Cpuidle Pro

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:23
Dit proggie gister even gedownload om te kijken of het inderdaad de HLT-command gaf. Dat deed het inderdaad. M'n cpu temp ging binnen 15 minuten van 45 graden naar 31 graden in idle stand. Maar wat ik ook merkte dat het systeem minder "geluid" gaf. Klopt dat?

Heb het een paar x aan en uit gezet en steeds hoorde ik volgende mij de fans wat minder snel draaien (is niet met het oog te zien. Wel bleef de rpm rond de 5100 staan.

Nog iets merkwaardigs. De cpu load bleef rond de 98-99%, terwijl er geen vertraging was oid bij programma's openen etc.

Sys specs:

Abit KX7
XP1800+
256 Mb PC2700 Samsung
Leadtek GF2Ti

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 19:49
Lijkt me wel geinig, maar ik draai een UD-client, zal wel weinig zin hebben dan :?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik wou eigenlijk zeggen welkom op GoT, maar je bent hier al een jaar.............

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Op woensdag 03 juli 2002 11:03 schreef toastingnow het volgende:

Nog iets merkwaardigs. De cpu load bleef rond de 98-99%, terwijl er geen vertraging was oid bij programma's openen etc.
Das normaal volgens mij, doet hij bij mij ook en het is ook cpuidle die je proc gebruikt dus het zal wel zo horen.

• toastingnow
Op woensdag 03 juli 2002 11:36 schreef Jake het volgende:
Ik wou eigenlijk zeggen welkom op GoT, maar je bent hier al een jaar.............
Tja, heb nou eenmaal nooit =meegemaakt met een proggie als cpuidle dat het systeem 'zachter' ging draaien. Of dat de cpu load op 98-99% ging staan. Ben ik nou echt zo stom/dom bezig?

Verwijderd

Is heel simpel: je gebruikt Windows 9X/ME. De idle thread van Windows (die normaal de CPU opwarmt, en geen HLT instructie ondersteund) wordt vervangen door die van CPUidle (die telkens een HLT instructie geeft, zodat de processor koeler wordt). Aangezien CPUidle een lage prioriteit heeft (maar wel hoger dan de idle-thread van Windows - waar je normaliter immers ook geen last van hebt!) wordt de processor koeler bij lage belasting.
Overigens heeft een fatsoenlijk OS dit standaard: Windows NT/2000/XP, Linux, Unix. In dit geval is een dergelijk progje niet nodig. No flame intended...

• toastingnow
Op woensdag 03 juli 2002 12:02 schreef Typhoon het volgende:
Is heel simpel: je gebruikt Windows 9X/ME. De idle thread van Windows (die normaal de CPU opwarmt, en geen HLT instructie ondersteund) wordt vervangen door die van CPUidle (die telkens een HLT instructie geeft, zodat de processor koeler wordt). Aangezien CPUidle een lage prioriteit heeft (maar wel hoger dan de idle-thread van Windows - waar je normaliter immers ook geen last van hebt!) wordt de processor koeler bij lage belasting.
Overigens heeft een fatsoenlijk OS dit standaard: Windows NT/2000/XP, Linux, Unix. In dit geval is een dergelijk progje niet nodig. No flame intended...
Non-taken, maar ik draai dus XP.

Pagina: 1