Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keyboard mod vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
1) Ik heb gisteren eindelijk verf gehaald voor mijn keyboard mod. Ik heb motip gehaald bij de gamma. Maar ik heb ook een spuitbus gamma grondverf gehaald. Mijn vraag is nu: moet ik mijn toetsenbord nu ook eerst schuren, om de verf beter te laten hechten?

2) Heb ik nog een vraagje: waar vind ik van die stickertjes die ik op mijn toetsten kan plakken nadat ik alles geverft heb?

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 17:30

decramy

root@birdie:~#

Op woensdag 03 juli 2002 10:25 schreef Trax_Digitizer het volgende:
1) Ik heb gisteren eindelijk verf gehaald voor mijn keyboard mod. Ik heb motip gehaald bij de gamma. Maar ik heb ook een spuitbus gamma grondverf gehaald. Mijn vraag is nu: moet ik mijn toetsenbord nu ook eerst schuren, om de verf beter te laten hechten?
ja, omdat je er steeds met je vingers aanzit, zijn ze zo vet als.... (geen idee, maar ze zijn vet)
Op woensdag 03 juli 2002 10:25 schreef Trax_Digitizer het volgende:
2) Heb ik nog een vraagje: waar vind ik van die stickertjes die ik op mijn toetsten kan plakken nadat ik alles geverft heb?
k wee nie (volgens mij NIET)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

die stickertjes bestaan iig wel, ik ga voor je zoeken

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 17:30

decramy

root@birdie:~#

Op woensdag 03 juli 2002 10:33 schreef Vers-Tappen het volgende:
Will code HTML for Sex or Beer
code:
1
2
3
4
5
6
<HTML>
  <BODY>
    SEX or<br>
    BEER
  </BODY>
</HTML>

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Wie heeft er nu stickertjes nodig...

Als je genoeg computert kun je toch wel blindtypen?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Stickertjes voor op de toetsen?
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me wel wat!
Zou mooi zijn als de sticker de toets bedekt, maar de letter openlaat. Zodat als je in 2 lagen spuit, je je eigen letterkleur kan aangeven!

Een laklaagje eroverheen lijkt me ook wel verstandig.
Op woensdag 03 juli 2002 10:51 schreef euss het volgende:
Wie heeft er nu stickertjes nodig...

Als je genoeg computert kun je toch wel blindtypen?
Er werken ook mensen op m'n pc die dat niet kunnen...

Verwijderd

[..]

Er werken ook mensen op m'n pc die dat niet kunnen...
dan ben je gelijk ook van die mensen af en is de pc altijd alleen voor jou

weer een probleem opgelost

Verwijderd

Blijf van me sig ;)

de stickertjes kan ik even niet vinden, spuiten in 2 lagen gaat bijna niet, als je ziet hoe klein de lettertjes zijn.

ik ga nog ff zoeke, en ff informeren bij de hobbywinkel en drukkerij op de hoek of dit mogelijk is

(en anders zelf met een goede printer afdrukken op transparant papier en uitknippen maar ;)

Verwijderd

is te koop bij winkels waar ze märklin enzo verkopen, kleine lettertjes voor te plakken

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb dus ook zitten zoeken voor stickers maar het meeste wat je vind is hebreews ofzo...
Verder wil ik stickers voornamelijk voor de tekens boven de cijfers etc. En ik zit ergelmatig te snacken achter de pc of met een pilsje in de hand.... dan wil ik ook wel eens met 1 hand op een toets drukken, en dan zijn die stickers toch wel weer makkelijk...
Kijk en als ik nu ooit blind wordt, dan ga ik dan wel blind typen :P :P :P :P
Maar goed ik kan dus ook niets goeds vinden.... :?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zal ook wel even wat zoeken.
Als ik mijn toetsenbord zou gaan spuiten, word ie mat zwart.
Dus moet ik dan stikkertjes met witte letter zien te vinden.

Ik denk dat het het mooiste is al de stikkertjes over de hele toets heen zitten.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 11:19 schreef freakstar het volgende:
Ik zal ook wel even wat zoeken.
Als ik mijn toetsenbord zou gaan spuiten, word ie mat zwart.
Dus moet ik dan stikkertjes met witte letter zien te vinden.

