failure is the only option
Protocollen wel geinstalleerd? Enable/disable Simple File Sharing?Op woensdag 03 juli 2002 09:59 schreef Phusebox het volgende:
oi
ik heb twee windows xp computers staan...
pc1
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
pc2
ip: 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
werkgroep: HOME op beide pc's
vanaf pc1 kan ik beide pc's wel zien, maar geen toegang tot pc2, windows blaat iets over rechten
vanaf pc2 zie ik helemaal geen netwerk...
help?
En als je beide PC's nu automatisch een IP adres toe laat kennen? Zien ze elkaar dan wel?
Was bij mij namelijk het probleem mee opgelost.
Was bij mij namelijk het probleem mee opgelost.
Geen commentaar
bestanden en shit zijn gedeeld...
simple filesharing staat uit
dynamisch ip werkt helemaal niet
kan de andere pc ook niet pingen
simple filesharing staat uit
dynamisch ip werkt helemaal niet
kan de andere pc ook niet pingen
Probeer dan ff Dynamische IP-adressen, dus dat ze worden toegewezen door Win XP zelf.
EDIT[ Oops niet goed gelezen
]
EDIT[ Oops niet goed gelezen
je zegt het zelf
Geen rechten..
Beide computers ook een username waarmee je inlogt...
Dus bijvoorbeeld pc1 log je in met hans, en wachtwoord kees, dan zet je die account ook in die andere pc
vicaversa doe je dat
dus pc2 log je in met kees, en wachtwoord hans, dan zet je die dus in PC1
Geen rechten..
Beide computers ook een username waarmee je inlogt...
Dus bijvoorbeeld pc1 log je in met hans, en wachtwoord kees, dan zet je die account ook in die andere pc
vicaversa doe je dat
dus pc2 log je in met kees, en wachtwoord hans, dan zet je die dus in PC1
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
beide pc's hebben usernames en passwords die hetzelfde zijn
(ik dacht dat enable simple file sharing juist NIET goed was? ergens gelezen hier)
(ik dacht dat enable simple file sharing juist NIET goed was? ergens gelezen hier)
ik hebt t nog es geprobeerd met dynamische ip adressen, en afgezien van dat het op een of andere manier rete-traag is, krijg ik ook helemaal niks meer te zien...
krijg dan:
HOME is not accessible. You might not have permission to use this network source. Contact admin blabla...
The list of servers for this workgroup is not available
krijg dan:
HOME is not accessible. You might not have permission to use this network source. Contact admin blabla...
The list of servers for this workgroup is not available
Eerst kun je het beste het ff simpel houden.Op woensdag 03 juli 2002 10:11 schreef Phusebox het volgende:
wat microsoft simpel noemt, noem ik meestal niet functionerend...Op woensdag 03 juli 2002 10:13 schreef SiHiDa het volgende:
[..]
Eerst kun je het beste het ff simpel houden.
Enable Simple File Sharing werkt wel hoor...Op woensdag 03 juli 2002 10:15 schreef Phusebox het volgende:
[..]
wat microsoft simpel noemt, noem ik meestal niet functionerend...
Moest je geen Guest account inschakkelen in XP ?
maybeOp woensdag 03 juli 2002 10:16 schreef StaticZ het volgende:
Moest je geen Guest account inschakkelen in XP ?
ff proberen
jep uitOp woensdag 03 juli 2002 10:18 schreef schans het volgende:
firewall uit staan?
Verwijderd
Zet effe je Netbios aan.
TCP/IP --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Wins --> Inschakelen Netbios (of kies voor standaard).
Bij Inschakelen zal het probleem verholpen zijn. (zodra je files hebt geshared).
Succes
TCP/IP --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Wins --> Inschakelen Netbios (of kies voor standaard).
Bij Inschakelen zal het probleem verholpen zijn. (zodra je files hebt geshared).
Succes
staat aan en werkt nog nietOp woensdag 03 juli 2002 10:26 schreef pierce00007 het volgende:
Zet effe je Netbios aan.
Succes
Waar lag het dan aan?Op woensdag 03 juli 2002 10:45 schreef Phusebox het volgende:
het funkt al...
Verwijderd
Ja, dat wil ik ook wel weten, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.......Op woensdag 03 juli 2002 10:46 schreef SiHiDa het volgende:
[..]
Waar lag het dan aan?
kabeltje lag eruitOp woensdag 03 juli 2002 10:46 schreef SiHiDa het volgende:
[..]
Waar lag het dan aan?
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Verwijderd
lol, bij mij ligt het probleem toch ergens anders i guess.. Ff verder zoeken dan.....Op woensdag 03 juli 2002 11:01 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
kabeltje lag eruit
Hij is al een paar keer voorbij gekomen:Op woensdag 03 juli 2002 11:01 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
kabeltje lag eruit
http://www.watbenjedan.com
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
eh sorry maar als een of andere lollige gast hier zegt dat het kabeltje eruit ligt en jullie denken allemaal dat dat echt het probleem was... tsss
het probleem zat em onder andere in een verkeerde instelling van de hardware (netwerkkaart)... blijkbaar had windows die zelf verkloot
het probleem zat em onder andere in een verkeerde instelling van de hardware (netwerkkaart)... blijkbaar had windows die zelf verkloot
Kun je wat meer info geven? Dan hebben de mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan.Op woensdag 03 juli 2002 11:12 schreef Phusebox het volgende:
eh sorry maar als een of andere lollige gast hier zegt dat het kabeltje eruit ligt en jullie denken allemaal dat dat echt het probleem was... tsss
Jah, die dan ook niet de search gebruiken. (bij toeval had Doctor46 dit probleem gister ook al en was daar ook een topic over...)Op woensdag 03 juli 2002 11:14 schreef SiHiDa het volgende:
[..]
Kun je wat meer info geven? Dan hebben de mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Pagina: 1