GSM geen ontvangst.. WLAN wel?

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Een kennis van me wil na de zomer een draadloos netwerkje aanleggen in z'n huis. Nu heb ik met m'n Vodafoon (GSM) abonnement vrijwel geen bereik wanneer ik mij in z'n huis begeef. Zelfs niet buiten op de veranda. Niemand heeft goed bereik in het huis. Een typische kooi van Faraday, zou ik zeggen.
Heeft het aanleggen van een WLAN in zo'n huis wel zin? Is het ene apparaat beter in zulk soort omgevingen dan een ander? Ik zat zelf te denken aan een Linksys BEFW11S4 (Draadloos AP, DSL Router met 4 port switch). Gaat me dat problemen opleveren?
Een 'grote' snelheid (als je 11Mb/s snel vind.. :Z) over het netwerk zelf vind de kennis niet belangrijk, als er overal in huis maar ge-internet kan worden via de laptops.

Jammer dat je dat soort spullen niet even kan testen voordat je ze koopt... :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Kooi van Faraday isoleert alles dat van buiten komt, dus als alle apparatuur in het huis staat zou het geen probleem mogen zijn.

Misschien is er wel geen GSM-ontvangst omdat je buiten het bereik van de masten zit?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wilde ik net zeggen jah.
Ik zie ook geen overeenkomst tussen je GSM en een WLAN :?
Je zou beter eens kunnen proberen of zo'n wireless AV tranmitter een beetje werkt (maar dat is infrarood meen ik).

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
ok ok , het is nog vroeg. Jullie hebben gelijk, het WLAN AP komt niet van buiten maar ligt in huis. GSM zoekt bereik buiten huis. Het is namelijk een huis met van die oude stalen kozijnen. Misschien hoef ik geen encryptie te zetten op zijn data verkeer binnenshuis, niemand die de gegevens kan benaderen van buiten ;).