Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten te stap te wagen en XML/XSLT te gaan gebruiken voor een project waarmee ik bezig ben. Het gaat om een voorraad/verkopen rapportagesysteem met gegevens van een aantal winkels daarin. Het is de bedoeling dat leveranciers (vendors) een rapport krijgen met daarin de artikelen die bij hun ingekocht zijn. Van deze artikelen wordt het volgende vermeld.
Heb ik dit goed begrepen ? Zo nee, dan hoor ik graag jullie aanvullingen / suggesties hierop.
- De periode waarover het rapport gaat
- De totale voorraad (over alle winkels)
- Het totaal aantal verkopen (over alle winkels)
- De voorraad + verkopen per winkel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?xml version="1.0"?> <!ELEMENT rapport (vendor, periode, artikelen+)> <!ELEMENT vendor (naam, adres)> <!ELEMENT periode> <!ATTLIST periode van CDATA #REQUIRED> <!ATTLIST periode tot CDATA #REQUIRED> <!ELEMENT artikelen (omschrijving, voorraad, verkopen, winkels+)> <!ATTLIST artikelen id CDATA #REQUIRED> <!ELEMENT winkels (naam, voorraad, verkopen)> <!ATTLIST winkels id CDATA #REQUIRED> <!ELEMENT omschrijving (#PCDATA)> <!ELEMENT voorraad (#CDATA)> <!ELEMENT verkopen (#CDATA)> |
Heb ik dit goed begrepen ? Zo nee, dan hoor ik graag jullie aanvullingen / suggesties hierop.
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"