"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Zij verwezen me door naar Formac, maar daar kan ik nergens een mailadres van vinden...
Is er niemand hier die er wat over weet?
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
De vraag is echter of je een pc driver kunt vinden
voor een kaart die eigenlijk bedoeld is voor een Apple.
Je kan hem erin doen en kijken of windows hem herkent.
Maar is voor eigen risiko. Ik heb zelf alleen theoretische
kennis van Apple, maar heb er nog nooit aan gesleuteld.
Maar aan de andere kant verwacht ik niet dat er fisiek
iets stuk zal gaan aan je mobo.
Anders moet je eerst maar even gaan kijken
of je drivers kan vinden.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Wat mijn idee dus was: een andere bios erin flashen (omdat het een standaard LSI-controller is, waar nu een Mac-bios in zit), en hiermee proberen of windows 'm herkent... Maar of dit gaat werken........Op woensdag 03 juli 2002 15:04 schreef cjdijk het volgende:
Zover ik weet is het inderdaad pci.
De vraag is echter of je een pc driver kunt vinden
voor een kaart die eigenlijk bedoeld is voor een Apple.
Je kan hem erin doen en kijken of windows hem herkent.
Maar is voor eigen risiko. Ik heb zelf alleen theoretische
kennis van Apple, maar heb er nog nooit aan gesleuteld.
Maar aan de andere kant verwacht ik niet dat er fisiek
iets stuk zal gaan aan je mobo.
Anders moet je eerst maar even gaan kijken
of je drivers kan vinden.
klinkt trouwens als een symbios 875je chipje... erg leuk..
Is idd een symbios 875 chipje... Wat is daar erg leuk aan als ik vragen mag? Ben er niet zo in thuis nl.Op woensdag 03 juli 2002 15:28 schreef darkmage het volgende:
Pci is Pci (joh? ja!), dus bios uitzetten en windows zou hem moeten herkennen...
klinkt trouwens als een symbios 875je chipje... erg leuk..
Editje: Hoe zet ik trouwens de bios uit bij zo'n ding dan? En kan ik niet een bios pakken van een willekeurige andere kaart, welke voorzien is van zo'n 875-chip?
Veel kaarten met een LSI/Symbios chip zijn rechtstreeks gebaseerd op een reference design van LSI Logic. Ga eens op LSILogic.com kijken of je een kaart met de zelfde specs en layout als jouw Formac kaart te vinden is. Als ze ook BIOS downloads hebben kun je die er op proberen te flashen.
Ik heb zelf een Advance 29161 SCSI controller met een QLogic chipsets waar je blij de beta BIOSsen van QLogic op kunt flashen.
Ik ben alleen bang dat er een of andere soort bios in zit welke alleen voor Apple geschikt is....
Maarre, wat is er nu trouwens zo "leuk" aan die LSI 875 chipset?
Ik heb de LSI-kaart geflashed met de laatste bios-versie voor de LSI 875 chip...
En tadaaa!!! Hij doet het dus ook nog! Ik heb die ouwe mac-bios wel ff gebackupped, maar die is eigenlijk nie meer nodig
Nu nog SCSI-schijven.....