Toon posts:

samba onder zipslack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen hoe ik samba onder zipslack/slackware kan instellen. Voor zover ik heb begrepen moet ik die zelf compilen, maar als ik de handleiding volg dan klopt er iets niet. Ik moet op een bepaald moment het commando "make" gebruiken, maar dat kent ie niet.
Ik ben een leek op dit gebied en heb net 2 dagen linux op mijn machine draaien (ik zeg het maar vast ;))
Een vriend van mij heeft er ook al na gekeken, maar die weet het ook niet zo snel. Kan iemand mij helpen?

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

SAMBA <--> ZIPSlack ??
Waarvoor had je Samba ook alweer nodig? ;)
Waarschijnlijk heb je automake niet geinstaleerd.
Je hebt de development tools nodig uit disk D (Ik heb geen idee hoe zipslack er ook alweer uitzag. Alweer 2,5 jaar terug.)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

ripexx

bibs

Kijk eens op http://www.slackware.com, als het goed is kun je zo direct de package samba installeren en dan configureren. Waarom heb jij geen make, geen compileer software geinstalleerd?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik net al zei. ik ben nieuw in linux. Ik dacht dat dat al automatisch was mee geinstalleerd.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 18:24

ripexx

bibs

Dat is het voordeel ten opzichte van windows, hier staat standaard alles aan, in linux zul je zelf moeten bepalen wat je wilt. Dus als je geen overhead wilt krijg je die dus ook niet.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet eens weten waar je dat vandaan zou moeten halen

Verwijderd

Welke versie van ZipSlack heb je eigenlijk. Je kunt zoals al gezegd van die versie gewoon de Slackware packages installeren.
Samba voor Slackware-8.1 staat bijvoorbeeld op
ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/slackware/n/
FAQ over ZipSlack (enigszins verouderd):
http://www.slackware.com/faq/do_faq.php?faq=zipslack

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kernel 2.4.18 onder zipslack. Hoe kan ik zien welke versie ik heb?
Ik zal vanavond even kijken of ik die packages van internet kan halen en installeren voor slackware.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Op woensdag 03 juli 2002 15:17 schreef init22 het volgende:
ik heb de kernel 2.4.18 onder zipslack. Hoe kan ik zien welke versie ik heb?
Ik zal vanavond even kijken of ik die packages van internet kan halen en installeren voor slackware.
Linux 2.4.18 is inderdaad Slackware 8.1
Ergens op de ISO staat het versienummer in een duidelijk-gelabeled bestandje.
Pagina: 1