Duron 800 vs Pentium III

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
Hoi. Ik wil voor mn ouders hun systeem (waar ik ook op internet), een nieuw moederbord met processor ingooien, omdat de huidige moederbord aan zn einde raakt.

Momenteel zit er een of ander vaag Chaintech moederbord, met een Pentium III 450MHz processor erop.

Is de Duron 800 met een ECS moederbord Elitegroup K7S6A een goed alternatief? Is het qua prestaties (tekstverwerken, internetten, printen, kazaa, muziek downloaden) vergelijkbaar met de Pentium 450 of is het slechter?

Ik ga voor deze processor, omdat ik niet al te veel geld kwijt wil zijn.
(ik heb nergens topic over P3 vs duron kunnen vinden)
Dank jullie wel alvast!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een intel met een amd vergelijken ;)

Maar in dit opzich is de duron sneller. niet doordat hij 800Mhz is, maar de technologie is wat vernieuwender.

laten we zeggen, je ouders gaat er op vooruit :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Pak minstens een 1ghz, anders krijg je er er later spijt van. Een k7s6a is niet nodig > k7s5a is ook goed :)

[edit]
niet gelezen dat het voor je ouders was |:(

Arch Linux

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een ECS K7S5a en een duron 850mhz werkt perfect. kan er nog mee gamen en en al . ik denk dat je zelfs nog op de 450mhz pentium 3 er op vooruit zal gaan.

<Edit? theNetrunner was me voor <Edit>

Verwijderd

Neem inderdaad gewoon meteen een duron 1ghz. Kost maar een beetje meer, terwijl je een heleboel meer prestatie hebt. Het is echt geen domme investering

• meelmark
he thanks! dan ga ik maar voor de 1000... scheelt niet zo veel.. dank je voor het advies!

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Verkopen ze nog Durons onder de 1100?
Ik heb zelf de 1200 en die blaast elke pentium 3 eruit.
Durons zijn goedkope }:O blazers.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:51 schreef SHADOWCOM het volgende:
Yep, mijn goedkope Duron 800 blaast me neef zun PIII 850 omver met de }:O >:) ( ff als voorbeeld te nemen :P )

C:\>_

Verwijderd

ik ben zelf ook erg tevreden met duron's, ik zou zelf eerder een duron 1200 nemen dan een tb 1200, natuurlijk mede doordat ik hem voor gamen gebruik en ie lekker over te klokken is :D,

Maar ik zou liever een duron 800 hebben dan een PIII 800

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zelf ging ik van een PIII-450 op ABIT BE6 naar een duron800 op een Gigabyte 7IXE4 en ik moet zeggen dat die duron toch echt wel effe lekker sneller is dan die PIII :)

Verwijderd

duron scoort gelijk / beter dan p3, althans in de sandra benchmarks. Mijn duron 750 (spitfire core) trok @ sandra elke 1g proc er uit (na wat kleine aanpassingen aan de multiplier en fsb uiteraard >:) )

Duron's zijn gewoon goed te klokken goedkopen processortjes. Aanrader!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Een Duron is clock voor clock over het algemeen sneller als een Katmai P!!!, dus reken maar uit, je gaat van 450 naar 800~1000Mhz, dat merk je wel :) Hij komt zelfs enorm dicht in de buurt van een gelijk geclockte P!!! Coppermine.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb laatst toevallig ook een ECS K7S5A met Duron 1000 in het ouderlijk huis geparkeerd (<1000 was niet te krijgen :)), en heb zelf nog van verleden jaar een 800. Niks geen klachten, lekker snel, etc. etc. Voor ouders anyway: prima!

}:O Vroem! }:O

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 21:37

Tjark

DON'T PANIC

Is het qua prestaties (tekstverwerken, internetten, printen, kazaa, muziek downloaden) vergelijkbaar met de Pentium 450 of is het slechter?
Ik denk dat je ouders niet zoveel zullen merken als ze idd alleen de bovenstaande zaken doen.

Misschien merken ze het beter dat je het OS opnieuw hebt geinstalleerd waardoor alles soepeler loopt.

