Nieuwe CD Foongids, Traag

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 13:33
Ik vindt de nieuwe telefoongids van juni 2002 zo traag, wie heeft deze al geinstalleerd en kan hier wat over vertellen???

Helpdesk van KPN niet te berijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 03 juli 2002 09:48 schreef justys7 het volgende:
Ik vindt de nieuwe telefoongids van juni 2002 zo traag, wie heeft deze al geinstalleerd en kan hier wat over vertellen???

Helpdesk van KPN niet te berijken....
Traag, wat is traag? Opstarten/opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 13:33
Opstarten vindt ik zo traag, nu is ons netwerk ook niet zo snel, maar de oude CD foon werkte toch een heel stuk sneller.

Maakt de nieuwe CD foon ook gebruik van een soort kpnwin.ini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Je start hem vanaf het netwerk? Probeer dan eens hem "normaal" te starten. Dan kan je zien waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

CDFoon is meestal zeer traag van opbouw gemaakt, je kon hem vroeger versnellen door bepaalde Index bestanden lokaal te zetten ipv op het netwerk/cdrom.

Tussendoor vraagje:
Werkt FoonGrep met CDFoon nieuwe versie - of zijn er andere programma's voor die hetzelfde kunnen als FoonGrep vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Op woensdag 03 juli 2002 10:03 schreef euss het volgende:
Tussendoor vraagje:
Werkt FoonGrep met CDFoon nieuwe versie - of zijn er andere programma's voor die hetzelfde kunnen als FoonGrep vroeger?
Doe het gewoon via Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 18:43

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

als je de brief die bij de CD zit hebt gelezen zie je dat het helemaal geen zin heeft om de helpdesk daarover te bellen.

Ik citeer: "Het kan voorkomen dat de snelheid van de CD-foongids langzamer is da u gewend bent, als een substantieel aantal gebruikers de applicatie tegelijkertijd gebruikt. Dit komt ook voor bij het opstarten van de Routeplanners. Voor de volgende versie heeft de snelheid van de CD-foongids dan ook onze speciale aandacht." Na deze versie komen dit jaar dan ook nog 3 updates (augustus, oktober en december) waarin ze met name de versnelling van de software zullen verbeteren (naast nog wat andere punten).

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Het probleem wat ik heb, is dat de hele cdfoongids niet werkt. Hij blijft zeuren om het pad naar de datadirectory, en wat ik ook opgeef, het werkt nooit. Het maakt ook niet uit of ik een serverinstallatie doe, of alleen de cd in de server, of zelfs een locale installatie. Helpdesk zegt dat ik een regkey aan moet passen, maar tot nu toe ben ik niet te spreken over de nieuwe versie. Het suffe is dat een collega van me bij een ander bedrijf precies hetzelfde heeft. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben op mijn werk ook al tegengekomen dat dit een enorme trage versie is van de CDfoon, maar er staat wel rete veel informatie in.
En inderdaad werkt ie niet meer met de kpnwin.ini, maar nu met een registry-key. Leuk dat dit nergens vermeld wordt. Ik vraag me ook af hoe de KPN dit op gaat lossen voor de beginnende systeem-/netwerk-/applicatie-beheerders en vooral voor de bedrijven met een persoon die het er "even" bij doet.
Het gaat trouwens om een key in [HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN].
Voor de mensen die Kix gebruik alvast de procedure 8-)
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon","UserFolder","p:\cdfoon\user","REG_SZ")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon","DataFolder","\\vdm31cd1\CDFOON\data","REG_SZ")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\AFDRUKKEN_EXPORTEREN_PARAMETERS")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\Autorun")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\Autorun","Autorun","0","REG_SZ")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\Autorun","Version","200205","REG_SZ")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\Autorun","Path","P:\Cdfoon","REG_SZ")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\COLUMN")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\LAYOUT_PARAMETERS")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\SCREEN")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\SCREEN","X1","4294967292","REG_DWORD")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\SCREEN","Y1","1028","REG_DWORD")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\SCREEN","X2","4294967292","REG_DWORD")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\SCREEN","Y2","744","REG_DWORD")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\SCREEN","MAXIMIZE","1","REG_DWORD")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\Special")
AddKey ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\START_AFSLUIT_PARAMETERS")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\START_AFSLUIT_PARAMETERS",
"TipsWeergeven","00000000","REG_DWORD")
WriteValue ("HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\START_AFSLUIT_PARAMETERS",
"StartschermWeergeven","00000000","REG_DWORD")

