Toon posts:

Active directory renamen en Exchange 2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke ik ben wat dit aangaat een beetje een newbie..

:'( ik heb een domein controller met exchange draaien, nu heb ik deze (stom ik weet ut nu..) dezelfde naam gegeven als mijn domein.. Ik kan nu niet meer mailen en op m'n page hiervandaan... Als ik het domein via dcpromo verwijder, kan ik dan ongestraft een nieuw domein maken?? Zo ja moet ik dan Exchange opnieuw installeren.. Cq als ik Bsmtp aangevraagd heb, moet ik dan verde nog dingen wijzigen ivm de andere naam in het domein waarin exchange draait???

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Er is sinds kort een tool uit waarmee je je AD naam kunt aanpassen. Deze staat op www.microsoft.com/windows2000 ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
:7 En dit werkt goed.. Tenminste kan je daarmee alle instellingen behouden?? Ik neem aan dat dit goed werkt voor win2k server??

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Ik heb um niet durven te gebruiken, aangezien Microsoft altijd heeft gezegd dat dit not supported is

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
>:) he he dat d8 ik eigenlijk al wel.. :P Ik ga het wel ff proberen op een test server... :7

:? Is er overigens iem dit dit tooltje al wel heeft gebruikt :?

Verwijderd

http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/downloads/tools/domainrename/default.asp

Alleen ze hebben het er hier over dat je .NET server moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Jup, ik was hier al op gewezen.. het is voor zover ik kan zien ook idd voor .net |:( klote M$

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 03 juli 2002 13:41 schreef steeg het volgende:
Jup, ik was hier al op gewezen.. het is voor zover ik kan zien ook idd voor .net |:( klote M$
Ga jij ff ergens anders lopen flamen |:(

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
;( Sorry, ik wist niet dat het verboden was om pissig te worden op M$

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 03 juli 2002 11:50 schreef steeg het volgende:
Oke oke ik ben wat dit aangaat een beetje een newbie..

:'( ik heb een domein controller met exchange draaien, nu heb ik deze (stom ik weet ut nu..) dezelfde naam gegeven als mijn domein.. Ik kan nu niet meer mailen en op m'n page hiervandaan... Als ik het domein via dcpromo verwijder, kan ik dan ongestraft een nieuw domein maken?? Zo ja moet ik dan Exchange opnieuw installeren.. Cq als ik Bsmtp aangevraagd heb, moet ik dan verde nog dingen wijzigen ivm de andere naam in het domein waarin exchange draait???
Exchange 2000 of Exchange 5.5?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Exchange 2000

Verwijderd

Voor zover ik weet wordt dat dus gewoon je AD slopen en opnieuw opbouwen...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je hoeft active directory niet te renamen, je moet alleen je 'internet domein' in te stellen bij recipient policies.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:06 schreef axis het volgende:
Je hoeft active directory niet te renamen, je moet alleen je 'internet domein' in te stellen bij recipient policies.
:) Dit neem ik aan in Exchange.. Alleen, ik ben ff wat aan het testen geslagen op een pctje, als ik de domeinnaam gewijzigt heb. Klopt het dan dat Exchange gaat zeuren???

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op woensdag 03 juli 2002 15:09 schreef steeg het volgende:

[..]

:) Dit neem ik aan in Exchange.. Alleen, ik ben ff wat aan het testen geslagen op een pctje, als ik de domeinnaam gewijzigt heb. Klopt het dan dat Exchange gaat zeuren???
Je kunt bij je Exchange System manager, bij recipient policies je 'mail' domein aanpassen (SMTP), dan ga je naar je 'recipient update service', je klikt met de rechtermuisknop een van de items, je klikt op rebuild, dan weer rechtermuisknop > update now, en dit ook voor de andere.

Als je nu in Active Directory Users and Computers kijkt, en je vraagt de properties op van je useraccount, zou je emailadres veranderd moeten zijn in <username>@nieuwdomein.iets.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
:) bedankt voor de tip man! :7 toch nog een spoedcursusje exchange :P

Nu ben ik ermee bezig, alleen na dcpromo en een nieuw domein gemaakt te hebben krijg ik Exchange niet geinstalled :'(.. iemand tips???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer :?

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 16:29 schreef steeg het volgende:
:) bedankt voor de tip man! :7 toch nog een spoedcursusje exchange :P

Nu ben ik ermee bezig, alleen na dcpromo en een nieuw domein gemaakt te hebben krijg ik Exchange niet geinstalled :'(.. iemand tips???
Ja, de restore draaien van Exchange
met ADSI forestprep ongedaan maken
verwijder exchange
installeer exchange opnieuw

Verwijderd

Topicstarter
:'( Bij nader inzien wordt het toch opnieuw installeren :'(

Windows 2k server werd helemaal gek :r

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 03 juli 2002 14:07 schreef Koffie het volgende:
Ga jij ff ergens anders lopen flamen |:(
Sorry, maar ik moet 'm toch wel gelijk geven.
Als die tool niet geschikt is voor win2000 AD domains te renamen hoort-ie gewoon niet bij
http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/downloads/tools/domainrename/default.asp te staan.
Op donderdag 04 juli 2002 13:51 schreef steeg het volgende:
Bij nader inzien wordt het toch opnieuw installeren :'(
Windows 2k server werd helemaal gek
Ik zat er eigenlijk op te wachten.
Helaas...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 22:27 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik moet 'm toch wel gelijk geven.
Als die tool niet geschikt is voor win2000 AD domains te renamen hoort-ie gewoon niet bij
http://www.microsoft.com/WINDOWS2000/downloads/tools/domainrename/default.asp te staan.
Dat komt omdat er nog geen .NET sectie is, gewoon goed lezen voordat je het gebruikt ;)
Ik zat er eigenlijk op te wachten.
Helaas...
Ik niet, want mijn oplossing had ook gekunnen.
Pagina: 1