(btw: ik neem aan dat de hoeveelheid mem en de Hd hetzelfde blijven)

*insert signature here

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Waarom geen nieuw bordje voor die Pentium !!! ?

Scheeld weer in de kosten en voor internetten en word is dat ook wel genoeg lijkt me :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

http://www.arstechnica.com/reviews/2q00/duron/duron-1.html

hier kan je dus je conclusie uit trekken, de duron schopt de kont van alle processoren qua prijs / prestatie.... en dat is toch het belangerijktste aspect voor een huis/tuin/keuken computer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 04 juli 2002 09:46 schreef FastBunny het volgende:
Waarom geen nieuw bordje voor die Pentium !!! ?

Scheeld weer in de kosten en voor internetten en word is dat ook wel genoeg lijkt me :)
een fatsoenlijk PIII bord *(Slot1) is niet echt goedkoop, duron upgrade is dan vaak goedkoper (ja, heb er zelf ook over zitten denken namelijk)

• meelmark
Ik ben eruit hoor.. vandaag besteld!

ECS K7S5A-LAN
AMD DURON 1200

Groeten

Verwijderd

pfff bullshit

een maat (via internet) heeft een 1266MHz P3 9.5x133 @ 11x133 1463 dat is echt een AMD en PIV killer hoor! draaid ze der allemaal uit!

Verwijderd

mmm als het mot kan ik nog wel aan 900 cpu's komen (misschien zelfs wel lager) nieuw he

Verwijderd

Jaja daar hebben we weer de discusie, :) [topic=306495/1/25]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:03
Op dinsdag 09 juli 2002 19:09 schreef T-Mug het volgende:

[..]

pfff bullshit

een maat (via internet) heeft een 1266MHz P3 9.5x133 @ 11x133 1463 dat is echt een AMD en PIV killer hoor! draaid ze der allemaal uit!
Mag ik vragen waar je maat die Intel P3 engineering sample vandaan heeft?

Verwijderd

pfff bullshit

LOL, een maat via internet, vet gelul dus, kijk es wat je zegt, die maat zou de multiplier veranderd hebben, en dat is op een intel echt niet mogelijk. nu moet ik wel zeggen dat mijn intel celeron 1,2@1,6Ghz (tualatin @ 133Mhz FSB) volgens sisoft inderdaad alle p4's t/m 2Ghz eruittrekt, nu heb ik ook een p4, maar die voelt toch een stukkie sneller, zal wel door het stukken snellere geheugen komen.

Verwijderd

[..]

pfff bullshit

Ja net als deze cker: [topic=546027/1/25]

Verwijderd

[..]

pfff bullshit

leuk maar bij zulke boute uitspraake horen bewijzen(specs) wij willen specs zien, stuur de pic's van en benchmark maar op naar mij en ik zet ze op i-net voor je

• Erik1
  • Niet online

[..]

pfff bullshit

He :? Vraag hem eens waar hij die PIII vandaan heeft! Ik wil ook wel een PIII waarvan je de multiplier kunt veranderen!

Verder nogg ff 1 vraagje, ik heb een PIII Copermine @ 5x140 (700MHz) en iemand anders een Duron 9x100 (900MHz) Allebei 256MB SD-RAM. Welke is nu sneller? Ik denk de duron want het is wel 200MHz verschil, maar ik weet het niet zeker

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 19:55 schreef Erik1 het volgende:

[..]

He :? Vraag hem eens waar hij die PIII vandaan heeft! Ik wil ook wel een PIII waarvan je de multiplier kunt veranderen!

Verder nogg ff 1 vraagje, ik heb een PIII Copermine @ 5x140 (700MHz) en iemand anders een Duron 9x100 (900MHz) Allebei 256MB SD-RAM. Welke is nu sneller? Ik denk de duron want het is wel 200MHz verschil, maar ik weet het niet zeker
Uhhuh...hij heeft een golden sample...tuurlijk :Z

die dingen zijn zo zeldzaam als het konthaar van sinterklaas (niet de mod , lol) man!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

[..]

pfff bullshit

Zulke beweringen op dit forum (en ook nog eens vergezeld van "pfff bullshit") vragen om nadere toelichting; iedereen hier bijna weet dat P!!!'s multiplier locked zijn en engineeringsample's niet zomaar bij de obligate 'maat via het internet' terecht komen. Dus voor je zulke boute uitspraken doet je graag goed informeren en vervolgens zo'n bewering hier staven met iets van bewijs.