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 17:36
bovenstaande werkt in mijn geval ook goed.
Zit nu alleen nog met de toegangscode...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

mr_petit

opperprutser

ik start hem gewoon via een snelkoppeling naar kpnwin.exe (althans, dat probeer ik) via het netwerk (en dat zou moeten werken volgens de handleiding........ maar dat werkt dus niet... (en de helpdesk had natuurlijk ook geen antwoord).
Ik gebruik hier dus nog gewoon de oude (woeiiii wat snel ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53372

Op me werk hebben wij het nu ook net ja.. en het is ongelofelijk traag..! |:(
Daarom zoek ik het gewoon nog Online op.. Niet echt super uitgebreid.. maar om even een telefoonummer te regelen erg makkelijk :)
Link : http://www.telefoongids.ptt-telecom.nl/
Hoef je ook niks te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Zie ook dit topic :)

[topic=550933/1/40]

• actieman
ha nieuwe update, zou deze beter zijn?

• SiHiDa
actieman schreef op 15 augustus 2002 @ 12:28:
ha nieuwe update, zou deze beter zijn?
Probeer het eens. :+
Post je ook ff de resultaten (handig voor de search)?

Anoniem: 19137

Wij hebben een directory op de server aangemaakt, en daarvan de boel geinstallleerd mbv Snapshot. Maar de gids is idd zeeerrr traag. Terwijl de vorige daar totaal geen last van had.

Massaal terugsturen omdat men een wanprestatie heeft geleverd.

Anoniem: 15692

Ik heb zojuist de Augustus update erop gezet en moet zeggen dat deze sneller werkt dan de juni release...

Verder heb ik 'm nog niet getest...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:52
Ik vraag me af en toe af hoeveel CMG eigenlijk weet van programma's bouwen, want de CDfoongids is werkelijk totaal klote (sorry voor de bewoordingen). Traag (opstarten dan), niet goed bruikbaar. Je moet admin rechten hebben om het ding te installeren, en dan nog kunnen andere gebruikers niet van die installatie gebruik maken, omdat de gegevens worden weggeschreven in HKCU in de registry.

Het ding heeft wel een voordeel: het werkt ook zonder CDROM, dus gewoon de hele boel op harde schijf zetten werkt ook. Weer een plaatsje vrij in de DVDrom server.

Bovendien houdt KPN zich niet aan de algemene voorwaarden (elk kwartaal een nieuwe versie december-juni zijn toch echt twee kwartalen), dus moet ik me daar nu ook nog aan houden?
actieman schreef op 18 juli 2002 @ 12:19:
bovenstaande werkt in mijn geval ook goed.
Zit nu alleen nog met de toegangscode...
Voor de toegangscode kun je gewoon je leverancier bellen. Die geven 'm dan gewoon. Ik heb em ook wel, maar ja, die regels van GOT...
Anoniem: 44568 schreef op 03 juli 2002 @ 10:03:
Tussendoor vraagje:
Nee, Foongrep werkt niet met deze versie van de CDfoongids. Wel heb ik al (met behulp van een programma wat te downloaden was bij hide.at/foonsuite alles al in tekstformaat staan. Daar een indexering overheen, en een iets andere versie van foongrep (foongrip) gebruiken. Heeft niet zoveel functionaliteit, maar werkt wel snel. (en is illegaal, volgens de KPN algemene voorwaarden)

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-04 12:44

Mar

TCF

* Mar (onze users) heeft problemen met de routeplanner. De graphics zijn niet goed, zie ziet alleen wazig de oranje NS-stations op beeld en op het moment dat je gaat in/uitzoomen verschijnt er een venster met:
Runtime Error!
Program: D:\Program Files\cdfoon\jre118\bin\jrew.exe

