Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia 6210 ontdoen van KPN simlock

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik de simlock van mijn Nokia 6210 kan verwijderen.

Vorige week heb ik een aanvraag gedaan bij KPN om van hun een unlock code te krijgen, echter, dit kan ruim een maand duren. In mijn ogen totaal oneerlijk, zeker ook omdat ze zich verschuilen achter Nokia, terwijl KPN verantwoordelijk is.

Maar goed, wie heeft er het software programma wat ik zoek. De kabel heb ik in mijn bezit (tenminste, met deze kabel kan ik gewoon volledig gebruik maken van de officieele Nokia software). De versie van de telefoon is 05.56. Wie helpt mij :)

Verwijderd

JE hebt een m/fbus kabel nodig, dan heb je alleen nog een unlock programma nodig en klaar.
Ik weet niet of die kabel die je nu hebt ook werkt met die unlock programs maar die kabel werkt iedergeval wel met nokia logomanager., die f/mbus kabel dus/\

Probeer het programma Eepromtools maar, moet werken !
Draai dat wel onder win9x dan moet ie het zeker doen.
Doet het programma het dan niet dan heb je een andere kabel nodig.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Helaas zijn er geen unlockproggies die mogen van de mods hiero.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 11:44 schreef LuCaS het volgende:
Helaas zijn er geen unlockproggies die mogen van de mods hiero. Dus hier op tweakers mag het niet, en omdat niemand je emailadres kent, is het ook niet mogelijk op een andere manier.
Mag wel hoor maar onder voorwaarde dat het programma geen flash file naar de telefoon schrijft.

• Mark_V
Op woensdag 03 juli 2002 11:46 schreef Europeaan het volgende:

[..]

Mag wel hoor maar onder voorwaarde dat het programma geen flash file naar de telefoon schrijft.
Dat weet ik wel, ik heb zelf voorgesteld om die richtlijn aan te houden.

Helaas worden alle progsels die niet flashen wel als flashen gezien door de mods. Ik ben daar een paar maanden geleden nog over gaan rellen, maar niks meer van gehoord. Check: [topic=462944/1/200]

Verwijderd

Misschien ff voor de duidelijkheid hiero, je mag de software van de fabrikanten niet wijzigen.
Die software kan je wijzigen dmv flashen.
Voor flashen heb je een flashkabel nodig.
De topicstarter heeft een datakabel waar het dus ook mee kan, zonder te flashen.
Dit is dus wel legaal.
Alleen programma`s waar je een flashkabel en flashfile nodig voor hebt om te kunnen unlocken =illegaal.
Klaar.

• Kamikazi
  • Niet online
Ik heb heel bewust eerst de FAQ hierover gelezen, ik ben gewoon dat KPN gezeur nu zo zat! Vandaar mijn topic!

• Mark_V
Op woensdag 03 juli 2002 11:53 schreef Europeaan het volgende:
Misschien ff voor de duidelijkheid hiero, je mag de software van de fabrikanten niet wijzigen.
Die software kan je wijzigen dmv flashen.
Voor flashen heb je een flashkabel nodig.
De topicstarter heeft een datakabel waar het dus ook mee kan, zonder te flashen.
Dit is dus wel legaal.
Alleen programma`s waar je een flashkabel en flashfile nodig voor hebt om te kunnen unlocken =illegaal.
Klaar.
Helaas is het met ieder progsel waarmee je met een datakabel kan unlocken ook mogelijk om te flashen.

Je hoeft mij niet te overtuigen, ik weet perfect hoe het werkt, probeer het bij de mods :Y).

• Kamikazi
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:59 schreef LuCaS het volgende:Helaas is het met ieder progsel waarmee je met een datakabel kan unlocken ook mogelijk om te flashen.
Is dat zo? Zijn er geen specifieke "Unlock Only" programmas?

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op woensdag 03 juli 2002 11:55 schreef Kamikazi het volgende:
Ik heb heel bewust eerst de FAQ hierover gelezen, ik ben gewoon dat KPN gezeur nu zo zat! Vandaar mijn topic!
Na een jaar mag je KPN dat ding laten unlocken hoor..

En tsja, anders had je maar een geunlockte telefoon moeten kopen. Heel simpel dus.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Kamikazi
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 12:26 schreef Eguan het volgende:

[..]

Na een jaar mag je KPN dat ding laten unlocken hoor..

En tsja, anders had je maar een geunlockte telefoon moeten kopen. Heel simpel dus.
Hier moet ik gewoon even op reageren, jij hebt duidelijk nog nooit een toestel bij KPN gekocht...

A) Ik heb het toestel al meer als een jaar.
B) Een geunlockte telefoon kopen in combinatie met een abonnement (zonder kosten) was tot op een jaar geleden niet mogelijk!!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Op woensdag 03 juli 2002 12:32 schreef Kamikazi het volgende:

[..]

Hier moet ik gewoon even op reageren, jij hebt duidelijk nog nooit een toestel bij KPN gekocht...

A) Ik heb het toestel al meer als een jaar.
B) Een geunlockte telefoon kopen in combinatie met een abonnement (zonder kosten) was tot op een jaar geleden niet mogelijk!!
Dat heb ik dus wel gedaan. Na een jaar briefje opgestuurd en een paar dagen later had ik de unlockcode thuis liggen, geen probleem dus.

Aldus een tevreden KPN gebruiker :P

Tegenwoordig heb ik Vodafone, daar kreeg ik gewoon een geunlocked toestel :)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Gewoon eeprom tools gebruiken daar kan je niet mee flashen.

• Kamikazi
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 14:23 schreef Eguan het volgende:Dat heb ik dus wel gedaan. Na een jaar briefje opgestuurd en een paar dagen later had ik de unlockcode thuis liggen, geen probleem dus.
Na een jaar een briefje opgestuurd, en 3 weken later nog geen code... ondertussen loopt je nieuwe abbonement gewoon door...

Bellen naar KPN... "nee sorry dat ligt bij Nokia, daar kunnen wij niets aan doen" terwijl zij WEL verantwoordelijk zijn...

Twee aangetekende brieven later ("wij hebben nooit post van u gehad") was ik het zat.

Heb hem nu laten unlocken. Kostte mij 10 euro, en ben alles kwijt. Bye bye KPN :r
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.