Tweakers zijn over het algemeen niet zo dol op sprookjes en zo, het aantal replies op jouw post geeft dat wel aan :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:54 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Zulke beweringen op dit forum (en ook nog eens vergezeld van "pfff bullshit") vragen om nadere toelichting; iedereen hier bijna weet dat P!!!'s multiplier locked zijn en engineeringsample's niet zomaar bij de obligate 'maat via het internet' terecht komen. Dus voor je zulke boute uitspraken doet je graag goed informeren en vervolgens zo'n bewering hier staven met iets van bewijs.

Tweakers zijn over het algemeen niet zo dol op sprookjes en zo, het aantal replies op jouw post geeft dat wel aan :)
Precies...kijk, ik wil je best geloven hoor, maar het verhaal klinkt nogal ongeloofwaardig.. ikzelf ben namelijk toen ik nog Intel's gebruikte op zoek geweest naar een golden sample Pentium3 CPU, maar niks gevonden.. helemaal niks! die dingen kun je gewoon NIET krijgen, en al helemaal niet "via een maat van internet".

Als je echt bij je standpunt blijft, wil ik graag bewijs zien !

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

je denkt toch niet echt dat een PIII 450 kan tippen aan een Duron 800 - 1000 he?

Ook een Celeron en een PIII schelen niet zoveel dat een dubbele clock niet uitmaakt :)

Door de mindere hoeveelheid cache is de een op gelijke clock iets sneller dan de ander, maar meer niet.

Daar komt bij dat waarschijnlijk de cache op je PIII op halve cpu clock loopt terwijl de cache van de duron op full cpu speed loopt :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:54 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Het is mij al vaker op gevallen dat meneer T-mug wazige verhalen op loopt te hangen. Gezien het aantal posts zou hij toch wel beter moeten weten en geen onzin verkopen. Je komt zo ook wel over als een nOOb omdat iedereen die een btje verstand heeft van computers weet dat p3's mp locked zijn.

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Op dinsdag 09 juli 2002 20:41 schreef Shakespeer het volgende:

[..]
die dingen zijn zo zeldzaam als het konthaar van sinterklaas (niet de mod , lol) man!
:D

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Op dinsdag 09 juli 2002 19:23 schreef Jaromir het volgende:

[..]

nu moet ik wel zeggen dat mijn intel celeron 1,2@1,6Ghz (tualatin @ 133Mhz FSB) volgens sisoft inderdaad alle p4's t/m 2Ghz eruittrekt, nu heb ik ook een p4, maar die voelt toch een stukkie sneller, zal wel door het stukken snellere geheugen komen.
Ik heb een duron 1,2 en volgens sisoft sandra istie bijna net zo snel als een PIV 1,6. :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb een duron 1,2 en volgens sisoft sandra istie bijna net zo snel als een PIV 1,6. :?
Dat zegt dus al genoeg. Ergo: staar je je dus niet blind op zulke synthetische benchmarks.. Zolang je PC stabiel is en hij naar je gevoel snel is, is er geen vuiltje aan de lucht :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 10 juli 2002 10:13 schreef bartbor het volgende:

[..]

Ook niet gek- je zit allicht naar de FPU performance te kijken, waar een Morgan bijzonder sterk in is en een Willamette bijzonder zwak in is.

Er zijn idd apps te verzinnen die met de Duron 1.2 sneller zullen gaan dan de P4 1.6

Oslik blyat! Oslik!

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:44
Ik denk toch dat een Intel Pentium III 1400 (512KB) je duron'tje in het niets laat lijken (alleen is de proc wel een stuk duurder :'()

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Pagina: 1