[car audio] Aldi Medion Mp3 autoradio

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
2 dominator :

ik loop een verhaal af te steken over dat de prijs kwaliteit verhouding erg goed is van de lenco.....en jij komt met de conclussie dat wanneer de lenco even duur was als een pioneer/kenwood/whatever men niet voor de lenco kiest......... duh!!!!!dan verandert de prijs/kwaliteit verhouding negatief en steekt een a merk er inderdaad boven uit.

Je moet alleen niet vergeten dat mensen bepaalde financieele prioriteiten stellen de een vind een autoradio wel belangrijk de ander wat minder. Dus voor mensen met een laag budget is lenco een goed alternatief in mijn ogen tenminste. Je moet dan alleen niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang zit echter zin je ook niet op de achterste rij met een vent van 2 meter voor je ;-)

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
Op vrijdag 12 juli 2002 16:06 schreef Haay het volgende:
Ik ben de afgelopen weken ook bezig geweest met me orienteren op een autoradio CD/MP3 speler. Inmiddels ben ik er uit en ga ik voor de JVC KD-LH7 4x50 Watt die voornamelijk goede kritieken krijgt. Zie bv. de gebruikerservaringen op kieskeurig.nl.

Bij DeBlock kost die JVC KD-LH7 339 Euro en volgens de website krijg je er ook nog een 40 Euro DeBlock waardebon bij.

Misschien niet de goedkoopste manier om eraan te komen, maar wel zo gemakkelijk. Kunt meteen terug naar de winkel voor garantie als er iets mis is. Ga niet moeilijk doen met bestellen uit Duitsland via wazige constructies met vooruit betalen enzo!

Nu me gaan orienteren op goeie speakers om de standaard ingebouwde Opel speakers te vervangen :)
Hey das tof ! :) Ik ga deze uiteindelijk ook kopen (na veel getwijfel :P)

Ben vandaag wezen testen met mp3-cd (op CD-RW en gewone CD-R) en ik moet zeggen dat het me goed beviel ! :)

Op carmedia.nl en carhifi.nl zijn ze redelijk goedkoop; ongeveer €299,-.

Trouwens de levertijden zijn verschillend, want ze zijn heel gewild namelijk. De ene winkel heeft het toevallig op voorraad en de ander die krijgt over een week of 2 pas weer binnen, dus het is gewoon even afwachten dan !

Succes met je keuze :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in duitland kost die jvc maar 225
en waarschijnlijk kun je gewoon aan de postbode betalen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
Op vrijdag 12 juli 2002 18:04 schreef onyx6666 het volgende:
in duitland kost die jvc maar 225
en waarschijnlijk kun je gewoon aan de postbode betalen hoor
Hmm das wel beter ja, maar weet je ook waar precies :?
En als er wat met dat ding is dan :?

Misschien dat ik nog even in Bocholt ga kijken, maar denk niet dat het veel scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
Ben nog steeds erg tevreden over me JVC KD-SH909R, hij kost wat, maar je hebt dan ook wel wat...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 19:17 schreef Trancer het volgende:

[..]

Misschien dat ik nog even in Bocholt ga kijken, maar denk niet dat het veel scheelt...
WWW.ATV24.DE
WWW.GUENSTIGER.DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Meeste autoradio's spuwen niet meer dan 4x15 watt, 4x17 is al een wonder. Is toen is opgemeten in een of ander blad. En dat geld niet alleen voor Pioneer ofzo, maar ook voor Clarion, Alpine en weet ik het allemaal welke duurdere merken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
Op vrijdag 12 juli 2002 19:17 schreef Trancer het volgende:

[..]

Ik heb mijne bij www.technikdirekt.de vandaan, je kan daar gewoon met je Credit Card betalen en ik had hem binnen 3 dagen in huis..