Ik denk dat het het mooiste is al de stikkertjes over de hele toets heen zitten.
Memo verkoopt mat zwarte toetsenborden !!!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik heb iets gevonden, maar niet echt veel info en ook geen plaatjes....
http://www.worldlanguage.com/Products/1119.htm

Maar euhm als we nu goede stickers vinden, dan ruik ik een inkoopactie! :D

Verwijderd

Heb zelf ook ff zitten zoeken, maar kon niks vinden :(
Lijkt me wel cool, een zwart IBM toetsenbord met zo'n stoer logo linksboven :D
Je kan denk ik je toetsen en toetsenbord het beste met wasbenzine of thinner afnemen, dat is de beste manier om stof en vet eraf te halen (in combinatie met schuren).

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op woensdag 03 juli 2002 11:27 schreef LJ het volgende:

[..]

Memo verkoopt mat zwarte toetsenborden !!!
Ook een MS Natural Elite ? :P

Verwijderd

Je krijgt het nooit mooi met stickers, dat wordt zeker janken :'(
De toetsen worden in de fabriek gescreend (soort zeefdrukken), een high tech techniek die voor thuis niet echt binnen het bereik ligt.
Waarom niet een oud zwart toetsenbordje scoren en alles spuiten behalve de toetsen (bijv. brandweerauto rood met zwarte toetsen of zo :9~)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 11:30 schreef CybErik het volgende:
Heb zelf ook ff zitten zoeken, maar kon niks vinden :(
Lijkt me wel cool, een zwart IBM toetsenbord met zo'n stoer logo linksboven :D
Je kan denk ik je toetsen en toetsenbord het beste met wasbenzine of thinner afnemen, dat is de beste manier om stof en vet eraf te halen (in combinatie met schuren).
Waarom zo moeilijk doen ??

220.460 MEMO BLACK MULTIMEDIA KEYBOARD US PS/2 13€
220.462 MEMO BLACK W2000 KEYBOARD US PS/2 9€

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik krijg net een idee:

Mijn vriendin graveert regelmatig glazen en spiegels om kadoo te geven aan mensen en ook gewoon als soort hobby.

Ik kan haar natuurlijk mijn toetsenbord laten graveren ipv stickers! *D *D *D *D

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 11:32 schreef freakstar het volgende:

[..]

Ook een MS Natural Elite ? :P
kijk ff bij www.memo.nl/shop.htm
ze hebben er een heleboel

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op woensdag 03 juli 2002 11:40 schreef LJ het volgende:

[..]

Vind ik een beetje onzinnig. Ik heb dit keyboard pas gekocht, en heb weinig zin om een nieuwe te kopen.
Btw, een echte tweaker doet zoiets zelf toch :?

[still searching...]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Tweakers die iets reeds geverft gaan kopen. Is dat net zoiets als een visser die brood bakt (ehm... raar voorbeeld). Het spreekwoord blijft toch nog altijd 'een echte tweakert ken niet zonder de Gamma'. En daar verkopen ze geen gekleurde toetsenborden!

Ceci n'est pas une signature!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:40 schreef LJ het volgende:

[..]

...beetje jammer dat memo inmiddels failliet is :7

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar een Stickerdrukker... Wachtend op antwoord.
Heb gevraagd naar transparante stickers ter grote van een toets met zwart of wit of andere opdruk.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Dat zeg ik: Gamma! :D

En nu is het even afwachten... tenminste ik denk dat je zoiets moet laten maken, want op internet vind je niet echt veel

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Nu weet ik niet, naar welke stickerdrukker jij die mail hebt gestuurd, maar ik heb er net 1 gestuurd naar de stickerkoning.nl

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik zou het kunststof zeker niet schuren, dan krijg je geheid krasjes en die blijf je zien. Da's zonde. Gewoon degelijk ontvetten met spiritus moet voldoende zijn.