Is dus iets met Java. Ik ben een beetje huiverig om zomaar java te updaten omdat ook de nieuwe versies veel (nieuwe andere) fouten veroorzaken
Huidige systeem is w2k SP2 met IE6NL

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Anoniem: 44568 schreef op 03 juli 2002 @ 10:03:
Tussendoor vraagje:
Dat zou ik ook wel eens willen weten, wij hebben hier op het werk namelijk een eigen interface gebouwd die gebruikmaakt van foongrep.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
hij werkt een heel klein beetje sneller, maar nog steeds niet zo snel.

vroeger kon je het bestand met de toegangscode gewoon kopiëren naar windows\system. nu dien je iedere gebruiker schrijf rechten te geven naar je cdfoon share...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13446

Ach, geluksvogels, jullie kunnen de nieuwe versie al gebruiken.
Ik heb hem lokaal uitgetest en deze java-versie is inderdaad een stuk trager. Wat echter een leuker probleem is, is dat ze lange bestandsnamen op de CD zijn gaan gebruiken. Novell Netware 4 wat hier nog draait ondersteund echter geen lange bestandsnamen op CD's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
Anoniem: 13446 schreef op 16 augustus 2002 @ 09:50:
Ach, geluksvogels, jullie kunnen de nieuwe versie al gebruiken.
Ik heb hem lokaal uitgetest en deze java-versie is inderdaad een stuk trager. Wat echter een leuker probleem is, is dat ze lange bestandsnamen op de CD zijn gaan gebruiken. Novell Netware 4 wat hier nog draait ondersteund echter geen lange bestandsnamen op CD's. :(
Ik weet werkelijk 3 keer niks van novell 4 af, maar ondersteund het wel lange bestandsnamen op schijf/volume: Dan kun je wellicht de hele CDrom kopieren naar de harde schijf, en daarvandaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25503

je hebt 3 zaken nodig

indien ergeen abook.pag in user directory staat een lege kopieren

appPropertries in user directory. configureer eenmalig en distribute deze met login script

regkey moeten 2 verwijzingen in

HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\DataFolder, P:\DATA,S
voor de driver waaop de cdfoon gemapped is (win95/98 doet het niet over UNC)

HKEY_CURRENT_USER\Software\KPN\Cdfoon\UserFolder, H:\DATA,S
user data dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44995

Anoniem: 53372 schreef op 18 juli 2002 @ 21:31:
Op me werk hebben wij het nu ook net ja.. en het is ongelofelijk traag..! |:(
Daarom zoek ik het gewoon nog Online op.. Niet echt super uitgebreid.. maar om even een telefoonummer te regelen erg makkelijk :)
Link : [url="http://www.telefoongids.ptt-telecom.nl/"]http://www.telefoongids.ptt-telecom.nl/[/url]
Hoef je ook niks te installeren!
Uhm... nog makkelijker is natuurlijk: http://www.detelefoongids.nl/

(Precies dezelfde site, natuurlijk.)

Maar wat ik niet helemaal snap:

http://www.telefoongids.ptt-telecom.nl/

PTT-Telecom? Da's toch echt ouderwets, hoor!

Volgens mij heeft KPN echt geen geld meer, als ze niet eens hun webadressen kunnen bijwerken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13446

Poltergeist schreef op 16 augustus 2002 @ 10:31:
[...]

Ik weet werkelijk 3 keer niks van novell 4 af, maar ondersteund het wel lange bestandsnamen op schijf/volume: Dan kun je wellicht de hele CDrom kopieren naar de harde schijf, en daarvandaan draaien.
Dat was ook mijn idee, maar ik heb niet voldoende schijfruimte :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Anoniem: 19339 schreef op 03 juli 2002 @ 12:11:
..
Het maakt ook niet uit of ik een serverinstallatie doe, of alleen de cd in de server, of zelfs een locale installatie.
Wat bedoel je precies..? Wat zijn nou de verschillende manieren van installatie?
Bij netwerkinstallatie heb je toch niet alleen op de server geinstalleerd of wel?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49591

Ok, dus ff samengevat, zodat ik het goed begrijp.