De meeste andere duitse webstores hanteren vooruit betalen, dat was niet mijn voorkeur.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 12 juli 2002 19:56 schreef JT het volgende:
Meeste autoradio's spuwen niet meer dan 4x15 watt, 4x17 is al een wonder. Is toen is opgemeten in een of ander blad. En dat geld niet alleen voor Pioneer ofzo, maar ook voor Clarion, Alpine en weet ik het allemaal welke duurdere merken.
*kijkt op z'n Pioneer DEH-4000B-R* "4x45watt MOSFET".

Ga jij me nou vertellen dat er gewoon geleuter op mijn radio staat? :?

En wat spuwt dan een 4x15watt Philips die standaard in mijn Renault Megane Coupe zat..? Die toch wel HEEL ERG VEEL minder klonk dan mijn Pioneer?!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Op vrijdag 12 juli 2002 20:25 schreef tazzman het volgende:

[..]

*kijkt op z'n Pioneer DEH-4000B-R* "4x45watt MOSFET".

Ga jij me nou vertellen dat er gewoon geleuter op mijn radio staat? :?
Ja.
En wat spuwt dan een 4x15watt Philips die standaard in mijn Renault Megane Coupe zat..? Die toch wel HEEL ERG VEEL minder klonk dan mijn Pioneer?!
'Quantity does not equal quality'. Ken je die uitspraak ? En die Philips zal ook wel niet boven de 10 watt komen.

En vergis je btw niet in wattages; 15 watt kan best heel hard. Om 2x zo hard geluid te krijgen uit 10 watt heb je 100 watt nodig.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

die 4x15watt zal ook zeker geen 4x15watt hebben, eerder 4x5 ofzo :).
De enige autoradio's die ik ken die de 'hifi norm' halen, zijn beckers (die standaard in BMW's zitten 8-)). die halen weleens 4x20 watt (echt dus, continu RMS en amper vervoriming enzo).
Wattages zijn zowiezo een beetje :Z :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor het schoppen van dit topic maar,

Is er iemand die geen problemen heeft met deze radio?
of is de ruis standaard? en zijn er nog meer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10
tsja, je kan ook niet verwachten van zo'n klein apparaat dattie 100'en watts er maar even uitspuugt. Daarvoor is het apparaat te klein voor (te veel warmte, te kleine voeding).
Ennuh voor een verdubbeling van het geluid (+3db) is 2 keer zoveel vermogen nodig, niet 10x (anders zouden de spl'ers niet blij worden denk ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
ik heb nergens problemen mee,

geen ruis
geen bliepjes
geen overslaande cd's

perfect radiotje voor dat geld

natuurlijk moet je geen pioneer kwaliteit verwachten he

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch merkwaardig, ik heb er 2 teruggebracht om die MP3 bliepjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht maar ga hem terugbrengen omdat er absoluut geen volume zit in dat ding. Ik heb een oude radio-cassete 4x35 watt van Pioneer die zeker 3 keer zoveel geluid (lees Bas zonder vervorming) geeft en dus weer ingebouwd wordt. Hij ziet er mooi uit. De "joystick" is wennen, maar voor de rest ben ik niet zo te spreken over dat ding. Zoals eerder gelezen: eerder een 4x5 watt dan 25! Jammer Aldi/Medion!

Geen bliepjes...wel lange laadtijd met MP3 CD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:56
Zoals te zien in de laatste Aldi Actueel.
Een nieuwe Medion Autoradio voor maar €99!!!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF01.HTM

Zullen ze de ruis problemen nu verholpen hebben? Wie kan me van meer informatie voorzien?

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand die laatste aanbieding gekocht ??

Volgende week namelijk te koop in België en wou weten als het mogelijk is de MP3 bestanden random te laten spelen ?

Anders nog gebruikservaringen van deze radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59
Ik ga hem nu aansluiten....