En niet een dikke laag lak spuiten maar vier dunne laagjes. Heb ik gedaan met mijn discdrives en dat ziet er piekfijn uit al zeg ik het zelf. :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb ook een mail gestuurd naar Stickerkoning.nl ...
Heb geen leesbevestiging, maar dat zegt niks want die krijg ik heel vaak niet.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ah ok, niet schuren dus...:D
En was betreft stickerkoning, wachten we gewoon effe af

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 10:35 schreef decramy het volgende:

[..]
code:
1
2
3
4
5
6
<HTML>
  <BODY>
    SEX or<br>
    BEER
  </BODY>
</HTML>
:? :? :?

Verwijderd

waarom niet met gewone stickertjes (schildersplakband) de bovenkand van de toetsen afplakken, daarna de rest en zijkanten van de toetsen spuiten. Daarna de bescherming er af, en dan de beschermende laag er op.

ps. worden je toetsen niet super glad als je ze spuit? (kan vervelend zijn)
ps2. Slijten je vingers er niet door heen? de polssteun van m'n logitech vertoont al aardig wat slijtage..

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Als het slijt dan mag ik het nog een keer herhalen. hahah
Maar goed, ik heb de kosten van zo'n stickervel van de stickerkoning.nl:
deze kosten per set 45,-- euro
transparant vinyl PH
levertijd 10 dagen
Ik vind het een beetje duur

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik ben ook wel zeer geinteresseerd in deze stickers!

ik heb zelf al eens gezocht maar niet echt iets kunnen vinden, in de film HACKERS hebben ze van die rare symbolen erop, die zocht ik, maar dat waren volgens mij ook van die water stickers, die ook op bouwmodellen moeten. wat rere tekens betreft die je erop kunt plakken dmv water weet ik dat games workshop (de makers van warhammer) die dingen wel heeft.

maar die rare symbolen zij iig wel echt vet, (als je blind kunt typen dan) en idd je bent meteen van je familie af die an je pc zit.

ik hou gewoon dit topic in de gaten en zie wel wat eruit komt :)

Verwijderd

waarom bestel je niet bij dell een matzwart toetsenbord? das volgens mij goedkoper dan stickers te laten maken of zo

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je goed ontvet met spiritus hoef je niet per se te schuren... ontvetten is belangrijker dan schuren :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Op woensdag 03 juli 2002 10:58 schreef PlaceR het volgende:

[..]

dan ben je gelijk ook van die mensen af en is de pc altijd alleen voor jou

weer een probleem opgelost
JA! Zeg het ze Placer, zeg het ze!!!
(theo maassen ;))

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Op donderdag 04 juli 2002 15:09 schreef Bonedancer het volgende:
waarom bestel je niet bij dell een matzwart toetsenbord? das volgens mij goedkoper dan stickers te laten maken of zo
Of, en dit is wel mooi, koop een Apple toetsenbord. Die zijn echt prachtig. Transparant plexiglas base met zwarte toetsen. Typt ook nog eens heel fijn en werkt prima op een PC via USB.

Interessant detail: Het windowsknopje is vervangen door een appelknopje.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:26
ik heb mijn tb ook zwart gespoten. ff ontvetten met amionia (jak) mja toen mijn pa thuis kwam kon het dus ook met tinner helemaal voor nop in die pislucht gestaan . mja heb nu gewoon zwarte tb en witte toetsen met zwarte letters .. ziet er eigelijk wel gaaf uit *D gewoon niet je toetsen verven. en er dan een glowstring onderleggen (moet ik nog ergens kopen dure krengen en net de inkoop actie gemist wegens modden van tb (duurde 3 dagen .... das het effect van 1 dikke laag) 1x keer spuiten :r

• Utopist
ja ik ben op dit moment ook mijn kb aan het modden, heb al een groot aantal toetsen zwart gespoten. eerst opgeschuurd, veel primer erop, (voor plastic) en 3 of 4 lagen zwarte verf, en 2 of 3 lagen blanke lak erover. alleen ik heb heel lang moeten wachten tot mijn glowstring gerepareerd was, die was kapat toen ik hem kocht, en moest in reparatie, (kostte me ook nog geld ook :( )maar ik vind maar niet echt goede lijm om die glow string een beetje goed vast te maken. anders heb ik hem ook over 3 dagen in mekaar zitten :)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ja zo'n glowstring moet ik ook nog hebben, is super tof!!!
En voor de mensen die zeiken dat je beter een zwart toetsenbord kan kopen: "Je doet zoiets zelf maken voor de fun en voor de sport!!!!". Dus als je niks nuttigs te zeggen hebt: zeg dan niks!!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

memo is falliet MAAR hier in tilburg heeft de bedrijfsleider de zaak gekocht, dus die blijft nog wel fftjes :Y)