De Cd-foon is zo traag omdat in de registry wordt verwezen naar de Cd-rom in plaats van de user-dirs.

Dus bij iedereen de registry aanpassen zou het probleem moet oplossen

Klopt dit?

• Poltergeist
Nee. De CDFoon is zo traag omdat ze bij KPN hebben besloten alles compleet nieuw op te zetten, en dat CMG heeft besloten dat in Java te doen. Nu is Java best een leuke taal, maar snel? Nee.

De verwijzing in de registry is er voor het persoonlijke adresboek (ook zo'n uitvinding waarvan je denkt : wat moet je ermee, we gebruiken outlook/exchange en een ERP/CRM pakket, maar het persoonlijk adresboek is niet uit te schakelen).

De gegevens moeten nog steeds van de CDROM worden afgehaald (of van een kopie van de CDROM), maar dat maakt in snelheid niets uit. De CDFoon is vanaf het netwerk/harde schijf net zo traag als vanaf netwerk/CDROM.

• Poltergeist
Ook schreef op 16 augustus 2002 @ 10:55:
[...]

Wat bedoel je precies..? Wat zijn nou de verschillende manieren van installatie?
Bij netwerkinstallatie heb je toch niet alleen op de server geinstalleerd of wel?
De KPN manier gaat er van uit dat iedere gebruiker volledige admin rechten heeft op z'n PC, en installeert op elke PC een stukje programma (wat dan alleen door die ene gebruiker gebruikt kan worden, een anderre gebruiker zou opnieuw moeten installeren op dezelfde PC)

De meest gebruikte manier van werken is om een netwerkshare aan te maken, en daar het hoofdprogramma in te zetten. Daar een snelkoppeling naartoe, en je was klaar. Hoefde je ook niet alle werkstations langs om de nieuwe update te installeren, want op een of andere manier werkte de oude versie nooit met de nieuwe gegevens.

De beste manier is dat je alleen nog maar een snelkoppeling naar de CDROM op het netwerk nodig hebt. Geen installatie, geen gezeur met updates: nieuwe CD erin, draaien maar.

Ik heb sterk het gevoel dat CMG niet heeft getest op een windowsNT/2000/XP Pro station, maar gewoon onder Windows95 zit te ontwikkelen ofzo. Ik heb hier last van dingen die direct al bij de eerste testen eruit zouden moeten zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Thanks voor een duidelijk verhaal!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49591

Ik heb sterk het gevoel dat CMG niet heeft getest op een windowsNT/2000/XP Pro station, maar gewoon onder Windows95 zit te ontwikkelen ofzo. Ik heb hier last van dingen die direct al bij de eerste testen eruit zouden moeten zijn gekomen.
Op het werk hebben we W95 en hebben dezelfde problemen, misschien dat ze getest hebben met 3.11? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

* mr_petit denkt dat cmg helemaal niet getest heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4632

Deze nieuwe versie is grotendeels, zoniet geheel in Java geschreven. Dat maakt em erg traag. Bovendien gebruikt ie vreselijk veel memory en CPU power (what else is new with Java).
Het gebruik op terminalserver bv. is dan ook uit den boze want hij trekt je hele machine de grond in (of je moet em op een dedicated terminalserver draaien met een passtrough client).

Kortom, deze Java versie is zwaar k*t. Dank u prutsers van KPN / CMG !!!

Is waarschijnlijk weer zo'n "HTS inginjeur doctorandes ben net afgestudeerd dus heb ik veel verstand van IT weet de theorie maar geen reet van de praktijk lulletje" geweest die dit bedacht heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmeij
  • Laatst online: 21-04 21:10

dmeij

It's just my name

na dit topic gelezen te hebben was ik blij dat ik niet de enige was die een probleem had met de nieuwe cdfoongids,natuurlijk ben ik wel verbaasd dat kpn zomaar ineens de configuratie veranderd van het pakket.