1e tegenvaller...geen gsm -mute kabeltje
dat wordt dan toch een relais tussen de schakel + denk ik... :(

Done: Geluid is prima, alleen een harde brom, maar dat is denk ik een foutje in de radio, dus hij gaat morgen terug. shuffle, etc alles prima verder.
Hopen dat ze nog een andere hebben.

Morgen dus zonder radio naar het werk, want de oude douw ik er niet meer terug in...

[ Voor 51% gewijzigd door Mistraller op 26-11-2003 22:56 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Hoe zijn de verdere functies van het apparaat? Wisselt ie snel van nummer? Heeft ie geen problemen met verschillende cdrs of cdrws? Lekkere bas :P ?

En heeft er iemand de Kingstech MP3-9818 CAR MP3/CD/RADIO/W-RDS-EON toevallig, en kan die er wat over kwijt?

zit namelijk te tweifelen tussen die 2! :)

thanx

ow... en wat is het TYPEnummer van die medion? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 00:41 ]

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Zaagmans schreef op 26 november 2003 @ 09:48:
Zoals te zien in de laatste Aldi Actueel.
Een nieuwe Medion Autoradio voor maar €99!!!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF01.HTM

Zullen ze de ruis problemen nu verholpen hebben? Wie kan me van meer informatie voorzien?
Misschien handig om een nieuw topic te openen, hoef't iedereen niet nog eens door die nu waardeloze posts te lezen.

Schande trouwens! In België is derzelfde radio te koop voor 119 EUR!! :(
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_49/OFF02.HTM

• Mistraller
Snelheid vind ik persoonlijk prima, in een ander forum gelezen dat het sneller kan als je ESP uitzet. Nog niet uitgevonden hoe.

Bas en volume is voor mijn standaard Astra speakers (6 stuks) prima geluidje.

Afwerking vind ik best strak, alleen de kleur is niet mooi bij mijn zwarte dashboard. Ook display kleur en indeling vind ik niet super, maar da's persoonlijk. Jammer dat de tekstbalk uit streepjes ipv puntjes bestaat. En VU meters mogen ook weg als je het mij vraagt... (ik was de standaard opel balk bovenin bij m'n klokje gewend...Mijn oude -voor opel bebouwde- philips had geen display, maar stuurde dit bovenste schermpje aan...)

ID3 tag scrollt, ziet er netjes uit.

Alleen jammer van die brom, maar ik ga dadelijk terug, en dan hoop ik dat ze er nog een hebben, die ik dan meteen test...is zo gedaan met ISO stekker.

vanavond meer dus.

Edit: Type MD 4631

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 27-11-2003 16:02 ]

---------------

Verwijderd

dat brom toontje is denk ik in al die radio's :(
is er ook een manier om dat op te lossen of gewoon terug brengen en geld terug vragen ??

• Mistraller
hmmm....nergens meer een radio te bekennen. Moet zeggen dat ik hem met lopende motor eigenlijk niet zo hoor. Maar ik ga morgen even bellen naar het servicecenter. En dan zie ik wel...
Is er al iemand achter wat alle verborgen functies doen? En wat de bedoeling is van de drukknop in de volume knop? Want volgens het boekje krijg je dan bas/treble en zo, maar dat zit bij mij ergens anders...

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 27-11-2003 23:00 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je die kerstboom uit kan schakelen ?
Laadsnelheid is goed ; vermogen is ook voldoende
Bromtoon is idd aanwezig, voor 100Euro zet ik hem wel een beetje harder.....

ik denk dat de prijs/kwaliteitsverhouding niet slecht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Viper® heeft zelf de JVC KD-SH909R

Linkje

Zoals je ziet, scoort die super. Ik vind hem zelf ook top, wil nooit meer iets anders dan JVC (persoonlijk). Maar hij supergoed ding. 4 x 50rms (klinkt goed, vermogen is goed)
id3 ondersteuning, 2 regels scrollen.

