• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nu een Beatman II en ik ben er erg blij mee. Er is echter 1 ding waar ik me nogal aan erger: het geluid is vrij hard.

Het is dus zo dat wanneer ik hem zachter zet tot een geluidsniveau dat ik prettig vind (voor achtergrondmuziek), dat de "balance" dan helemaal weg is. Het linker oordopje blijft gewoon goed geluid uit komen, maar de rechter is bijna helemaal stil op dat moment.

Ik moet dus kiezen: of hard geluid, of een irritant balans verschil :(. Is hier ook iets tegen te doen misschien :? Of moet ik dan de MP3s die ik op cd zet aanpassen naar een zachtere geluidssterkte?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 10:36

didio

didio.nl

Ik heb ook de beatman 2 gehad, maar dit probleem niet opgemerkt, misschien is het ook alleen die van jouw en moet je hem terug brengen.

weinig tot niks..

• AtHomer
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 10:41 schreef didio het volgende:
Ik heb ook de beatman 2 gehad, maar dit probleem niet opgemerkt, misschien is het ook alleen die van jouw en moet je hem terug brengen.
Ik denk niet dat het een fout is, al mijn apparaten waarbij ik oordopjes gebruik hebben dit balansverschil als het geluid bijna op stand "0" staat. Alleen bij de Beatman is het geluidsniveau nog vrij hoog wanneer dit gebeurt en dat is erg jammer.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op woensdag 03 juli 2002 10:50 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het een fout is, al mijn apparaten waarbij ik oordopjes gebruik hebben dit balansverschil als het geluid bijna op stand "0" staat. Alleen bij de Beatman is het geluidsniveau nog vrij hoog wanneer dit gebeurt en dat is erg jammer.
Ligt het dan niet gewoon aan je oordopjes?
Misschien met zo'n volume ding in het hoofdsnoer? daar heb ik dat ook vaak mee gehad, was de afwijking gewoon erger.

Want die afwijking heb ik verder ook wel met mijn OUDE versterker. Maar bij me nieuwe minidisc helemaal NIET meer. Dus test is andere doppie's.

• o-fiel
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Volumeding aan snoer lijkt mij hier inderdaad een optie.

• AtHomer
  • Niet online
Er zit geen volumeregeling in het snoer, maar ik zal toch even andere dopjes proberen.

edit:

Ik heb nu mijn Sony Groove nogwat dopjes geprobeerd i.p.v. de bijgeleverde. Het helpt wel iets geloof ik, maar het is nauwelijks merkbaar...

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:39

Aidix

Geluidspietlut

MD spelers hebben digitale volumeregeling.
Dat verschil in balans lag aan de gare potmeters die in zuigende apparaten van vroeger zaten.
Op woensdag 03 juli 2002 11:56 schreef CT het volgende:

[..]

Ligt het dan niet gewoon aan je oordopjes?
Misschien met zo'n volume ding in het hoofdsnoer? daar heb ik dat ook vaak mee gehad, was de afwijking gewoon erger.

Want die afwijking heb ik verder ook wel met mijn OUDE versterker. Maar bij me nieuwe minidisc helemaal NIET meer. Dus test is andere doppie's.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ook de Beatman II en hetzelfde probleem, maar al m'n andere portable apparatuur heeft hetzelfde probleem :( Erg irri.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 20:26 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Ik heb ook de Beatman II en hetzelfde probleem, maar al m'n andere portable apparatuur heeft hetzelfde probleem :( Erg irri.
Dat is het zeker. Maar is er dan misschien een oplossing door de MP3's softwarematig naar een lager geluidsniveau te converteren :? Zijn daar misschien handige programmaatjes voor?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 22:05 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Maar is er dan misschien een oplossing door de MP3's softwarematig naar een lager geluidsniveau te converteren :? Zijn daar misschien handige programmaatjes voor?
Hmmz, dat is een heel erg goed idee (+1 Behulpzaam :P). Ga thuis gelijk met Cooledit stoeien.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1