dual mobo voor celeron op 66FSB

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Topicstarter
Mijn abit bp-6 heeft deze week de geest gegeven. Als ik hem opstart krijg ik geen beeld meer: alles al geprobeerd (nieuwe bios, andere videokaart, geheugen) maar het hielp niet. :(

Nu wil ik graag een vervangend dual moederbord, maar er zijn alleen nog maar dual s370 moederborden die wel dual P3 ondersteunen, maar geen dual celerons :(
Weten jullie nog een moederbord die wel dual celerons op 66Mhz FSB ondersteund?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op woensdag 03 juli 2002 10:49 schreef Heideroosje het volgende:
Nu wil ik graag een vervangend dual moederbord, maar er zijn alleen nog maar dual s370 moederborden die wel dual P3 ondersteunen, maar geen dual celerons :(
Weten jullie nog een moederbord die wel dual celerons op 66Mhz FSB ondersteund?
Elk dual bord wat op de BX gebaseerd is kan in principe met dual celerons overweg.. Vaak zijn dat dual-slot 1 borden, dus moet je met slot1->socket370 converters werken.

Maar waarom probeer je niet gewoon een tweedehands bp6 op de kop te tikken? Die zijn tegenwoordig redelijk goed te vinden..

• Heideroosje

Heideroosje

Welcome To Paradise

Topicstarter
Ik heb al ff in vraag/aanbod gekeken, alleen daar stonden wel bp-6 + cpu, maar ik heb de cpu's al (ff onderhandelen). Moet ik dan ff op ebay zoeken.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
je kan ook op marktplaats kijken

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Talon
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

Voor zover ik weet zijn er maar drie borden uitgebracht die dat pikten.
Abit BP6
Gigabyte GBX6
en nog ECS ???

maar daar kan ik je al van vertellen dat alleen de BP6 nog goed tweedehands te krijgen is.

trouwens : geen beeld kan op sluiting duiden... dat is met de bp6 al snel het geval.
ik heb een paar kartonnetjes tussen het bord en de bodemplaat gedaan.
ook kan je het proberen om je machine met de aan-uit knop van je voeding een paar keer aan en uit te doen.
Dan start ie na twee keer proberen toch op.
Dit uit mijn grote BP6 ervaringen boekje ;)

• heron
  • Laatst online: 22-06 08:02
Op woensdag 03 juli 2002 11:22 schreef Talon iets
Ik heb een krant (dunnetje) tussen mn mobo en de bodemplaat gelegd, maar hij doet het nog steeds niet :(
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen???

<edit>
heron = heideroosje, zit nu alleen op de comp van mn broer te werken ;)
</edit>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal de BP6 uit de kast en check elk condensator of ze nog intact zijn, m.a.w. dat ze geen opgebolde c.q. lekkende bovenkant hebben. Dat is namelijk vaak het geval met alle Abit plankjes uit de tijd van de BP6. Indien dit het geval is, dan kun je met behulp van een soldeerboutje alle condensatortjes vervangen. Let er wel op dat je kwaliteitscondensatoren neemt en dan nog het liefst met een tandje grotere capaciteit (bijv. een 1500uF vervangen door een kwaliteits 2200uF), dat komt de stabilietit zeer zeker ten goede :)

• heron
Ik heb ff op het mobo gekeken en ik zie geen lekkende condensatoren of gesprongen. Ook zijn de chips nog gewoon intact.

Maar als ik opstart komt op alles stroom te staan (ps2 toetsenbord knippert, hd lampje, fannen gaan draaien en het koelblok op mn grafische kaart wordt ook warm), ik vind dit een vaag probleem

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Treedt er ook floppy activiteit op? Zoja, wanneer dan? Heb je al een ander videokaart geprobeerd? Hoor je geen piepjes wanneer hij opstart? Zoja, hoeveel en hoelang?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op woensdag 03 juli 2002 11:22 schreef Talon het volgende:
Voor zover ik weet zijn er maar drie borden uitgebracht die dat pikten.
Abit BP6
Gigabyte GBX6
en nog ECS ???
Je vergeet de gygabyte ga 6bxd,en verder ales dual slot 1 borden. Deze heb ik ook, net 2,5 maand geleden aangeschaft, wel nieuw , maar voor 75 euro. Uiyteraart met volledige garantie.

