autoradio verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 17:04
Ik heb maandagavond m'n eerste eigen auto gekocht (hiervoor reed ik in lease-auto's). Het is een Opel Astra 1.6i GLS uit 1992 en hij ziet er nog prima uit voor z'n leeftijd :)

Nu zit de originele standaard autoradio-cassettespeler er nog in, en die wil ik (uiteraard) graag vervangen voor een betere speler. Ik zit te denken aan een vette JVC autoradio-CDspeler met MP3 ondersteuning :9~

Mijn vraag is nu: HOE haal je zo'n autoradio eruit? Is daar een standaard manier voor? Ik ben dus een totale NOOB op dit gebied, maar wil het wel graag leren. Het is dus een Philips geval dat fabrieksaf in de auto zit, maar wel een normaal formaat heeft (DIN neem ik aan?) en zo op het oog wel te verwijderen moet zijn.

Tips, aanwijzingen, handleidingen, adviezen en dergelijke zijn van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Eigenlijk weet ik er niet zoveel van maar ik heb wel een losse autoradio die ik nu bij mijn treintjes gebruik :P. Volgens mij kun je dat ding er gwoon uittrekken of moet je wat buigen (de behuizing van mijn autoradio is daarom ook wat verbogen). Er kunnen ook wel schroeven inzitten. Das alles wat ik weet :?.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Meestal krijg er speciale sleuteljes bij (als je er een nieuw koopt) die je in kleine gleufjes naast de radio kan steken. Dan worden er lipjes ingedrukt en kan je hem er uitschuiven, als je die niet hebt.. tsja probeer dan eens aan de achterkant onder het dashboard te komen en een beetje te kijken hoe die vastzit.
Of probeer zo'n sleuteltje te maken, is meestal gewoon een rechthoekige, langwerpige strip metaal van een bepaalde breedte en lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
met die twee "sleuteltjes" die je bij je nieuwe radio krijgt kun je je oude er zo uittrekken. Haal het afdekplasticje wat waarschijnlijk rond de radio zit weg en je ziet aan beide kanten 2 gaatjes zitten, steek daar de pinnetjes in en trek de radio er uit :)

izze simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Anders wil een decoupeerzaagje ook wel als sleutel fungeren, of een heel klein spijkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:04
Zitten er niet toevallig 4 gaatjes aan de zijkanten van de radio? 2 aan elke kant dus. Hier kun je eventueel een breinaald/boortje steken om hem los te trekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 13:00 schreef Juggernaut het volgende:
met die twee "sleuteltjes" die je bij je nieuwe radio krijgt kun je je oude er zo uittrekken. Haal het afdekplasticje wat waarschijnlijk rond de radio zit weg en je ziet aan beide kanten 2 gaatjes zitten, steek daar de pinnetjes in en trek de radio er uit :)

izze simpel
Neuh. :P

(Bijna) Iedere fabrikant heeft een eigen systeem om zijn radio uit het Dashboard te "unlocken".

Europees spul (Blaupunkt, Philips, Grundig) is echter behoorlijk gestandariseerd, namelijk links en rechts van de radio 2 gaatjes. Hier kun je een willekeurig prikkertje instoppen, zoals tandenstokers ofzo, dan klikt die los en kun je hem eruittrekken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 23-05 08:43

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ga naar je audioboer en koop je nieuwe radio, laat ze dan meteen je oude eruit trekken, zij hebben alle soorten en maten pinnetjes...

oja, ik zou niet voor JVC gaan, is nogal brak merk kwa autoadioz

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JVC brak? Als ik nu een nieuwe radio zou moeten kopen zou het er waarschijnlijk een uit de KD-SH serie zijn, topspul! Al weet ik het niet hoe het met de goedkopere series gesteld is, de duurdere zijn echt wel goed.... :)

* stylezzz blijft toch nog even met z'n panasonic spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op woensdag 03 juli 2002 13:55 schreef dominator het volgende:
JVC brak? Als ik nu een nieuwe radio zou moeten kopen zou het er waarschijnlijk een uit de KD-SH serie zijn, topspul! Al weet ik het niet hoe het met de goedkopere series gesteld is, de duurdere zijn echt wel goed.... :)

* beschuitfluiter blijft toch nog even met z'n panasonic spelen
tja ik heb er zelf slechte ervaring mee, maar dat waren wel de goedkopere series van rond de 400 gulden