Ik heb een mailtje gestuurd naar telemedia zie hieronder:

Goedemorgen Dames en Heren,

De netwerkinstallatie van de cdfoongids werkt niet het gaat hier om een multiuser versie van juni 2002.
De configuratie die ik altijd gebruik en tot nu altijd goed werkte was een de cdrom op netwerkshare en de lokale installatie op een pc en die ook geshared in het netwerk
Bij de gebruikers heb ik een snelkoppeling gemaakt naar de lokale netwerkshare van de cdfoongids.
Het voordeel is hiervan dat ik bij de gebruikers geen wijzigingen hoef te maken indien er een nieuwe versie beschikbaar is.
Nou is mijn vraag natuurlijk waarom het nu niet meer zo werkt.
Mijn netwerk configuratie is:

Netwerk O.S: win2k ad
Clients O.S. : win2k prof.

Spec. server waar cdfoon is op geinstalleerd:

processor Intel xeon 1 ghz.
geheugen 1 Gb ram
schijfgroote +/- 130 GB raid 5
netwerk glasvezel

Spec. server waar de cdrom op beschikbaar is:

Axis cdrom tower
netwerk 100 Mbit

graag zsm antwoord i.v.m. het verlopen van de oude gids op 15-09-2002

ik hou jullie wel op de hoogte van het antwoord van telemedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dmeij schreef op 27 augustus 2002 @ 10:26:
na dit topic gelezen te hebben was ik blij dat ik niet de enige was die een probleem had met de nieuwe cdfoongids,natuurlijk ben ik wel verbaasd dat kpn zomaar ineens de configuratie veranderd van het pakket.
De kpn/telemadia:? heeft overigens wel ongeveer een jaar geleden een brief gestuurd naar (een aantal:?) mensen met abonnement over eventuele veranderingen van de cdfoongids (met vragen als welk os e.d.; ze wouden iig weten of win3.1 nog in gebruik was)
'keb er zelf niet op gereageerd, maar dat het zo zou uitpakken |:(
naar mijn mening is het ongelofelijk suf dat de cdfoon niet meer gewoon via een enkele snelkoppeling werkt |:(
ze denken zeker dat ik zoiets op 150 werkstations ga installeren o.i.d. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Laad hem eens in een virtuele cd drive. Dan gaat de snelheid enorm omhoog.
Dit kun je ook op een server doen en deze dan vrijgeven over het netwerk.
Zo hebben we hem hier draaien en ik moet zeggen dat de hoeveelheid klachten enorm verminderd is sinds ze hem virtueel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 16:14
Zo doe ik het:

Ik ben aangelogd als Admin (op NT4), eerst monitor ik de installatie met SMS-installer, daarna ga ik het script aanpassen:
- delete de Remove CD-foongids shortcut
- pas de regkeys aan met het path waar de cdrom gekopieerd is op de server.
- exporteer de HKEY/CU/KPN key
- maak een batch file met
(Regedit /s cdfoon.reg
c:\program files\cdfoon\kpnwin.exe)
- daarna pas ik de shortcut van CD-foon aan, zodat hij CDfoon.bat uitvoert ipv kpnwin.exe
- dan pas ik de rpdata.rsc (alle verwijzingen naar de CD-drive veranderen naar server path) aan zodat de routeplanner ook werkt.
- dan de usual sms-aanpassingen, en dan compileren.