Juweeltje.. kost alleen wel iets meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op 28 november 2003 @ 16:28:
/me heeft zelf de JVC KD-SH909R

Linkje

Zoals je ziet, scoort die super. Ik vind hem zelf ook top, wil nooit meer iets anders dan JVC (persoonlijk). Maar hij supergoed ding. 4 x 50rms (klinkt goed, vermogen is goed)
id3 ondersteuning, 2 regels scrollen.

Juweeltje.. kost alleen wel iets meer O-)
niet echt relevant, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor alleen een kleine zoemtoon als de radio erg zacht staat. (tussen de 0-10). Dan komt het ding bij mij sowieso niet boven de motor uit met m'n 2 standaardspeakertjes, en als ik hem harder zet hoor ik geen bromtoon meer.

Voor 99 euro heb ik alleen maar lof voor het apparaatje. Tuurlijk het is geen strak designding, en antraciet is niet echt mijn kleur, maar hij doet het perfect, zowel audio als MP3 als radio.

Ik koop een autoradio niet voor z'n looks, dat interesseert me bijster weinig. Leuk zo'n JVC, maar wel tig keer zo duur. Ik doe liever meer dingen met hetzelfde geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gebeld met de service desk:

Zoemtoontje hebben ze allemaal. Verder nog even gesproken over de niet beschreven functies, maar die kon hij mij ook niet noemen. Ik kreeg nog wel de duitse manual gemaild, maar deze bevatte exact dezelfde info als de nl versie.

Wat ik me alleen nog afvraag; is de kleur nu omschakelbaar of dimbaar (laatste = kort op power drukken)
Heeft drukken op de volume knop ergens een functie voor? Bas treble zoals het boekje beschrijft klopt dus niet....
En wat betekenen al die andere functies zoals Mute DSP/ Mute all, eonta dx etc.
Ik merk geen verschil of ze aan of uit staan.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleiding is inderdaad super-summier helaas. (duitse manual komt van www.medion.de)

Volumeknop kan wel ingedrukt worden, maar heeft volgens mij geen effect. Bas/treble-functies staan inderdaad op een andere knop.

Eonta DX etc is het instellen van het Traffic Alert-geval, waardoor de CD/MP3 wordt onderbroken als er filemeldingen gemeld worden via de radio.

DSP kun je niet muten, wel op off zetten. Jazz geeft bv veel meer boost van de lage tonen.

Display kun je alleen dimmen, als ik het goed heb in 3 levels. (zodat je hem met bv veel zon harder kunt zetten). Ik heb nog geen achtergrond-kleur kunnen aanzetten, maar lijkt me ook verre van handig (m'n broertje heeft een JVC waar het hele achtergrond blauw oplicht, wat alleen maar irritant is bij 's avonds rijden).

Heb je trouwens echt last van die brom? Bij mij is het alleen <20 qua volume irritant, daarboven hoor ik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Echt last van die brom heb ik niet, maar aangezien ze toch best een behoorlijk radiootje hebben neergezet voor dit geld, is het zonde dat ze die brom erin hebben gelaten. (Verandert overigens als ik het dimniveau aanpas)
Als ik met m'n vriendin in de auto zit dan hoor ik de brom dus wel.... ;)
Verder, je kan TA seek en TA alarm kiezen, of EONTA LO of EONTA DX. Ik ken die termen allemaal niet zo, en ook DSP zegt me niks.
Dus ik vraag me gewoon af wat dit nu doet. Volgens mij is het inschakelen van de traffic info gewoon met het TA knopje, de rechtsbovenste van de 4 met het puntje erop. Als je hierop drukt als er info wordt afgespeeld, annuleer je die. Als je erop drukt als er geen info is, zet je de traffic info functie aan of uit.
Dus ik denk eigenlijk dat die functie wat anders is.
Maar zo zijn er nog meerdere functies die ik niet snap...
Retune S / L....ik zou het niet weten....
Maar er komt herrie uit, en da's het mooie ervan... 8)

---------------

Pagina: 1 2 Laatste