluidkaart en opnemen maar :)

en 192kbit (gebruik ik) is echt niet te laag ofzow :)
Dat maakt niks uit. je hoort geen verschil in een mp3tje dat
128kbit is of 192kbit is. De geluids sterkte in niet met het menselijk oor te horen :)

Verwijderd

maaruh dit is wel een goede vraag. ik dload ook (te veel) mp3tjes. das dus niet legaal... maar als ik een album echt goed vind, dan koop ik het later op vinyl. zijn dan deze mp3tjes legaal, ik heb dan dus voor de rechten van zo'n album betaald, en ik heb er een kopie van op cd/hardeschijf..... Maar ik heb wel een andere bron hiervoor gebruikt.

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 21:26
Op woensdag 13 februari 2002 18:42 schreef Paradoxen het volgende:

[..]

128kbit is of 192kbit is. De geluids sterkte in niet met het menselijk oor te horen :)
Tuurlijk hoor je dat verschil wel! Of je hebt wel een heeeeeeel slecht gehoor ;)

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

joker1977

Tweakert

-quote-
128kbit is of 192kbit is. De geluids sterkte in niet met het menselijk oor te horen
Die 2 hebben niks met mekaar te maken. En je kunt (in bepaalde kritische gevallen) wel degelijk verschil horen tussen 128, 160, 192, 256 of zelfs 320 kbit/s. Neem maar eens applaus, castagnetten o.i.d. Zelfs op 320kbit/s klinken castagnetten nog niet zoals op CD.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:36
Op woensdag 13 februari 2002 18:42 schreef Paradoxen het volgende:

[..]

Dat hoor je dus echt WEL!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nietus wellus nietus!

Die MP3 discussie hebben we wel gehad. 99% hoort geen feiloos verschil tussen 128kbit en hoger bij een blinde test.

En als je de muziek koopt mag je inderdaad een kopie hebben. Als je die kopie eerder had, maakt denk ik verrekte weinig uit.

Deze discussie in NST&M, die mp3 discussie alsjeblieft niet WEER.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.