*burp*

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:54
http://www.asiasoft.com/details_CTKSH1K.html
Asiatisch? ziet er wel grappig uit :)

• Utopist
WOW naar zoiets was ik dus net op zoek, alleen niet in het zwart, en ik moet weten of het niet van die gewone stickers zijn, maar wel van die plaatjes die er nu ook normaal al op zitten. je weet wel, de kwaliteit stickers die er origineel ook op zit, (liefst zo vaag mogelijk)

ik had al eens wat gevonden trouwens: http://www.keyboard-stickers.com/ (logisch eigenlijk wel)

edit:
Typo

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 09:43 schreef rimpeldinky het volgende:
memo is falliet MAAR hier in tilburg heeft de bedrijfsleider de zaak gekocht, dus die blijft nog wel fftjes :Y)
Memo ah brengt herinneringen, vroeger zat ie in Rotterdam, veel gekocht daar vroeger

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hmm.. ik heb nog steeds niks van stickerkoning.nl gehoord.. vaag..

Maar ik heb weer een nieuw ideetje, ik kan wel aan zo'n zwart Compaq toetsenbord komen, zouden die toetsten op een MS Natural Elite passen :? (hoeft niet allemaal, maar vooral de letters en cijfers).
De indeling is verder hetzelfde.

[edit] Lol, 9.11 krijg ik dus een mailtje van de stickerkoning. Ze willen graag weten om hoeveel toetsen per bord het gaat, en om hoeveel toetsenborden in totaal.

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Nou mocht er nog interesse zijn in knutsel keyboards....

Ruudje heeft nu nog 9 IBM bordjes liggen met nederlandse indeling... maar ja als ze toch gespoten worden maakt dat ook niet meer uit he....

3 euro'tjes per stuk Nieuw in doos... (dozen wel wat beschadigd maar niet de keyboards...) afhalen in Alkmaar.. of verzendkosten erbij maar dan worden ze wel weer wat duur he....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op dinsdag 09 juli 2002 09:09 schreef freakstar het volgende:
Hmm.. ik heb nog steeds niks van stickerkoning.nl gehoord.. vaag..

Maar ik heb weer een nieuw ideetje, ik kan wel aan zo'n zwart Compaq toetsenbord komen, zouden die toetsten op een MS Natural Elite passen :? (hoeft niet allemaal, maar vooral de letters en cijfers).
De indeling is verder hetzelfde.

[edit] Lol, 9.11 krijg ik dus een mailtje van de stickerkoning. Ze willen graag weten om hoeveel toetsen per bord het gaat, en om hoeveel toetsenborden in totaal.
Er is niet echt veel interesse in deze stickertjes geloof ik..

• Hexyl
  • Laatst online: 28-09 21:27
mijn toetsenbord wordt mat zwart met fluo oranje of witte letters, je moet gewoon een malletje maken voor al die letters en dit over de letter leggen en dan spuiten, resultaat over 2 weken denk ik zo

Verwijderd

Idee hier al voorbij zien komen, maar toch nog eens:

Afwrijfletters of afweekletters zoals tsjoe-tsjoe-fanaten gebruiken voor hun modeltreinen werken perfect, en zijn in diverse lettertypes, formaten en kleuren verkrijgbaar.

Let wel op dat de toetsen soms (vaak?) ook met een laser geëtst zijn, waardoor de indruk van de letter op een toets kan achterblijven, ook na het verven.

Het blijft experimenteren, maar ik denk dat je met goed ontvetten en dan vinylverf gebruiken je in ieder geval een leuke paintjob kunt maken.
Daarna de letters aanbrengen en vooral niet vergeten een heldere laag daaroverheen aanbrengen om de letters te beschermen.

Verwijderd

Goede tip, alleen een jaar te laat }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.