Werkt perfect!
8)

Anoniem: 47559

Sinds kort gebruiken ook wij de nieuwe Cd Foongids. We zijn bij wijze van expiriment overgestapt op de Intrafoongids. Da's helemaal huilen. Dus proefabonnement opgezegd, duurde 8 maanden en 8 telefoontjes, 3 faxen voordat we een recente Cd foongids kregen. En iedereen klaagt steen en been dat het traag is, bij sommige gebruikers is ie letterlijk een eeuwigheid aan het zoeken, maar vind niets. Slechte zaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

Is er al een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bij ons nog niet iig.
keb ook geen SMS installer zoals Destn ;(
momenteel gebruiken wij nog gewoon de oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-04 12:44

Mar

TCF

Anoniem: 53610 schreef op 27 augustus 2002 @ 11:07:
Laad hem eens in een virtuele cd drive. Dan gaat de snelheid enorm omhoog.
Dit kun je ook op een server doen en deze dan vrijgeven over het netwerk.
Zo hebben we hem hier draaien en ik moet zeggen dat de hoeveelheid klachten enorm verminderd is sinds ze hem virtueel hebben.
Ik heb de CD-foon gids (netwerkversie) eerst naar een HD gekopieerd (op een server) daarna geinstalleerd, dan werk ie redelijk; snel is anders :(
Daarna op Terminal Server geinstalleerd en via een klein scriptje gezorgd dat zodra een user die opstart het "serienummer" in de registry gegooid wordt (tis inderdaad gewoon belachelijk dat CMG er van uitgaat dat iedere user admin-rechten heeft!!)

Conclusie: niuewe versie is klote, maar met 2-3 slimme trucks wel te gebruiken, zelfs op TS

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
OK, Update:

Heb nu een maand de Nationale Telefoongids (van gouden gids BV) in een netwerk draaien met ongeveer 70 gebruikers. Dat bevalt een stuk beter, dat kan ik je wel vertellen. Heb de CDfoongids van KPN ook maar direct opgezegd.

Voordelen zijn:

de prijs. Het ding kost €58,00 per jaar (netwerk/multi user) en dan krijg je twee updates per jaar.
Installatie: Het product kan vanaf netwerk worden gedraaid. Er hoeft alleen een snelkoppeling geplaatst te worden, waarna het voor iedereen werkt (nadat een administrator het product een keer heeft opgestart op het werkstation)
Snelheid: is een verademing na de CDFoon gids, en is echt snel
Routeplanner: Werkt! (en dat zonder installatie op lokale harde schijven)

Nadelen: Eigenlijk maar een: de administrator moet op elk werkstation een keer de nationale telefoongids starten. Daarna is het wel weer door iedereen te gebruiken.

Uiteraard heb ik nog geen ervaring met de updateregeling, maar gezien de rest van het product heb ik daar wel goede hoop op.

Oh ja: ik ben op geen enkele manier verbonden met de Gouden Gids B.V. of andere bedrijven die iets met de Nationale Telefoongids te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

keb zelf net de 'multi user' versie van de cdfoongids besteld. (€800 p/j of zoiets :( )
Ze geven nu toe dat alleen een snelkoppeling naar het bestand kpnwin.exe niet werkt op de single user versie (die ook al €225 p/j kost) (code vereist)

Heeft iemand dat nog getest?: van de cd (laatste versie, oktober) een iso maken en mounten met daemon tools en dan dus met snelkoppeling naar het bestandje kpnwin.exe? (100mbit)
is ie dan ook zo tergend langzaam? ('k kan me voorstellen dat die java applets niet zo geschikt voor cdrom zijn i.v.m. lange seek times)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Nieuwe telefoongids is inderdaad traag.
Gebruikers op me werk zijn ook "ontzetten" happy met de nieuwe telefoongids uch proest

Enige wat mischien helpt is veel klagen bij KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-04 19:15

PromWarMachine

Forsaken Archer

Álles is traag aan de CDfoongids :/

Hebben wij op het werk ook erg veel last van. Daarom werkten wij tot ik zei dat 'ie over 2 weken zou verlopen, met de december 2001 versie. De snelste versie die wij tot nu toe getest hebben (we hebben een abbonement en testen elke versie die we krijgen) is oktober 2002.

Het opstarten duurde bij ons 15 seconden, op een 1600 Mhz pc. Multi-user, data op server. Het opvragen van een naam als Jansen in Amsterdam kan tot bijna 1 minuut duren, echt schandelijk.