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 15:19
JVC en brak, het is een van de weinige met 3 jaar garantie en ik vind ze echt SUPER heb er inmiddels 3 (elke auto 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op woensdag 03 juli 2002 14:02 schreef joosd het volgende:
JVC en brak, het is een van de weinige met 3 jaar garantie en ik vind ze echt SUPER heb er inmiddels 3 (elke auto 1)
patser ;)

ieder zijn smaak denk ik...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Precies, zo lang het maar geen sony(t) is komt het allemaal wel goed.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 20-05 21:32

@r!k

It is I, Leclerq

Pioner heb ik zelf en daar ben ik echt zeer tevreden over.

maar die philips hoort inderdaad an elke kant 2 gaatje te heben, je kunt hier eventueel ook een wat grotere spijker in spijker en hem eruit trekken, mar die klemmetjes zijn er vor gemaakt dus als je die ergens hebt zou ik zeker die nemen.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je hebt twee beugeltjes nodig die er zo uitzien:
code:
1
2
3
4
5

Deze druk je in de gaatjes aan de rechter en linker kant, waarna je hem met die beugeltjes er zo uit trekt.
Heb net vorige week een Astra radio van m'n pa vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39349

[hehe]Zet em in de bijlmer met je ramen naar omlaag ..en filmen maar ;] [/hehe]

Bij de meeste autoradio's moet je van die dingen prikken aan de zijkanten en dan eruit trekken. Of je laat het even doen bij een autoradiospeciaalzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

SOny HEadunits is weinig mis mee. De versterkers op zich ook niet. Alleen de Xploid luidspreker serie moet je mijden op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16940

Op woensdag 03 juli 2002 13:39 schreef Wekkel het volgende:
Anders wil een decoupeerzaagje ook wel als sleutel fungeren, of een heel klein spijkertje.
Met een decoupeerzaag zal het zeker wel lukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 17:40

Eraser127

Nijkerk

m'n pa had op z'n radio links en recht 2 gaatjes zitten waar zo'n beugeltje in kan zodat je de radio eruit kan halen. Ff een spaak verbogen en je hebt een prima beugeltje :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Op woensdag 03 juli 2002 13:41 schreef dominator het volgende:
Zitten er niet toevallig 4 gaatjes aan de zijkanten van de radio? 2 aan elke kant dus. Hier kun je eventueel een breinaald/boortje steken om hem los te trekken....
Ja, dat klopt, er zitten 2 gaatjes aan elke kant van de unit. Ik had al een vermoeden dat het te maken had met het verwijderen van de radio. Cool, dat ga ik proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Op woensdag 03 juli 2002 14:20 schreef freakstar het volgende:
Heb net vorige week een Astra radio van m'n pa vervangen :)
Is het verder nog makkelijk? Ik bedoel, heeft die Astra radio een ISO connector aansluiting op de auto zodat ik een nieuwe radio-CD speler gemakkelijk aan kan sluiten als die ook een ISO connector heeft?

En heb je enig idee wat de specificaties van die Astra radio-cassette speler zijn? Hoeveel watt bv. Om een idee te krijgen wat het verschil met een 4 x 50 Watt speler zal kunnen zijn... :P Ik wil op termijn wel de standaard speakers gaan vervangen, misschien extra versterker + subwoofer inbouwen... Lijkt me een leuke hobby, hi hi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Astra heeft idd ISO connectors. :) Dus daar kun je zo de volgende radio inpluggen.

De "standaard" Astra radio had dacht ik iets van 4X20 watt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 21:31
Op woensdag 03 juli 2002 13:48 schreef beschuitfluiter het volgende:
En waarom dan wel?
Dikke onzin natuurlijk wat je hier verkondigt!
En hoezo goedkope series van 400 gulden.
Dat is een heel normale prijs voor een autoradio hoor.
En bij JVC krijg je daar een prima model voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op woensdag 03 juli 2002 15:34 schreef Yohost! het volgende:

[..]

En waarom dan wel?
Dikke onzin natuurlijk wat je hier verkondigt!
En hoezo goedkope series van 400 gulden.
Dat is een heel normale prijs voor een autoradio hoor.
En bij JVC krijg je daar een prima model voor!
Idd, mijn zus heeft ook een JVC, en ze heeft er nog geen problemen meegehad. Dat ding voldoet uitstekend

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Op woensdag 03 juli 2002 13:48 schreef beschuitfluiter het volgende:

Ik ben anders erg tevreden over mijn JVC radio met MP3 en dvd ondersteuning.

