Externe modem, lampjes als volume meter?

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb een externe dynalink modem.
Deze hangt aan m'n com1 poortje.
Het leek mij wel leuk om de (uit m'n hoofd 9) lampjes of zo, te laten 'knipperen' op bijvoorbeeld m'n muziek, CPU gebruik, als HDD ledjes etc.
Is hier software voor waarmee ik dit kan aansturen?
Ik ben zelf een mega leek met programmeren en elektronica (dus zelf iets in elkaar zetten zal niet lukken).
Ik denk dat ik dit 't beste hier kan posten, zo niet >> move aub.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:41
je zou denk ik zelf je software moeten schrijven, maar ik denk dat je je power on lampje niet kunt laten knipperen, in theorie is het wel mogelijk, en ik denk dat het wel makkelijk te maken is, maar helaas heb ik geen programmeer ervaring

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
LiquidSmoke; bedankt voor 't mee denken, maar zoals ik al zei ik kan niet programeren

Verwijderd

Volgens mij kan je dan het beste die lampjes eruit rukken en op je COM-poort zetten, want zonder te programmeren is het denk ik dan niet mogelijk.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 11:23 schreef CybErik het volgende:
Volgens mij kan je dan het beste die lampjes eruit rukken en op je COM-poort zetten, want zonder te programmeren is het denk ik dan niet mogelijk.
maar hoe moet ik dan i-netten?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:41
kabel aanschaffen? ik denk dat die lampjes aansturen via de compoort het makkelijkste is, daar zijn al 1001 topics over geweest, met de meest simpele schemaŽs die de grootste n00b nog in elkaar kan zetten, en ledjes zijn niet zo duur, maar het zou wel wreed zijn om je modem (als jeniet online bent) als halve discotheek te gebruiken, misschien dat er iemand in je vrienden kring is die kan programmeren of is er een tweakert die zo aardig is?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
>kick<

• Demo
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Modem gebruiken om te i-netten en tegelijk die lampjes laten knipperen zal niet gaan... dan moet je ze los solderen en aan een kabel solderen en dan aan de COM2 poort hangen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 15:10 schreef Demoniac het volgende:
Modem gebruiken om te i-netten en tegelijk die lampjes laten knipperen zal niet gaan... dan moet je ze los solderen en aan een kabel solderen en dan aan de COM2 poort hangen...
Yep. Idd. Maar waarom al die moeite? Koop gewoon een standaard soldeersetje en bouw dat ergens in wat ook nogés leuk staat.

==
hoi

Verwijderd

http://casemods.pointofnoreturn.org/cpumeter/

hier staat software ervoor

hoewel het dan wel voor een op parallel aangesloten gesoldeerde led ding is, maar misschien dat je er wat aan hebt

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op woensdag 03 juli 2002 10:42 schreef Scarecrow
CPU gebruik, als HDD ledjes etc.
ik heb onder linux weleens gezien dat er een progie was dat de "Scroll Lock" liet knipperen op de CPU gebruik. zoiets zal er ook wel zijn voor windows. ff zoeken bij "google".

Een maat van me heeft een keer onder pascal (of asambler ik weet het niet meer presies doet er ook niet toe) een progje geschreven die alle ledjes op je tobo en het ledje van de diskdrive liet knipperen. was wel geinig. ik geloof dat je gewoon en of ander adres in het geheugen kan aan spreken (dat spul is memmory-mapt). maar naar de modem toe zal moeilijk gaan dat spul kijkt vaak naar de datastroom (hardware-matig) die er naar binnen en naar buiten gaan. en als je geen verbindig met iets hebt zal dat moeilijk gaan.

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 03:46

almightyarjen

When does the hurting stop?

Op vrijdag 05 juli 2002 12:28 schreef Venkmen het volgende:

[..]

ik heb onder linux weleens gezien dat er een progie was dat de "Scroll Lock" liet knipperen op de CPU gebruik. zoiets zal er ook wel zijn voor windows. ff zoeken bij "google".

Een maat van me heeft een keer onder pascal (of asambler ik weet het niet meer presies doet er ook niet toe) een progje geschreven die alle ledjes op je tobo en het ledje van de diskdrive liet knipperen. was wel geinig. ik geloof dat je gewoon en of ander adres in het geheugen kan aan spreken (dat spul is memmory-mapt). maar naar de modem toe zal moeilijk gaan dat spul kijkt vaak naar de datastroom (hardware-matig) die er naar binnen en naar buiten gaan. en als je geen verbindig met iets hebt zal dat moeilijk gaan.
Ben ik toevallig die maat? :+ Ik heb het zowel in Pascal als in Assembler geschreven. Het is idd memory-mapped. Oftewel: die lampies die je ziet op je tobo geven gewoon de status aan van bitjes in het geheugen. het base-adres weet ik niet meer... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Misschien is dit iets
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=59

Moet je wel een audio uitgang van je geluids kaart pakken als ingang op de schakeling.
Pagina: 1