Menig naam heb ik via www.detelefoongids.nl sneller gevonden.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 08:55
Of je gebruikt een speciaal progje en zet het in een mysql dbase. Schrijf er
een zoek scriptje voor en klaar is kees. Is ook hier gedaan http://www.witnie.com

deze is met cdfoon 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

ou812 schreef op 19 November 2002 @ 22:59:
een zoek scriptje voor en klaar is kees. Is ook hier gedaan http://www.witnie.com

deze is met cdfoon 2002
mja..... en de ingebouwde routeplanner dan?
Dat is bij ons waarschijnlijk de meest gebruikte functie (dus gekoppeld aan de adressen/namen database)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 09:30
ou812 schreef op 19 november 2002 @ 22:59:

deze is met cdfoon 2002
Ken je toevallig een site waar je die mps scripts nog kan downloaden? de dns redirector die op de foonsuite site staat, is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 09:30
Die wist ik al, toch bedankt, maar de link naar de MPS site daar is dood
( http://xim.d2g.com/mps/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Het java programma zelf gebruikt al zo'n 34 MB RAM.....

Belachelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 08:55
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Poltergeist schreef op 20 november 2002 @ 15:19:
http://www.megafoon.da.ru

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb de laatste versie wel voor je als je wilt mail me maar op mps@witnie.com

ow en voor de routeplanner gebruik ik zelf altijd route.anwb.nl werkt perfect: lees
beter dan cdfoon routeplanner

[ Voor 12% gewijzigd door ou812 op 26-11-2002 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525

Ze hebben beloofd dat de December 2002 versie wel sneller is. Ook ik heb de complete cd naar het netwerk gekopieerd. Hij start dan wel wat sneller op maar het blijft huilen. Zoek maar eens op de naam Janssen in een grote stad. Dan lopen de tranen werkelijk over je wangen. Wat een K*Tpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Poltergeist schreef op 19 November 2002 @ 19:32:
OK, Update:

Heb nu een maand de Nationale Telefoongids (van gouden gids BV) in een netwerk draaien met ongeveer 70 gebruikers. Dat bevalt een stuk beter, dat kan ik je wel vertellen. Heb de CDfoongids van KPN ook maar direct opgezegd.

Voordelen zijn:
.......

Nadelen: Eigenlijk maar een: de administrator moet op elk werkstation een keer de nationale telefoongids starten. Daarna is het wel weer door iedereen te gebruiken.
moet het per sé een administrator zijn of kunnen power-users dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:59

TheVMaster

Moderator WOS
ou812 schreef op 26 November 2002 @ 20:57:
quote:
Poltergeist schreef op 20 november 2002 @ 15:19:
http://www.megafoon.da.ru

ik heb de laatste versie wel voor je als je wilt mail me maar op mps@witnie.com

ow en voor de routeplanner gebruik ik zelf altijd route.anwb.nl werkt perfect: lees
beter dan cdfoon routeplanner
Die mag je mij ook wel mailen als je wilt ;) ik mail je wel even... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
mr_petit schreef op 02 december 2002 @ 15:40:
[...]

moet het per sé een administrator zijn of kunnen power-users dit ook?
Geen idee, heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Anoniem: 525 schreef op 02 december 2002 @ 14:04:
Ze hebben beloofd dat de December 2002 versie wel sneller is. Ook ik heb de complete cd naar het netwerk gekopieerd. Hij start dan wel wat sneller op maar het blijft huilen. Zoek maar eens op de naam Janssen in een grote stad. Dan lopen de tranen werkelijk over je wangen. Wat een K*Tpakket
Klopt. Op onze test PC hebben we tijden voor Jansen/Amsterdam onder de 2 seconden gezien, met de nieuwe alpha-releases. Die tijden varieren natuurlijk ernstig tussen PCs, maar de nieuwe zoekcode is ca 1000% sneller dan de oude.

De exacte tijden hangen overigens ook af van het aantal vermeldingen dat uiteindelijk op de CD komt, en nog wat andere factoren, dus YMMV, maar 't is een heel stuk beter.

* MSalters is inmiddels met vakantie :) , en ging bovendien niet over release schema's.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1