Maar ik denk niet het de bedoeling is om hier een JVC flame te beginnen.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wat betreft mijn keuze voor een JVC autoradio headset: ik wil er een die ook MP3 kan afspelen en ik heb de diverse threads over verschillende autoradio-CD speler met MP3 functionaliteit al doorgelezen. Ook andere review sites waar ze dat soort hardware bespreken trouwens. En de JVC en Kenwood setjes komen over het algemeen erg positief uit de tests en de gebruikers zijn er ook erg tevreden over.

Verder heb ik gezien dat in Duitsland bestellen een behoorlijke slok op de borrel scheelt, vergeleken met Halfords prijzen bv. Dan maar ff wat langer wachten, maar als dat meer dan 100 Euro scheelt is dat het wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Op woensdag 03 juli 2002 11:43 schreef Haay het volgende:
Ik heb maandagavond m'n eerste eigen auto gekocht (hiervoor reed ik in lease-auto's). Het is een Opel Astra 1.6i GLS uit 1992 en hij ziet er nog prima uit voor z'n leeftijd :)

Nu zit de originele standaard autoradio-cassettespeler er nog in, en die wil ik (uiteraard) graag vervangen voor een betere speler. Ik zit te denken aan een vette JVC autoradio-CDspeler met MP3 ondersteuning :9~

Mijn vraag is nu: HOE haal je zo'n autoradio eruit? Is daar een standaard manier voor? Ik ben dus een totale NOOB op dit gebied, maar wil het wel graag leren. Het is dus een Philips geval dat fabrieksaf in de auto zit, maar wel een normaal formaat heeft (DIN neem ik aan?) en zo op het oog wel te verwijderen moet zijn.

Tips, aanwijzingen, handleidingen, adviezen en dergelijke zijn van harte welkom :)
waar woon ik heb de beugeltjes liggen ik woon in nijmegen.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Kijk niet verder als de KD-SH909! Perfecte headset, maar ik zou hem gewoon in nederland halen. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is nog niet vaak gelukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 21:31
Op woensdag 03 juli 2002 15:54 schreef Haay het volgende:
Verder heb ik gezien dat in Duitsland bestellen een behoorlijke slok op de borrel scheelt, vergeleken met Halfords prijzen bv. Dan maar ff wat langer wachten, maar als dat meer dan 100 Euro scheelt is dat het wel waard!
Waar denk je dat de mediamarkt z'n radio's weg haalt.
En dan worden ze ook nog bulk ingekocht.
Zijn volgens mij geen zaken die kunnen concureren met de autoradio prijzen van de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik woon in Almere, dus is Nijmegen niet naast de deur. Maar volgens mij moet het ook zonder beugeltjes wel te doen zijn.

En de KD-SH909 is inderdaad 1 van de modellen die ik aan het overwegen ben. De KD-SH99RB (?) die vrijwel identiek is maar wel zwart is een andere optie.

En MediaMarkt... Hm, is een optie ja. Heb er vorige week ook nog een nieuwe DVD-speler gekocht, heh heh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
mediamarkt == fout

Marktverpester kun je het beter noemen..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zet je auto een uurtje in Amsterdam met de deuren niet op slot.... ;)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28310

Op woensdag 03 juli 2002 16:09 schreef dominator het volgende:
mediamarkt == fout

Marktverpester kun je het beter noemen..... ;)
Ja en ik schaam me er voor dat ik er gewerkt heb.

Afbeeldingslocatie: http://my.maraex.com/mediamarkt.jpg
Zelfs de puppen weten er raad mee. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 10:43
[ On topic ]

Er is al uitvoerig beschreven dat je die 4 gaten aan de zijkant moet vullen met tandenstokers of spaken of wat dan ook.

Maar soms zit het apparaat ook nog vast aan de achterkant met één plastic bout of click systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Aan de achterkant ook vast? Heb ik (nog) niet meegemaakt, meestal zit hier een rubber dop die ervoor dient om trillingen op te vangen. Hoe zou je dat ooit los moeten maken trouwens zonder je hele dashboard open te slopen?
Pagina: 1