Ik kon kiezen tussen dual socket (bp6) of slot 1(6bxd), uiteraard heb ik de slot 1 genomen, maar mischien hebben ze die socket board nog, Was bij www.hugenex.nl dan naar aanbiedingen, en dan naar Diverse onderdelen...

Edit?: Zie dat er of nog een slot 1 is, of dat ze vergeten zijn de site te updaten, bellen kan altijd..

Vraag dan ff naar "mathijs" als je slim bent :)
Hugenex Computers
Norgervaart 1
9421 TD Bovensmilde

Telefoon: 0592 - 355199
Telefoon: 0592 - 355122
Fax: 0592 - 355155

Internet: www.hugenex.nl
E-mail: hugenex@hugenex.nl

Bank: ING 68.49.49.431
Giro: 7227295
KvK Meppel nr. 040-37730
BTW nr. NL808290824B01

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• heron
Op woensdag 03 juli 2002 13:42 schreef BalusC het volgende:
Treedt er ook floppy activiteit op? Zoja, wanneer dan? Heb je al een ander videokaart geprobeerd? Hoor je geen piepjes wanneer hij opstart? Zoja, hoeveel en hoelang?
Er is geen floppy activiteit en ik hoor geen piepjes: dat is nou juist het vreemde. Ik heb 3 videokaarten geprobeerd : matrox g330, Creative tnt2 ultra en een s3 pci, en het hielp niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je een andere powersupply geprobeerd? Met minimale configuratie geprobeerd te starten? (alleen mobo, één CPU, één reepje geheugen en een PCI videokaart - dus geen harddisks en andersoortig zut) Probeer hierbij ook de beide CPU's afzonderlijk.

Als je dan nog geen haar verder komt, dan weet ik het ook niet meer :{

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had een oude Tyan die dat aankon ja, typenummer weet ik niet meer, hij had een LX chipset en kon 2x een PII of Celeron aan tot 366 Mhz....zonder bios update, met tot 450 dacht ik.

• heron
Op woensdag 03 juli 2002 14:02 schreef BalusC het volgende:
Heb je een andere powersupply geprobeerd? Met minimale configuratie geprobeerd te starten? (alleen mobo, één CPU, één reepje geheugen en een PCI videokaart - dus geen harddisks en andersoortig zut) Probeer hierbij ook de beide CPU's afzonderlijk.

Als je dan nog geen haar verder komt, dan weet ik het ook niet meer :{
Ik heb nu een loodzware 450w voeding, maar ik ga ff een andere proberen. De rest zal ik ook ff testen

<edit>
Kan iemand de topic-titel aanpassen in "probleem met abit bp6)
</edit>

• heron
Ik heb alles geprobeerd wat hier besproken is en hij doet het nog steeds niet :'(
Ik ga wel met abit nederland bellen om te kijken of zij wat kunnen doen :(
iig geval bedankt voor de hulp ;(

• heron
Op woensdag 03 juli 2002 13:46 schreef heron het volgende:

[..]

Er is geen floppy activiteit en ik hoor geen piepjes: dat is nou juist het vreemde. Ik heb 3 videokaarten geprobeerd : matrox g200, Creative tnt2 ultra en een s3 pci, en het hielp niet.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:14

nrg

Heb je de BIOS al gecleared?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 03 juli 2002 17:53 schreef nrg het volgende:
Heb je de BIOS al gecleared?
Hij heeft zelfs een ander BIOS geflasht.. :X

Ik hoop dat een belletje naar Abit wel het een en ander oplost. Anders wordt het maar een tweedehandsje :)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:14

nrg

Op woensdag 03 juli 2002 17:57 schreef BalusC het volgende:

[..]

Hij heeft zelfs een ander BIOS geflasht.. :X
Uh, excusez-moi :P

• heron
abit heeft gereageerd en stuurt een nieuwe bios op :)

• Heideroosje

Heideroosje

Welcome To Paradise

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 13:46 schreef PsYgHo het adres van een computerboer
Hee, dank je, ik heb ff gemeeld en ze hadden nog een bp6 liggen voor 50E :). Dit is goedkoper dan als ik een ander bord moest kopen *D
Pagina: 1