cmos in bios?? help!

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Ik heb de volgende vraag, zit het cmos, dus het geheugen waar alle instellingen van het bios in opgeslagen worden in een externe chip of gewoon in de bios ROM??...

Omdat ik waarschijnlijk me bios verminkt heb door het te wissen dmv van de jumper,terwijl er spanning op de voeding stond (Dus +5 volt op het mobo).

Als ik nu vanuit het bios eruit ga en dus restart slaat ie vast, of ik nou save of niet save, het scherm wordt zwart alle onderdelen restarten maar geen beeld..

Verwijderd

Als je weet wat ROM betekent had je deze vraag niet gesteld: Read Only Memory. De bios settings worden inderdaad op een chip opgeslagen die je meestal zonder hulp van een soldeerboud kunt vervangen :-)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 11:58 schreef remsie het volgende:

Omdat ik waarschijnlijk me bios verminkt heb door het te wissen dmv van de jumper,terwijl er spanning op de voeding stond (Dus +5 volt op het mobo).[/quote]AUWWWWW :(
Ik ben bang dat je een spannings lijntje of chipje op jouw moederbord kunt hebben opgeblazen.. :r

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46

DJ

De settings van een mobo worden voor zover ik weet opgeslagen in het nvRAM van een mobo. Dit is geheugen dat in de chipset zit of op een apart chipje zit (vaak samen met de clock). Dit zit dus niet fisiek in het BIOS.

Correct me if i'm wrong :)

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
bedankt voor de reacties