Toon posts:

welk geheugen zit hierin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een oude pc die ik even voor iemand moet nakijken:

100 MHz Cyrix
32 MB RAM

nu is mijn vraag wat voor geheugen kan hierin zitten. is dit EDO of kan het al 100 MHz zijn?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
schroevendraaier :?
kan je volgens mij bij booten ook zien, net na het eerste bios scherm krijg je ws een tabelletje :)

maar zal wel edo/fp zijn denk ik

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 juli 2002 11:10 schreef the_predator het volgende:
ik heb hier een oude pc die ik even voor iemand moet nakijken:

100 MHz Cyrix
32 MB RAM

nu is mijn vraag wat voor geheugen kan hierin zitten. is dit EDO of kan het al 100 MHz zijn?
* dion_b zit eraan te denken zelf een smiley met schroevendraaier te GIMPen voor dit soort gevallen :+

UTFSchroevendraaier :)

Maar puur theoretisch:

Ondersteunde geheugen wordt door de chipset bepaald, de CPU heeft er erg weinig mee te maken (itt wat veel mensen schijnen te denken)

100MHz Cyrix- is dat echt 100MHz of PR100 :? :?

Kan 2 dingen zijn, namelijk een 5x86 of een 6x86 (MI).

Een 5x86 is een So3 CPU, dus eentje op een 486 mobo. 486 chipsets zullen meestal alleen FP slikken, geen EDO en zeker geen SDRAM. Aan de andere kant, de allerlaatste 486 chipsets (UMC 888 enzo) konden wel EDO slikken...

6x86 is een So5/7 chip, maar erg vroege So5 chipsets slikten ook geen EDO, alleen FP (EDO support had Intel pas vanaf de i430FX), toch zou ik hier voor EDO gokken.

Puur theoretisch zou je een van de eerste So5 CPU's op een van de laatste So7 mobo's kunnen hebben, en dan wel SDRAM hebben, maar dan nog is de kans groot dat het PC-66, niet PC-100 is.

Maar goed, ik hou op met theoretische gewauwel-

WE NEED MORE INFO TO BE ABLE TO HELP :z

Oslik blyat! Oslik!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Zal inderdaad wel edo/fp zijn, maar waarom schroef je hem niet gewoon ff open.

* Morty stemt voor een schroevendraaier smiley :P

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

Je moet tijdens het eerste scherm (waar oa de ram getest wordt) op pauze/break drukken en het nummer lings onderin noteren en hier posten (moet iets van een datum in verwerkt zitten).
Aan de hand van dat nummer is type en naam fabrikant te achterhalen.
Maar waarschijnlijk zitten alle banken toch vol, is het geheugen duur, heeft meer ram niet zo`n zin ,en zal win95 er na omstandigheden prima op werken.

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op woensdag 03 juli 2002 11:37 schreef dion_b een heel verhaal..
Conclusie: Zeer waarschijnlijk FP.. (en zeer waarschijnlijk 32 pins simms dus)..

Overigens wordt er bij veel van die oudere mobo's ook weergegeven of er edo wordt gebruikt tijdens het startup-scherm..

<hr>
Edit: dion_b: Idd.. dat moest 72 pins zijn :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 03 juli 2002 11:58 schreef Twynn het volgende:

[..]

Conclusie: Zeer waarschijnlijk FP.. (en zeer waarschijnlijk 32 pins simms dus)..

Overigens wordt er bij veel van die oudere mobo's ook weergegeven of er edo wordt gebruikt tijdens het startup-scherm..
32p SIMMs :? :+

72p SIMMs lijkt me toch :z

Oslik blyat! Oslik!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
de dimms zijn langer dan de edo's simms :) correct me if i'm wrong
Pagina: 1